İçeriğe atla

Bera b. Ma’rur

Bera b. Ma'rur (ölümü: h.k 1. yılın Safer ayı / Ağustos 622; Arapça: بَراءِ بْنِ مَعْرور); Ensar'dan ve sahabedendir. Hazrec kabilesinin Selemeoğulları (Beni Seleme) kolundandır.[1]

İslam tarihinde malının üçte birini İslam yolunda infak edilmesini vasiyet eden ilk kişinin Bera olduğu nakledilmiştir.[2]

Ölümü

Bera b. Ma'rur, Resulü Kibriya Medine'ye gelmeden önce öldü.[3]

Eş ve Çocukları

Bera'nın oğlu Bişr'de sahabelerdendi ve Akabe'de babasının yanındaydı.[4] Daha sonraları Bedir, Uhud ve Hendek savaşlarına katıldı.[5]

Bera'nın kızı olan Ümmü Mübeşşir, Zeyd b. Harise'nin hanımıdır ve Cabir b. Abdullah ondan hadis nakletmiştir.[6]

Bera'nın eşi Huleyde ise Peygamber'e biat edenlerden ve Peygamber'den hadis nakledenlerdendir.[7]

Kaynakça

  1. ^ Urve b. Zübeyr, Meğaziyi Resulullah (s.a.a), s. 126; İbn Sa’d, et-Tabakatu’l Kubra, c. 3, s. 618.
  2. ^ İbn Sa’d, et-Tabakatu’l Kubra, c. 3, s. 619 - 620; Kelbi, Nesebu Maad ve’l Yemeni’l Kebir, c. 2, s. 99; Belazuri, Ensabu’l Eşraf, c. 1, s. 253 – 254; Kuleyni, el-Furu’ mine’l Kafi, c. 3, s. 254 – 255; http://tr.wikishia.net/view/Bera_b._Ma%27rur 2 Mart 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi..
  3. ^ İbn Sa’d, et-Tabakatu’l Kubra, c. 3, s. 619 – 620; Kelbi, Nesebu Maad ve’l Yemeni’l Kebir, c. 2, s. 99; Belazuri, Ensabu’l Eşraf, c. 1, s. 253 ve 254; Kuleyni, el-Furu’ mine’l Kafi, c. 3, s. 254 - 255.
  4. ^ Belazuri, Ensabu’l Eşraf, c. 1, s. 252.
  5. ^ İbn Hişam, es-Siretu’n Nebeviyye, c. 2, s. 103; Kelbi, Nesebu Maad ve’l Yemeni’l Kebir, c. 2, s. 99; Belazuri, Ensabu’l Eşraf, c. 1, s. 246.
  6. ^ İbn Kudame, el-İstibsar fi Nesebi’s Sahabeti mine’l Ensar, s. 114.
  7. ^ İbn Sa’d, et-Tabakatu’l Kubra, c. 8, s. 113.

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Ali</span> İslam Devletinin dördüncü halifesi ve Şiilerin birinci imamı

Ali bin Ebu Talib, İslam Devleti'nin 656-661 yılları arasındaki halifesi. İslam peygamberi Muhammed'in damadı ve amcası Ebu Talib'in oğlu olan Ali, Muhammed'in İslam'a davetini kabul eden ilk erkek kişidir. Sünni İslam'a göre Ali, dört halifenin sonuncusu, Şii İslam'a göre ise imamların ilki ve Muhammed'in hak vârisidir. Şii ve Sünni İslam arasındaki farklılaşmanın ana nedeni Muhammed'in gerçek vârisinin kim olduğu konusundaki görüş farklılığından ileri gelmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Fatıma</span> İslam peygamberi Muhammedin küçük kızı

Fatıma bint Muhammed, Fatımatü'z-zehra, İslam peygamberi Muhammed'in kızı, Ali bin Ebu Talib'in eşi.

