İçeriğe atla

Beyond Divinity

Beyond Divinity
GeliştiriciLarian Studios
Yayımcılar
  • KA: HIP Interactive
  • AB: Digital Jesters
BesteciKirill Pokrovsky
SeriDivinity Bunu Vikiveri'de düzenleyin
PlatformlarMicrosoft Windows, Mac OS X
ÇıkışWindows
  • KA: 28 Nisan 2004
  • AB: 30 Nisan 2004
OS X
  • : 15 Kasım 2013
TürRol yapma
ModTek oyunculu oyun Bunu Vikiveri'de düzenleyin

Beyond Divinity, Divine Divinity'nin devamı olan 2004'te yayımlanan ve piyasaya sürülen bir Larian Studios rol yapma video oyunudur.

Aynı yıl hem Beyond Divinity hem de Divine Divinity'nin kopyalarını içeren bir Deluxe Edition da yayımlanmıştır. 2009'da güncelleştirilmiş disk sürümüne eşdeğer bir dijital karşıdan yükleme sürümü yayınlandı.[1] Oyun 15 Kasım 2013 tarihinde Mac OS X için piyasaya sürüldü.

Oynanış

Oyun yoğun bir şekilde Divine Divinity tabanlıdır. Ancak bu oyunda oyuncu iki karakter kontrol eder. Çoğu zaman iki karakter de seçilebilir, hareket etmeleri ve saldırmaları için komut verilebilir. Lider konumundaki karakter otomatik olarak saldırmak üzere ayarlanabilir. Her karakterin kendine özgü istatistikleri ve donanımı vardır.

Beyond Divinity 4 bölümden oluşur. İlki doğrusal olarak ilerler, ancak sonuna doğru açılır. Sonraki bölümler daha özgür hareket sunar.

Her bölümde bir çağırma bebeği (summoning doll) kullanılabilir. Bu öge, çeşitli yaratıklar çağırabilir (iskelet, şeytan, vb.) ve çağrılan yaratıklar doğrudan kullanılabilir. Yaratıklar, muharebe sırasında yardımcı olacak öge verebilir ya da toplanılan eşyaları taşıyabilir. Bölüm birdeki iskelet bebeği, bir arbalet kullanabilir ve muharebeden uzak tutulursa destek sağlayabilir.[2]

Her bölümde bir savaş alanı bulunur. Bu alanda tüccarlar ve bazen de rastgele oluşturulmuş zindanlar mevcuttur. İlk kez ziyaret edildikten sonra, istenilen zaman gidilip, tekrar ana oyuna dönülebilir.[3]

Özet

Beyond Divinity'nin hikâyesi orijinal Divine Divinity oyunundan 20 yıl sonra gerçekleşir. 20 yıl önce Kaos'u tamamen yok edemeyen başarısız bir girişim nedeniyle, karanlık güçler Tanrısallık Toprakları'nda (Land of Divinity) gözyaşı dökmek için bir şans daha bulur. Oyuncu ilahi birinin görevlisi olarak, büyücülerden nefret eden ve avlanan bir paladinin rolünü alır. Özellikle acımasız büyücü ile yapılan savaş sırasında paladin, bir şeytan olan Samuel tarafından yakalanır ve bir kötülük yaratığı olan ölüm şövalyesine ruhani olarak bağlandığı başka bir evrenin içine sürüklenir. Paladin ve ölüm şövalyesi birlikte bağı kırmanın bir yolunu bulmak için birlikte girişimde bulunmalıdır. Başarmak, kendiniz için belirlediğiniz yolu sürdürmektir. Başarısızlığa uğramak, nefret edilenle sonsuzluğu birlikte geçirmek demektir.

Tepkiler

Oyun Metacritic derleme yorumlarına göre "ortalama" puan aldı.[4]

Kaynakça

  1. ^ "Beyond Divinity available for download!". Larian Studios. 1 Aralık 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Kasım 2017. 
  2. ^ "Just started Beyond Divinity". Larian Studios. 17 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Kasım 2017. 
  3. ^ "Beyond Divinity". Larian Studios. 5 Mayıs 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Kasım 2017. 
  4. ^ a b "Beyond Divinity for PC Reviews". Metacritic. 25 Ekim 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. 
  5. ^ Ardai, Charles (Ağustos 2004). "Beyond Divinity". Computer Gaming World, 241. s. 78. 17 Haziran 2004 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. 
  6. ^ "Beyond Divinity". GamesMaster. Temmuz 2004. 
  7. ^ Kasavin, Greg (3 Mayıs 2004). "Beyond Divinity Review". GameSpot. 17 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. 
  8. ^ Peckham, Matt (5 Mayıs 2004). "GameSpy: Beyond Divinity". GameSpy. 27 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. 
  9. ^ Knutson, Michael (4 Mayıs 2004). "Beyond Divinity - PC - Review". GameZone. 2 Ekim 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. 
  10. ^ Brenesal, Barry (6 Mayıs 2004). "Beyond Divinity Review". IGN. 17 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. 
  11. ^ Underwood, Dan (Haziran 2004). "Beyond Divinity". PC Format, 162. 14 Ağustos 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. 
  12. ^ "Beyond Divinity". PC Gamer UK. Haziran 2004. 
  13. ^ "Beyond Divinity". PC Gamer. Temmuz 2004. s. 64. 
  14. ^ PC Zone staff (Mayıs 2004). "PC Review: Beyond Divinity". PC Zone. 30 Nisan 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. 
  15. ^ Blackmore, Keith (26 Haziran 2004). "Beyond Divinity". The Times. 17 Kasım 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Kasım 2017. (abonelik gereklidir)

