İçeriğe atla

Beyaz boşluk karakteri

Programlamada, beyaz boşluk tipografide yatay veya dikey alanı temsil eden herhangi bir karakter veya karakter dizisidir. Oluşturulduğunda, bir boşluk karakteri görünür bir işarete karşılık gelmez, ancak genellikle bir sayfadaki bir alanı kaplar. Örneğin, ortak boşluk sembolü U+0020   SPACE (ayrıca ASCII 32), Batı'da kelime bölücü olarak kullanılan betik metinde boş bir noktalama işareti temsil eder.

Genel bakış

Unicode içindeki çeşitli alanların göreli genişlikleri

Birçok klavye düzeninde, spacebar kullanılarak yatay bir boşluk karakteri girilebilir. Yatay boşluk da Tab ↹ tuşunun kullanılmasıyla birçok klavyeye girilebilir, ancak boşluğun uzunluğu değişebilir. Dikey boşluk, kodlanma biçimine göre biraz daha çeşitlidir, ancak yazarken en belirgin olanı, uygulama programlarında 'yeni satır' kod dizisi oluşturan ↵ Enter sonucudur. Eski klavyeler bunun yerine Return diyebilir, daktilo klavyesini sol durağa elektromekanik bir dönüş sağlayan 'Carriage-Return' anlamına gelir (CR kodunda ASCII-hex &0D;) ve satır yayın veya sonraki satıra geçme (LF kodunda ASCII-hex &0A;); bazı uygulamalarda, bunlar bağımsız olarak monitörlere metin hücresi tabanlı ekranlar çizmek veya traktör kılavuzlu yazıcılara yazdırmak için kullanılıyordu; bunlar, metin tabanlı çıkış cihazlarının daha karmaşık çıktılar elde etmesini sağlayan ters hareketler/konumlandırma kod dizileri de içerebilir. Birçok erken bilgisayar oyunu bir ekran çizmek için bu kodları kullandı (örneğin Kroz) ve kelime işlemci yazılımı bunu kalın, altı çizili ve üstü çizili gibi basılı efektler üretmek için kullanacaktır.

"Beyaz boşluk" terimi, sıradan kağıt üzerinde ortaya çıkan görünüşe dayanır. Bununla birlikte, bir uygulamanın içinde kodlanırlar, boşluk diğer karakter kodlarıyla aynı şekilde işlenebilir ve programlar, içinde bulundukları bağlam için tanımlandığı şekilde uygun eylemi yapabilir.

Tanım ve belirsizlik

En yaygın boşluk karakterleri boşluk tuşu veya tab tuşu aracılığıyla yazılabilir. Bağlama bağlı olarak, dönüş veya enter tuşu tarafından oluşturulan satır sonu, boşluk olarak da düşünülebilir.

Unicode

Aşağıdaki tabloda Unicode Karakter Veritabanındaki boşluk ("WSpace = Y", "WS") karakterleri olarak tanımlanan yirmi beş karakter listelenmektedir.[1] On yedi çift yönlü yazma algoritmasıyla tutarlı bir boşluk alanı ("Çift Yönlü Karakter Türü = WS") kullanır ve "Bidi-WS" karakterleri olarak bilinir. Kalan karakterler de kullanılabilir, ancak bu "Bidi" türünde değildir. Temizle

Not: Aşağıdaki tabloyu görüntülemek için kullanılan tarayıcıya ve yazı tiplerine bağlı olarak, tüm boşluklar düzgün görüntülenmeyebilir.

