İçeriğe atla

BattleGoat Studios

BattleGoat Studios
TipÖzel
Genel merkezi
Ancaster, Ontario
,
Önemli kişilerDavid Thompson (Kurucu - Baş tasarımcı)
George Geczy (Kurucu - Baş programcı)
ÜrünSupreme Ruler 2010
Supreme Ruler 2020
Supreme Ruler Cold War
Supreme Ruler 1936
Web sitesibattlegoat.com

BattleGoat Studios, 2000 yılında kurulmuş bir Kanadalı yazılım geliştiricisidir. 1982'de George Geczy tarafından geliştirilen, esas olarak Radio Shack TRS-80 bilgisayarı için yayınlanan Supreme Ruler adlı bir metin tabanlı strateji video oyununun yeni güncellenmiş bir versiyonu olan bilgisayar oyununu geliştirmiş ve Supreme Ruler 2010'u geliştirmeninde temelleri atılmıştır.[1]

Supreme Ruler 2010, Mayıs 2005'te piyasaya çıktı ve 2006'da Elektronik ve Animasyonlu Sanatlar İçin Kanada Ödülleri'nde (CAEAA - Canadian Awards for the Electronic & Animated Arts) "En İyi PC Oyunu" gibi ödüller de dahil olmak üzere yaygın bir tanınma edinmiş ve ödüller almıştır.[2]

Ekim 2006'da BattleGoat Studios, ilk çalışmaların devamı üzerine çalışmaya başladığını açıkladı. Supreme Ruler 2020, Haziran 2008'de Paradox Interactive tarafından yayınlandı. Supreme Ruler 2020: Küresel Kriz başlıklı bir Genişleme Paketi Ekim 2008'de ilan edildi ve aynı yılın Aralık ayında piyasaya çıktı.[3] Her iki ürünü de içeren Gold Edition adlı sürüm, Eylül 2009'da piyasaya çıktı.

19 Ağustos 2010'da, BattleGoat ve Paradox Interactive, Supreme Ruler serisinden Supreme Ruler Cold War adlı yeni bir oyunu duyurdu. 1940'ların sonundan 1990'ların başlarına dek süren Soğuk Savaş dönemine dayanan bu oyun, stüdyonun ilk tarihsel tabanlı oyunu olacaktı.[4]

BattleGoat Studios, David Thompson ve George Geczy tarafından 2000 yılında "Akıllı Strateji Oyunları geliştirmek" için kuruldu. Tasarım ekibi şunu belirtti: "PC Strateji Oyuncuları oynamak için eğlenceli olan daha sofistike oyunlar aramaktadırlar ve var olanların oldukça sıkıca olduğuna inanmaktadırlar".[5] Bu nedenle, Supreme Ruler başlıkları detaylandırılmış ve ağır araştırmalarla geliştirilmiş, bilgisayar savaş oyunları içinde derinlemesine jeo-politik stratejiler sunan oyunlar arasında bir kesişim noktası teşkil etmektedir.

BattleGoat Studios içindeki çekirdek ekip, aynı zamanda oyun tasarımcıları Christian Latour ve Daxon Flynn'in yanı sıra Grafik Sanatçısı Stephane Corre'yi de bünyesinde barındırmaktadır.

Geliştirilen oyunlar

Yıl Başlık Platform(lar)
Andr iOSMac PS3PS4Wii UWinX360XONE
2005 Supreme Ruler 2010Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Evet Hayır Hayır
2008 Supreme Ruler 2020Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Evet Hayır Hayır
2011 Supreme Ruler: Cold WarHayır Hayır Evet Hayır Hayır Hayır Evet Hayır Hayır
2014 Supreme Ruler 1936Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Hayır Evet Hayır Hayır
2014 Supreme Ruler UltimateHayır Hayır Evet Hayır Hayır Hayır Evet Hayır Hayır

Kaynakça

  1. ^ "Supreme Ruler / TRS-80 (MobyGames)". 5 Ağustos 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Mart 2017. 
  2. ^ "2006 CAEAA Award Winners". 3 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Mart 2017. 
  3. ^ "Supreme Ruler 2020". 25 Aralık 2008. 25 Aralık 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Mart 2017. 
  4. ^ "Building on Supreme Ruler 2010 and 2020". 22 Ağustos 2010. 6 Haziran 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Mart 2017. 
  5. ^ "Supreme Ruler". 2 Mart 2008. 2 Mart 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Mart 2017. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

Football Manager, Sports Interactive tarafından geliştirilen, SEGA tarafından yayınlanan bir futbol menajerliği simülasyon oyunudur.