<span class="mw-page-title-main">Sünnilik</span> en yaygın İslam mezhebi

Ehl-i Sünnet ve'l-Cemâat, kısaca Ehl-i Sünnet ya da Sünnîlik, İslam dininin dünya üzerindeki iki büyük kolundan biri ve %77-80'lik bir oran ile en büyük mensubunun bulunduğu mezhepler grubudur. Zaman zaman Sünnî İslam veya Sünnî mezhebi ifadesi de kullanılır. Günümüzde Sünnîlik, kendi içerisinde günümüzde yaşayan iki akaid mezhebi, dört fıkıh mezhebini içermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Sa'd bin Ebû Vakkas</span> sahabe

Sa'd bin Ebû Vakkās (Arapça: سعد بن أبي وقاص ;, Cennet'le müjdelenen on sahabeden ve İslam'ı ilk kabul edenlerdendir. Ebu Bekir vasıtasıyla Müslüman oldu. Yeteneği sayesinde Raşidin kuvvetlerinde komutanlık ve elçilik gibi görevlerde bulundu. Halîfe Ömer zamanında ileri bir karakol şehri olarak Kufe'yi kurdu ve valisi oldu. Ayrıca 657'de Sasani başkenti Medain'i alan ordunun komutanıydı.

<span class="mw-page-title-main">Zeynelâbidîn</span> Alinin torunu, Muhammedin torununun oğlu

Zeynelâbidîn, Ali bin Hüseyin veya Ali el-Asgar, İslam peygamberi Muhammed'in torunu olan Hüseyin'in oğullarından biridir. Annesi ise İran'ın fethinden sonra Müslüman olup, Hüseyin ile evlenen son Sasani İmparatoru III. Yezdigirt'in kızı olan Sasani-Pers prensesi Şehri Bânû Gazele'dir. İsnâaşeriyye’nin dördüncü ve İsmâiliyye’nin üçüncü imamı kabul edilir, tâbiîndendir.

<span class="mw-page-title-main">Huneyn Muharebesi</span> 630 yılında gerçekleşmiş bir muharebe

Huneyn Muharebesi ; Hicretin sekizinci yılı olan Miladi 630 yılında, Mekke’nin fethinden hemen sonra Huneyn Vadisi'nde meydana gelmiştir. Savaş İslam Peygamberi Muhammed'in komutasındaki İslam ordusu ile Taif bölgesinde bulunan Hevazin ve Sakif kabileleri arasında gerçekleşmiştir. Paganların baskınları ve yeni Müslüman olan Mekkelilerin de katılımı nedeniyle Huneyn Muharebesi'nin başlarında İslam ordusu sarsılmış ve hatta İslam peygamberi Muhammed'in canı tehlikeye girmiştir. Fakat neticede Müslümanlar galip gelerek çok fazla ganimet elde etmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Gadîr-i Hum</span> Muhammedin 632 yılında damadı Ali lehine bir beyan içeren vaazı.

Gadîr-i Hum İslam peygamberi Muhammed'in 16 Mart 632 tarihinde vereceği vaaz için Müslümanların toplanmış olduğu tarihsel etkinliktir. Şiilerin ve Arap Alevilerinin inancına göre İslam peygamberi bu vaazinde, Ali bin Ebu Talib'i kendisinden sonra gelecek halef tayin etmiştir. Bu günün hicri yıldönümü Şiiler ve Arap Alevileri tarafından her yıl Gadir-i Hum Bayramı olarak kutlanır.

Adnanîler, İslâm Peygamberi Muhammed’in soyunun dayandığı, Arap Yarımadası'nda yaşamış olan bir kavimdir. Asıl yurtları, Arap Yarımadası'nın kuzey, orta ve batı kısımlarıdır. Ataları Peygamber Muhammed’in yirmi birinci büyük dedesi olan Adnan'dır.

<span class="mw-page-title-main">Sevde bint Zem'a</span> İslam peygamberi Muhammedin ikinci eşi

Sevde bint Zem'a, İslam peygamberi Muhammed’in ikinci eşidir. Muhammed, ilk eşi Hatice’nin ölümünden 2,5 yıl sonra Sevde ile evlenmiştir.

Buhran veya Behran, Mekke ve Medine şehirleri arasındaki Vadiyu'l Fur' nahiyesinde bulunan ve Medine'nin 24 km güneyinde yer alan bölgenin ismidir.