Yedekler

Unicode ayrıca boşlukları temsil etmek için kullanılabilecek bazı görünür karakterler sağlar:

Unicode alanı gösteren karakterler (görünür)
KodOndalıkİsimBlok Görüntü Açıklama
 U+00B7 183Orta noktaLatin-1 Eki · Interpunct
Adı belirtilen varlık: ·
U+237D9085 Omuzlu açık kutu  Çeşitli Teknik  NBSP olarak belirtmek için kullanılır
U+24209248Alan sembolüKontrol Resimleri
U+24229250Boş sembolKontrol Resimleri "yedek boş" olarak bilinir,[2] BCDIC'de kullanılır,[2] EBCDIC,[2] ASCII-1963[2][3] vb. kelime ayırıcı olarak
U+24239251Açık kutuKontrol Resimleri Blok harf el yazısında en azından 1980'lerden beri boşluk karakterlerinin sayısını açıkça belirtmek gerektiğinde kullanılır (örneğin kalem ve kağıtla programlama yaparken). Ders kitabında kullanılır ( 1982,  1984,  1985,  1988 Springer-Verlag tarafından yayınlandı) Modula-2'de,[4] boşluk kodlarının açıkça belirtilmesi gereken bir programlama dili. Tuş takımında da kullanılır[n 1] Texas Instruments 'TI-8x' 'serisi grafik hesap makineleri.
Adı belirtilen varlık: ␣
  1. ^ Sıfırın üstünde "0" veya negatif "(-)" tuşu.
Boşluk olmayan boşluklar
  • Braille Patterns Unicode bloğu, hiçbir nokta yükseltilmemiş bir Braille alfabesi deseni olan U+2800 BRAILLE DESEN BOŞ (HTML ⠀⧼dot-separator⧽ ) içerir. Bazı yazı tipleri karakteri sabit genişlikli bir boşluk olarak görüntüler, ancak Unicode standardı açıkça boşluk olarak hareket etmediğini belirtir.
Tam alan
  • Cambridge Z88, özel bir "tam alan" (kod noktası 160 aka 0xA0) (anahtar kısayoluyla çağrılabilir +SPACE,[5]) işletim sisteminin ekran sürücüsü tarafından "…" olarak gösterilir.[6][7] Bu nedenle BBC BASIC ile bağlantılı olarak "nokta boşluğu" olarak da bilinir.[6][7]
  • Kod noktası 224 (0xE0) altında, bilgisayar ayrıca üç karakter uzunluğunda özel bir SPACE sembolü de sağladı "SPC" (Unicode'un tek hücreli geniş U + 2420'sine benzer).[6][7]

Beyaz boşluk ve dijital tipografi

Ekran üstü görüntü

Metin düzenleyici, kelime işlemcileri ve masaüstü yayıncılık ekrandaki boşlukları nasıl temsil ettikleri ve satır veya sütun genişliğinden daha uzun satırların sonundaki boşlukları nasıl temsil ettikleri konusunda farklılık gösterir. Bazı durumlarda, boşluklar yalnızca boşluk olarak gösterilir; diğer durumlarda, bir yorumcu veya başka sembollerle temsil edilebilirler. Boşluk üretmek için birçok farklı karakter (aşağıda açıklanmıştır) kullanılabilir ve karakter olmayan işlevler (kenar boşlukları ve sekme ayarları gibi) boşlukları da etkileyebilir.

Değişken genişlikli genel amaçlı alan

Bilgisayarda karakter kodlaması, genişliği yazı tipinin tasarımına göre değişecek normal bir genel amaçlı alan (Unicode karakter U+0020) vardır. Tipik değerler 1/5 em ile 1/3 em arasındadır (dijital tipografide em, yazı tipinin nominal boyutuna eşittir, bu nedenle 10 puntoluk bir yazı tipi için boşluk muhtemelen 2 ile 3.3 nokta arasında olacaktır). Gelişmiş yazı tipleri kalın, italik ve küçük harfli yüzler için farklı boyutlarda boşluklara sahip olabilir ve çoğu zaman besteciler metnin boyutuna ve önemine bağlı olarak boşluğun genişliğini manüel olarak ayarlarlar.

Bu genel amaçlı boşluğa ek olarak, belirli bir genişlikte bir boşluğu kodlamak mümkündür. Tam bir liste için aşağıdaki tabloya bakın.