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

<i>Taz: Wanted</i>

Taz: Wanted Blitz Games tarafından 2002 yılında yapılmış Aksiyon-Macera türünde yapılmış video oyunudur. Bu oyunda Yosemite Sam tarafından hayvanat bahçesine hapsedilen Looney Tunes karakterlerinden Taz'ın sevgilisini Yosemite Sam'in elinden kutarmak için girdiği maceraları konu almaktadır.

Dota 2, Valve Corporation tarafından geliştirilen ve dağıtımı yapılan oynaması ücretsiz bir çevrimiçi çok oyunculu savaş arenası (MOBA) oyunudur. Oyun 2002'de çıkmış bir video oyunu olan Warcraft III: Reign of Chaos ve onun genişletme paketi olan The Frozen Throne haritası (modu) olan Defense of the Ancients'ın (DotA) bağımsız devam oyunudur. Oyun 2011'de sadece Microsoft Windows'a özel beta olarak çıkmış, 2013 Temmuz'da ise Microsoft Windows, OS X ve Linux için yayınlanmıştır. Oyun bir milyondan yüksek sayıda aynı anda oynanma rekoruna sahiptir ve aynı zamanda Steam'deki en popüler oyunlardan birisidir. Türkçe dil desteği de bulunmaktadır.

<i>FIFA Football 2005</i>

FIFA Football 2005 veya kısaltılmış haliyle FIFA 2005 Uluslararası Futbol Federasyonları Birliği (FIFA)'nın Electronic Arts'a lisans vererek ürettiği FIFA serisinin 10. oyunudur. Oyun bütün Dünyada 8 Ekim 2004 tarihinde piyasaya sürülmüştür. Yorumculuk ve spikerliği John Motson ile Ally McCoist yapmışlardır.

Dishonored 2 Arkane Studios tarafından geliştirilen ve Bethesda Softworks tarafından yayımcılığı yapılacak olan bir aksiyon-macera ve gizlilik tabanlı bir rol yapma oyunu. Dishonored adlı oyuna devam niteliğinde olan oyunun Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için, dünya çapında 11 Kasım 2016'da çıkışını gerçekleştirmiştir. Oyun, The Game Awards 2016 ödül töreninde En İyi Aksiyon/Macera Oyunu seçilmiştir.

Divinity: Original Sin, Larian Studios tarafından geliştirilmiş tek kişilik ve eşli oynanabilen fantastik bir rol yapma oyunudur (RYO). Oyun, Larian'ın kendisinin de kullandığı, oyuncuların kendi tek oyunculu ve çok oyunculu maceralarını oluşturmalarına ve çevrimiçi olarak yayınlamalarına olanak tanıyan, bir editör ile birlikte gelir. Oyun kısmen Kickstarter ile finanse edilmiştir ve çıkış tarihine göre ilk oyun olan Divine Divinity öncesini anlatır.

Divinity: Original Sin II, 2014 Divinity Original Sin'in devamı olan ve Larian Studios tarafından geliştirilip yayınlanmış olan bir rol yapma oyunu. Microsoft Windows için 14 Eylül 2017'de piyasaya sürüldü. Oyun önceki oyuna benzer şekilde tek veya eşli olarak parti tabanlı oynanabilir.

<i>Pillars of Eternity</i> bilgisayar oyunu

Pillars of Eternity, Obsidian Entertainment tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayımlanan bir rol yapma oyunu. Microsoft Windows, OS X ve Linux sürümleri 26 Mart 2015'te, Xbox One ve PlayStation 4 sürümleri de 29 Ağustos 2017 tarihinde piyasaya sürülmüştür. Oyun, Planescape: Torment ile birlikte Baldur's Gate ve Icewind Dale serilerinin fikren devamıdır. Obsidian, Eylül 2012'de oyun için Kickstarter ile bir kitle fonlaması kampanyası başlatmış ve kampanya, o dönemin en çok finanse edilen video oyunu olarak 4 milyon doları elde etmiştir. Oyun Unity motorunu kullanmaktadır.

Kirill Vladimirovich Pokrovsky Sovyet Rus-Belçikalı bir besteci ve müzisyen. Larian Studios tarafından üretilen Divinity serisi video oyunlarının müziklerini yaptı. Ayrıca popüler Rus metal grupları Aria ve Master ile çalması ile ünlüydü.