Bişr b. Bera, İslam peygamberi Muhammed'in bir sahabesidir. Hazrec kabilesinin Selemeoğulları kolundandır. Babasının adı Bera b. Ma’rur ve annesinin adı Halise b. Kays'tır. Hicretten önce babası Bera b. Ma'rur ile birlikte Müslüman olmuştur.

Şurtetu’l-Hamis, dördüncü halife Ali’nin zamanında canlarından geçmiş bir grup savaşçı için kullanılan bir terimdir. Bu kişiler her yerde ve her ortamda Ali’yi savunmakta ve onu desteklemekteydiler. Mikdad, Ammar bin Yasir, Ebu Sinan Ensari ve Kays bin Sa'd gibi sahabeler “Şurtetu’l-Hamis” grubundandır.

Bu liste İslam peygamberi Muhammed'in sahabelerini alfabetik olarak göstermektedir. Sahabe, Muhammed'i hayatında en az bir defa görmüş kişilerdir. Sayılarının 124.000 civarında olduğu sanılmaktadır. İlk sahabe eşi Hatice, son ölen sahabe Ebu Tufeyl Âmir bin Vâsile el-Leysî'dir.

<span class="mw-page-title-main">Muhsin bin Ali</span> Fatıma Zehra ve Ali bin Ebu Talibin oğlu

Muhsin bin Ali veya Muhassin bin Ali, Ali bin Ebu Talib ile Fatıma Zehra'nın oğlu.

<span class="mw-page-title-main">Hucr bin Adiy</span> Ali taraftarlığından dolayı Muaviye tarafından öldürtülen kişi

Hucr bin Adiy veya tam adıyla Ebu Abdurrahman Hucr b. Adiy b. Muaviye b. Cebele el-Kindî el-Kufî, Ali taraftarlığından dolayı Muaviye tarafından öldürtülen kişi.

Ebu’n-Numan İbrahim b. Maliki Eşter Nahai ; Maliki el-Eşter’in oğludur ve Muhtar b. Ebu Ubeyd Sakafi’yi destekleyerek Hüseyin’in katillerinden intikam almak için Emevilere karşı ayaklanmıştır.

Kays b. Sa'd b. Ubade el-Ensari el-Hazrecî, Mısır valisi.

<span class="mw-page-title-main">Sa'd bin Ubade</span> Muhammedin ardından halife adayı olmuş sahabe

Ebû Kays Sa‘d b. Ubâde b. Düleym b. Hârise el-Ensârî, İslam peygamberi Muhammed'in sahabesi.

<span class="mw-page-title-main">Üçüncü Fitne</span> Emevi Halifeliğine karşı bir dizi iç savaş ve ayaklanma

Üçüncü Fitne, Emevîler'e karşı, 744'te Halife'nin II. Velîd'in devrilmesiyle başlayan ve II. Mervân'ın çeşitli asilere ve rakiplere karşı kazandığı zaferle sona eren bir dizi iç savaş ve ayaklanmaydı. Ancak, II. Mervân yönetimindeki Emevî otoritesi hiçbir zaman tam olarak kuruamadı ve iç savaş, Emevîlerin devrilmesi ve 749/50'de Abbasi Halifeliği'nin kurulmasıyla sonuçlanan Abbâsî İhtilâli'ne (746-750) dönüştü. Bu nedenle, bu çatışmanın net bir kronolojik sınırlandırması mümkün değildir.

Hakim bin Hizam, İslam peygamberi Muhammed'in sahabelerinden birisi ve Hatice'nin yeğeniydi. Hatice'den iki yaş küçük, Muhammed'den ise on üç yaş büyüktü. Ticaret amacıyla yazın Şam’a, kış mevsiminde Yemen’e gitti ve yarımadadaki panayırları dolaştı. Henüz Müslüman olmadığı dönemde, ticaretten kazandığı parayı kavmindeki fakirlere dağıtması, köle azat edip kurbanlar kesmesi, boykot sırasında Müslümanlara yardım etmesi ve Bedir Muharebesi’nde Kureyş’i savaştan vazgeçirmeye ikna etme girişimleri kişiliğinin ve öneminin anlaşılması açısından önemli bir yere sahiptir.