Tire etrafında saç boşlukları

Uzun çizgi parantez bölücüler olarak kullanılır ve sözcük birleştiriciler olarak kullanıldığında en tireler genellikle metinle sürekli olarak ayarlanır.[8] Ancak, böyle bir çizgi isteğe bağlı olarak U+200A veya ince alan, U+2009 bir saç alanı ile çevrilebilir. Saç boşluğu sayısal karakter referansları kullanılarak HTML   eyav   olarak yazılabilir veya adlandırılmış varlık  , ancak henüz tarayıcılarda evrensel olarak desteklenmemektedir, (2016 (2016) itibarıyla)[] İnce boşluğa   varlık denir ve sayısal referanslar   veya  . Bu boşluklar normal boşluktan çok daha incedir (tek aralıklı (orantılı olmayan) bir yazı tipi hariç), saç alanı ikisinin daha incedir.

Saç ve ince boşluklara karşı normal boşluk (tarayıcınız tarafından sunulduğu gibi)
Normal boşluk left right
Uzun tire ile normal boşluk left — right
Uzun çizgi ile ince alan left — right
Em tire ile saç alanı left — right
Uzun çizgi ile yer yok left—right

Miktarların değerlerini biçimlendirme

Uluslararası Birimler Sistemi (SI), bir sayı ile ölçü birimi arasına ve bileşik birimlerdeki birimler arasına boşluk girilmesini öngörmektedir. Binlerce ayırıcı olarak ince bir alan kullanılmalıdır.

Bilgi işlem uygulamaları

Programlama dilleri

Programlama dili sözdiziminde, sözcüksel analizi açıkça ayırmak için boşluklar sıklıkla kullanılır. Çoğu dilde, birden çok boşluk karakteri tek bir boşluk karakteriyle aynı şekilde ele alınır (alıntılanan dizelerin dışında); bu tür dillere "serbest biçimli" denir. Haskell, occam, ABC ve Python dahil olmak üzere birkaç dilde, beyaz alan ve girinti sözdizimsel amaçlarla kullanılır. Beyaz boşluk adlı hiciv dilinde, boşluk karakterleri programlama için tek geçerli karakterken diğer karakterler yok sayılır.

Beyaz alanın aşırı kullanımı, özellikle de satırların sonundaki arka boşluk bir sıkıntı olarak kabul edilir. Ancak boşlukların doğru kullanımı kodun okunmasını kolaylaştırabilir ve grupla ilgili mantığa yardımcı olabilir.

Çoğu dil ASCII karakterlerini boşluk veya bazı durumlarda Unicode yeni satırları olarak tanır, ancak yukarıda listelenen karakterlerin çoğunu tanımaz. C dili boşluk karakterlerini "boşluk, yatay sekme, yeni satır, dikey sekme ve form besleme" olarak tanımlar.[9] HTTP ağ protokolü, protokolün farklı bölümlerinde farklı türde boşlukların kullanılmasını gerektirir, örneğin: yalnızca status satırındaki boşluk karakteri, satır sonundaki CRLF ve üstbilgi değerlerinde "doğrusal boşluk".[10]

Komut satırı kullanıcı arabirimleri

Komut satırı tarafından işlenen komutlarda, örneğin komut dosyalarında ve girilen boşluk karakteri, iki olası işlevi olduğu için sorunlara neden olabilir: bir komutun veya parametrenin bir parçası olarak veya bir parametre veya ad ayırıcı olarak. Belirsizlik, gömülü boşlukları yasaklayarak veya tırnak işaretleri arasında gömülü boşluklar içeren bir ad ekleyerek önlenebilir.

İşaretleme dilleri

SGML gibi bazı biçimlendirme dilleri, boşlukları yazılı olarak korur.

XML ve HTML gibi web biçimlendirme dilleri, programcıların rahatlığı için boşluk karakterleri de dahil olmak üzere boşluk karakterlerini özel olarak ele alır. Bu işaretleme dili görüntü zamanı işlemcileriyle uyumlu olarak okunan bir veya daha fazla boşluk karakteri, anlamsal bağlamlarına bağlı olarak 0 veya 1 boşluğa daraltılır. Örneğin, metin içindeki çift (veya daha fazla) boşluk tek bir boşluğa daraltılır ve "=" öğesinin her iki tarafında bir öznitelik adını değerinden ayıran boşlukların, belgenin yorumlanması. Öğe bitiş etiketleri arka boşluklar içerebilir ve XML'deki boş öğe etiketleri />" öncesi boşluklar içerebilir. Bu dillerde, gereksiz boşluk dosya boyutunu artırır ve bu nedenle ağ aktarımlarını yavaşlatabilir. Öte yandan, gereksiz boşluk koddaki yorumlara benzer, ancak koddaki yorumlardan daha az belirgin olan kodu dikkat çekici bir şekilde işaretleyebilir. Bu, kesme, kopyalama ve yapıştırma tarafından işlenmiş bir ihlal lisansının veya telif hakkının kanıtlanması istenebilir.