Divinity şu anlamlara gelebilir:

Croc 2 1999'da çıkmış, Argonaut Software tarafından geliştirilmiş ve Fox Interactive tarafından yayımlanmış bir platform video oyunudur. Croc: Legend o the Gobbos oyununun devamıdır. Croc 2 sırasıyla Kuzey Amerika'da 30 Haziran 1999'da PlayStation platformuna çıktı ve daha sonra 2000 ve 2001'de Windows ve Game Boy Color için çıktı, Oyunun Sega Saturn sürümü olması bekleniyordu, ama asla çıkmadı. Hikâye Croc'un kayıp ebebeynlerini araması etrafında geçer ve Mucit Goobo'yu dirilmiş Baron Dante'den kurtarmayı konu alır.

<i>Divine Divinity</i> 2002 yapımı video oyunu

Divine Divinity, Larian Studios tarafından geliştirilen ve Eylül 2002'de piyasaya sürülen Microsoft Windows için cdv Software Entertainment tarafından yayımlanan bir rol yapma oyunudur. Beyond Divinity, Divinity: Dragon Commander ve Divinity: Original Sin 2 adında üç yan ürünü; devamı olan Divinity II; ve olayların öncesini anlatan Divinity: Original Sin oyunları piyasaya sunulmuştur.

Larian Studios, 1996'da Swen Vincke tarafından kurulmuş bir Belçikalı oyun geliştiricisi. Zorlu bir strateji oyunu olan LEDWars ve çok sayıda kumar oyunları dışında, rol yapma video oyunları ve eğitim oyunları geliştirmektedirler. Oldukça yaygın olan Divinity rol yapma oyunu serisinin geliştirildiği şirkettir.

<i>Divinity II</i> 2009 video oyunu

Divinity II, Larian Studios tarafından geliştirilen, aksiyon rol yapma oyunudur. 2009'da ilk yayınlanması Ego Draconis alt adıyla dtp entertainment tarafından Amerika Birleşik Devletleri'nde ise cdv Software Entertainment tarafından yayımlandı. Güncellenmiş 2011 yeniden yayımı The Dragon Knight Saga, Flames of Vengeance genişlemesini içeriyordu. Divinity II: Developer's Cut son olarak 2012 yılında Focus Home Interactive tarafından yayımlandı.

<i>Divinity: Dragon Commander</i> 2013 bilgisayar oyunu

Divinity: Dragon Commander, fantastik rol yapma oyunları Divinity serisinin parçası olarak Larian Studios tarafından geliştirilen gerçek zamanlı bir strateji oyunudur. Oyun, bir oyun tek oyuncu, rekabetçi çok oyunculu ve eşli çok oyunculu olmak üzere karma oynanışa sahiptir.

<i>Birth of America</i> SEP BOA yapımı savaş oyunu

Birth of America, AGEOD'daki bir geliştirici olan SEP BOA tarafından geliştirilmiş bir savaş oyunudur.

<i>Rise of Nations: Rise of Legends</i>

Rise of Nations: Rise of Legends, Big Huge Games tarafından geliştirilen ve Microsoft tarafından yayınlanan bir gerçek zamanlı strateji oyunudur. Oyun, Mayıs 2003'te yayınlanan Rise of Nations'ın yan ürünüdür.

<span class="mw-page-title-main">Turn 10 Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Turn 10 Studios, Washington, Redmond merkezli bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. Şirket, 2001 yılında Xbox platformları için Forza serisini geliştirmek üzere Microsoft Game Studios'un altında kuruldu. Yalnızca Turn 10 tarafından geliştirilen en yeni oyun, 2017'de piyasaya sürülen Forza Motorsport 7'dir.

<i>Baldurs Gate 3</i> 2023 video oyunu

Baldur's Gate 3, Larian Studios tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir rol yapma video oyunudur. Dungeons & Dragons masaüstü rol yapma sistemine dayanan Baldur's Gate serisinin üçüncü ana oyunudur. Oyunun kısmi bir sürümü 6 Ekim 2020'de macOS, Windows ve Stadia yayın hizmeti için erken erişim formatında yayınlandı. Oyun, 3 Ağustos 2023'te Windows'ta tam sürümüne kadar erken erişimde kaldı. macOS ve PlayStation 5 sürümlerinin 6 Eylül 2023'te ve çıkış tarihi bilinmeyen bir Xbox Series X/S portunda yayınlanması planlanıyor. Stadia sürümü, Stadia'nın kapanmasının ardından iptal edildi. Oyun yayınlandıktan sonra eleştirmenlerin beğenisini kazandı.

<span class="mw-page-title-main">Swen Vincke</span> Belçikalı video oyun tasarımcısı, programcısı, yönetmeni

Swen Johan Vincke, Belçikalı video oyunu tasarımcısı, programcısı ve yönetmenidir. Video oyunu şirketi Larian Studios'un kurucusu ve CEO'sudur ve burada Divinity serisinin ve Baldur's Gate 3'ün geliştirilmesine öncülük etmiştir.