XML öznitelik değerlerinde, boşluk ayrıştırıcı tarafından okunduğunda boşluk karakterleri dizileri tek bir boşluk olarak ele alınır.[11] XML öğesi içeriğindeki boşluk bu şekilde ayrıştırıcı tarafından değiştirilmez, ancak ayrıştırıcıdan bilgi alan bir uygulama öğe içeriğine benzer kurallar uygulamayı seçebilir. XML belgesi yazarı, ayrıştırıcıya aşağı akış uygulamasının o öğenin içeriğindeki boşlukları değiştirmesini engellemesini bildirmek için bir öğedeki xml:space="preserve" özniteliğini kullanabilir.

Çoğu HTML öğesinde, bir boşluk alanı dizisi, normalde kelimeler arasında bu tür boşluklar ekleyen bir dilde metin oluşturulurken tek bir boşluk karakteri olarak ortaya çıkabilen tek bir sözcükler arası ayırıcı olarak ele alınır.[12] Uyumlu HTML oluşturucuların, pre etiketi ve CSS uygulamak için kullanıldığı herhangi bir öğe gibi önceden belirlenmiş birkaç öğe içinde daha boşluklu bir boşluk uygulaması uygulamak gerekir. pre benzeri boşluk işleme. Bu tür elemanlarda, boşluk karakterleri sözcükler arası ayırıcılara "daraltılmaz".

Hem XML hem de HTML'de, ayrılmaz alan karakteri, diğer "standart olmayan" boşluklarla birlikte, katlanabilir "boşluk" olarak değerlendirilmez, bu nedenle yukarıdaki kurallara tabi değildir.

File names

Bu tür kullanım, gömülü alan kodlarıyla karıştırılan işletim sistemleri ve uygulamalar için yazılan çok kelimeli dosya adlarına benzer, bu dosya adları bunun yerine as_in_this_phrase sözcük ayırıcısı olarak alt çizgi (_) kullanır.

Böyle bir diğer sembol U+2422 BOŞ SEMBOLÜ idi. Bu, kodlama formları üzerine yazarken bilgisayar programlamanın ilk yıllarında kullanıldı. Keypunch operatörleri sembolü hemen "açık alan" olarak tanıdı.[2] BCDIC'de kullanılmıştır,[2] EBCDIC,[2] ve ASCII-1963.[2]

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ "Unicode Standardı". Unicode Consortium. 1 Mart 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Aralık 2019. 
  2. ^ a b c d e f g h Mackenzie, Charles E. (1980). Kodlu Karakter Kümeleri, Tarihçe ve Gelişim. Sistem Programlama Serisi (1 bas.). Addison-Wesley Publishing Company, Inc. ss. 41, 47, 52, 102-103, 117, 119, 130, 132, 141, 148, 150-151, 212, 424. ISBN 978-0-201-14460-4. LCCN 77-90165. 18 Kasım 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mayıs 2016.  [1]
  3. ^ "Bilgi Değişimi için Amerikan Standart Kodu, ASA X3.4-1963". American Standards Association (ASA). 17 Haziran 1963. 26 Mayıs 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Mayıs 2014. 
  4. ^ "Niklaus Wirth, Modula-2'de programlama" (PDF). 3 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi (PDF). Erişim tarihi: 27 Aralık 2019. 
  5. ^ "Cambridge Z88 Kullanım Kılavuzu". 4.7 (4. bas.). Temel kavramlar - Klavye: Cambridge Computer Limited. 2016 [1987]. 24 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Aralık 2016. 
  6. ^ a b c "Cambridge Z88 Kullanım Kılavuzu". 4.0 (4. bas.). Appendix D: Cambridge Computer Limited. 1987. 24 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Aralık 2016. 
  7. ^ a b c "Cambridge Z88 User Guide". 4.7 (4. bas.). Appendix D: Cambridge Computer Limited. 2015 [1987]. 24 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Aralık 2016. 
  8. ^ Farklı çizgi tiplerinin kullanımı, örneğin, Chicago Stil El Kitabı, 6.80, 6.83–6.86'de gösterilmiştir.
  9. ^ http://www.open-std.org/jtc1/sc22/wg14/www/docs/n1548.pdf 22 Aralık 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Kısım 6.4, paragraf 3
  10. ^ Fielding, R., "2.2 Basic Rules", Hypertext Transfer Protocol—HTTP/1.1, RFC 2616 $2 
  11. ^ "3.3.3 Özellik Değeri Normalleştirmesi". Genişletilebilir İşaretleme Dili (XML) 1.0 (Beşinci Baskı). World Wide Web Consortium. 10 Ocak 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Aralık 2019. 
  12. ^ "9.1 Whitespace". W3CHTML 4.01 Specification. World Wide Web Consortium. 23 Haziran 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 27 Aralık 2019. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Visual Basic</span>

Visual Basic, Microsoft tarafından, Basic programlama dili üzerinde geliştirilmiş, olay yönlendirmeli, üst seviye, nesne tabanlı ve görsel bir programlama dilidir. Öğrenilmesi de kullanılması da oldukça kolaydır.

<span class="mw-page-title-main">Unicode</span> endüstri standartı

Unicode Unicode Consortium organizasyonu tarafından geliştirilen ve her karaktere bir sayı değeri karşılığı atayan bir endüstri standardıdır. Sistemin amacı farklı karakter kodlama sistemlerinin birbiriyle tutarlı çalışmasını ve dünyadaki tüm yazım sistemlerinden metinlerin bilgisayar ortamında tek bir standart altında temsil edilebilmesini sağlamaktır. Evrensel Karakter Kümesi (UCS) olarak bilinen ISO/IEC 10646 standardı ise, her iki organizasyonun işbirliği ile aynı sayısal karşılıkları taşımaktadır. Unicode, son sürümü itibarıyla 129 farklı modern ve tarihî yazım sistemine ait 120.000'den fazla karakteri ve emoji gibi çeşitli sembol kümelerini kapsamaktadır.

<span class="mw-page-title-main">ASCII</span> Latin alfabesi üzerine kurulu 7 bitlik bir karakter kümesi

ASCII Latin alfabesi üzerine kurulu 7 bitlik bir karakter kümesidir. İlk kez 1963 yılında ANSI tarafından standart olarak sunulmuştur.

Brainfuck, 1993 yılında programcı Urban Müller tarafından yaratılmış bir programlama dilidir. Yaratılma amacı mümkün olan en küçük boyutlu derleyiciyi üretmektir. Bilinen bazı derleyicileri 200 bayttan küçüktür. Sadece sekiz komutu bulunmakla birlikte Turing-bütün bir dil olduğundan teorik olarak herhangi bir algoritma bu dilde yazılıp işletilebilir.

<span class="mw-page-title-main">PiSi Paket Yöneticisi</span>

PiSi, 2011.2 sürümüne kadar Pardus'un güncel olarak da Pisi Linux ve Solus'un paket yöneticisidir. Bağımlılıkları takip ederek paket inşa etme, kurma, kaldırma, yükseltme ve benzeri işlevleri yerine getirir. Kullanıcı dostu bir grafiksel arayüz ve kapsamlı bir komut satırı arayüzü içerir. Geliştiriciler için tanıdık ve basit bir geliştirme ortamı sunar.

<span class="mw-page-title-main">HTML</span> işaretleme ve web programlama dili

Hiper Metin İşaretleme Dili web sayfalarını oluşturmak için kullanılan standart metin işaretleme dilidir. Dilin son sürümü HTML5'tir.

<span class="mw-page-title-main">Klavye (bilgisayar)</span>

Bilgisayar klavyesi ya da tuş takımı, daktilo örnek alınarak bilgisayar için tasarlanmış bir harici giriş aygıtıdır. Üzerinde harfler, rakamlar, işaretler ve bazı işlevleri bulunan tuşlar vardır.

cat (Unix) komut satırı programı

cat, dosyaları sırasıyla okuyan ve standart çıktıya yazan POSIX standartlı bir Unix komutudur.

comm

comm, Unix ve Unix Benzeri sistemlerde iki düz metin dosyası arasında karşılaştırma yapmak için kullanılan bir Unix komut satırı programı'dır.

<span class="mw-page-title-main">Karakter kodlaması</span> yazıdaki karakterleri rakamsal değerlerle temsil etmek

Bilişimde karakter kodlaması kavramı bir çeşit kodlama sistemi kullanılarak kodlanmış karakter gruplarını temsil etmektedir. Soyutlama düzeyi ve kullanıldığı bağlama bağlı olarak karakterlere karşılık gelen kod noktaları ve bunların oluşturdukları kod alanı, bit örüntüleri, oktetler, doğal sayılar, elektrik sinyalleri vb. şeklinde algılanabilir. Metinsel verilerin işlenmesi, depolanması ve iletimi esnasında karakter kodlamaları kullanılır. Karakter seti, karakter eşlem veya kod sayfası gibi ifadeler karakter kodlaması kavramıyla eş anlamlıymış gibi kullanılsa da aralarında bazı anlam farkları bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Kesme, kopyalama ve yapıştırma</span>

Kesme, kopyalama ve yapıştırma, İnsan bilgisayar etkileşiminde data aktarımı için bir kullanıcı arabirimi süreçlerarası iletişim tekniği sunan ilgili komutlardır. Şu an bilgisayar ve telefonlarda en yaygın kullanılan işlemlerdendir. Bilgisayarlarda hem dosya sistemi, hem de Microsoft Office gibi yazılımlarda kulanılır. Kopyalama komutu bir kopyalama oluştururan zaman kesme komutu seçili verileri orijinal konumundan kaldırır; Her iki durumda da seçilen veriler pano denilen geçici bir yerde saklanır ve sonsuz sayda yapıştırma oluyor. Kesme komutu araç çubuğundakı "dosyayı taşı" işlemi, kopyalama komutu ise "dosyayı kopyala" işlemi ile eşdeğerdir. Pano içindeki veriler daha sonra yapıştırma komutunun verildiği yere yerleştirilir. Komut adı, bir sayfa düzeni oluşturmak için el yazması düzenlemesinde kullanılan ve fiziksel prosedüre dayanan bir arayüz metaforudur. İşlem itibarile, "kes-yapıştır" dosyayı taşımak işlemi ile, "kopyala-yapıştır" ise dosyayı kopyalamak işlemi ile aynıdır.

<span class="mw-page-title-main">Visual Studio Code</span>

Visual Studio Code, Microsoft tarafından Windows, Linux ve MacOS için geliştirilen bir kaynak kodu düzenleyicisidir. Hata ayıklama, gömülü Git kontrolü, sözdizimi vurgulama, akıllı kod tamamlama, snippet'ler ve kod yeniden yapılandırma desteği içerir. Ayrıca özelleştirilebilir, böylece kullanıcılar editörün temasını, klavye kısayollarını ve tercihlerini değiştirebilir. Resmi indirme işlemi tescilli bir lisans altında olmasına rağmen, ücretsiz ve açık kaynaktır.

<span class="mw-page-title-main">Metin tabanlı kullanıcı arayüzü</span> bir metin ekranına çıktı vermeye veya onu kontrol etmeye dayalı arabirim türü

Metin tabanlı kullanıcı arayüzü, metinsel kullanıcı arayüzü veya terminal kullanıcı arabirimi olarak da adlandırılır, grafik kullanıcı arayüzlerinin (GUI) icadından bir süre sonra ortaya çıkan ve onu grafik kullanıcı arayüzünden ayırt etmek için türetilen yeni bir terimdir. TUI'de bilgisayar grafikleri metin kipinde görüntülenir. Gelişmiş bir TUI, GUI'ler gibi tüm ekran alanını kullanabilir ve fare ve diğer girişleri kabul edebilir.

Kelime işlemci ve dizgicilikte, ayrılmaz alan (" "), aralıksız alan, zor alan veya sabit alan, kesintisiz alan için "sabit alan" teriminin kullanımı, "sabit genişlikli alan" terimi ile karıştırılabildiği için kesinlikle önerilmez. Konumunda otomatik satır kesmesini önleyen boşluk karakteri. HTML dahil olmak üzere bazı formatlarda, ardışık boşluk karakterlerinin tek bir alana daralmasını da önler.

Null, bilgisayar biliminde henüz değeri atanmamış olan ya da hiçbir değere sahip olmayan şeyleri ifade etmek için kullanılmaktadır. Bazen null byte ya da null terminator olan bilinen null karakter ise ASCII gibi karakter kodlama biçimlerinde sıfır değerine sahip karakterdir. Genellikle NUL ya da NULL olarak kısaltılan null karakter hemen hemen tüm programlama dillerinde mevcuttur.

<span class="mw-page-title-main">Japonca giriş yöntemleri</span>

Japonca giriş yöntemleri, bir bilgisayara Japonca karakterler girmek için kullanılır.

Büyüktür işareti, bir matematiksel semboldür. Büyüktür işareti, bir sayının bir başka sayıdan büyük olduğunu göstermek için kullanılır. Büyüktür işareti ">" olarak yazılır. Örnekler: 8 > 3, 9 > 6, 14 > 10 ve 12 > 9

<span class="mw-page-title-main">Düz metin</span> yalnızca okunabilir materyalin biçimlendirilmemiş karakterlerinden oluşan bilgisayar verileri

Bilgi işlemde, düz metin yalnızca karakterlerden oluşan okunabilir materyali temsil eden ancak grafiksel gösterimini veya diğer nesneleri temsil etmeyen veriler için kullanılan geniş/serbest bir terimdir. Ayrıca metnin basit düzenini etkileyen boşluklar, satır sonları veya sekme karakterleri gibi sınırlı sayıda "boşluk" karakteri de içerebilir. Düz metin, stil bilgilerinin dahil edildiği biçimlendirilmiş metinden; paragraflar, bölümler ve benzerleri gibi belgenin yapısal kısımlarının tanımlandığı yapılandırılmış metinden; ve bazı kısımların ikili nesneler olarak yorumlanması gereken ikili dosyalardan farklıdır.

YAML ; insan tarafından okunabilir Programlama dilidir. Genellikle konfigürasyon dosyaları için ve verilerin saklandığı veya iletildiği uygulamalarda kullanılır. YAML, Genişletilebilir İşaretleme Dili (XML) gibi birçok iletişim uygulamasını hedefler ancak Standart Genelleştirilmiş İşaretleme Dili (SGML) ile bilinçli olarak farklı bir minimal sözdizimi kullanır. Yerleşim belirlemek için Python tarzı girinti kullanır ve çoğu dize değeri etrafında alıntı işareti gerektirmez ve aynı dosyada JSON tarzı ​[...]​ ve } de desteklemektedir.

<span class="mw-page-title-main">Windows Konsolu</span> Microsoft Windowstaki konsol uygulamalarına yönelik altyapı

Windows Konsolu, Microsoft Windows'daki konsol uygulamaları için altyapıdır. Bir Windows Konsolu örneğinin bir ekran arabelleği ve bir giriş arabelleği vardır. Konsol uygulamalarının bir pencere içinde veya donanım metin modunda çalışmasına olanak tanır. Kullanıcı, Şablon:Keypress tuş kombinasyonunu kullanarak ikisi arasında geçiş yapabilir. Metin modu Windows Vista ve sonraki sürümlerde kullanılamaz. Ancak Windows 10'dan başlayarak yerel tam ekran modu kullanılabilir.