<span class="mw-page-title-main">Blizzard Entertainment</span> video oyun üreticisi

Blizzard Entertainment, bilgisayar oyunları üreten Irvine, Kaliforniya merkezli bir şirkettir. 1991'de elektronik oyunlara ilgisi bulunan 3 UCLA mezunu tarafından Silicon & Synapse adı altında kurulmuştur. 1994'te şirketin ismi halen daha kullanılan Blizzard Entertainment olarak değiştirilmiştir.1994'te Warcraft oyununu çıkardığından beri, dünyaca bilinen bir oyun şirketi olmuştur. Ürettiği Diablo, StarCraft, Warcraft oyunları ve bunların devam oyunları sayesinde tek oyunculu ve çok oyunculu video oyunları alanında büyük hayran kitlesi elde etmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Gerçek zamanlı strateji oyunu</span>

Gerçek zamanlı strateji oyunları, oyuncuların birbirlerinin sırasını beklemeden devamlı olarak karşılıklı oynamaya devam ettikleri bilgisayar oyunları. Bunun aksi olan sıra tabanlı strateji oyunlarında oyuncular hamle yapabilmek için karşı tarafın hamlesini beklemek zorundadırlar.

<span class="mw-page-title-main">Big Huge Games</span>

Big Huge Games, bilgisayar oyunları geliştiren bir oyun firmasıdır. 2000 yılında Brian Reynolds ve Firaxis Games 'ten ayrılan üç arkadaşı tarafından Maryland 'da kurulmuştur. Şirket genellikle strateji oyunları üzerinde çalışmaktadır. 15 Ocak, 2008 'de THQ bünyesine katılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Westwood Studios</span> Video oyunu stüdyosu

Westwood Studios, 1985 yılında Brett Sperry ve Louis Castle'ın ortaklaşa kurduğu, merkezi Las Vegas, Nevada'da bulunan bir video oyunu geliştiricisiydi.

<span class="mw-page-title-main">TaleWorlds</span> Video oyunu geliştirme şirketi

TaleWorlds Entertainment, kısaca TaleWorlds, video oyunları geliştiren bağımsız bir Türk oyun firmasıdır. 2005 yılında Armağan Yavuz ve İpek Yavuz tarafından Ankara'da kurulmuştur. Stüdyoları Hacettepe Teknokent'te bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Paradox Interactive</span> İsveç merkezli bir oyun dağıtım şirketi

Paradox Interactive, İsveç'in başkenti Stockholm merkezli bir oyun dağıtım şirketidir. Aynı şirketin geliştiricisi olan Paradox Development Studio'nun oyunlarının dağıtımcılığını yapmaktadır. Genellikle tarih-strateji tabanlı oyunlar üzerinde çalışmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Supreme Ruler</span>

Supreme Ruler, BattleGoat Studios tarafından geliştirilmiş gerçek zamanlı strateji oyunudur. Açık dünyada istenen ülke seçilip çeşitli eylemlerde bulunulabilmektedir.

<i>Hearts of Iron IV</i> 2016 da piyasaya sürülen 2. Dünya Savaşı odaklı büyük strateji savaş oyunu

Hearts of Iron IV, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayımlanan büyük strateji savaş oyunudur. Oyun, 6 Haziran 2016 tarihinde piyasa sürülmüştür. 2009 çıkışlı Hearts of Iron III'ün ardılı ve Hearts of Iron serisinin son oyunu olmakla beraber en popüler olanıdır. Diğer Hearts of Iron serisi oyunları gibi II. Dünya Savaşı'na odaklanır. Oyuncular tek oyunculu modda 1936 ve 1939 olmak üzere iki başlangıç tarihinden birini seçer ve dünyadaki herhangi bir ülkeyle ister tarihsel ister tarihsel olmayan bir yoldan ülkesini geliştirerek savaşta zafer kazanmaya çalışır. Çok oyunculu modda, tek oyunculu modda olduğu gibi, oyuncu tarafsız ya da istediği bir yol izleyecek şekilde oynayarak diplomasi, ticaret, ajanlık yapabilir, fabrika inşa edebilir veya bombalayabilir.

<i>Supreme Ruler 2020</i>

Supreme Ruler 2020, BattleGoat Studios tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanan geniş içerikli bir strateji bilgisayar savaş oyunudur. Oyun 17 Haziran 2008'de piyasaya çıktı ve Supreme Ruler 2010'un devamıydı. Oyunda oyuncu, bir ülkenin hükûmetinin tüm ayrıntılı yönlerini denetleyerek parçalanmış bir dünyayı birleştirmeye çalışır. 23 Aralık 2008'de BattleGoat Studios, Global Crisis adlı oyun için bir genişleme paketi yayınlamıştır. Hem ana oyunu hem de genişleme paketini içeren oyunun Gold Edition sürümü 18 Eylül 2009'da piyasaya çıkmıştır.

Battlerite, oynaması ücretsiz takım tabanlı çok oyunculu savaş arenası (MOBA) oynanışına sahip Stunlock Studios tarafından geliştirilen ve yayımlanan aksiyon oyundur. Oyun, aynı geliştiricinin yarattığı Bloodline Championsun manevi devam oyunu olarak kabul edilmektedir. Oyunun erken erişim sürümü Eylül 2016'da yayımlandı, üç ay içinde 440.000'den fazla kopya satıldı ve resmi olarak 7 Kasım 2017'de piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">5th Cell</span>

5th Cell, 2003 yılında 5th Cell Media, LLC. adı altında kurulmuş ve Joseph M. Tringali, Jeremiah Slaczka ve Marius Fahlbusch tarafından yönetilen bağımsız video oyun geliştiricisidir. Şirket Scribblenauts serisi ile tanınır.

Bir hükûmet simülasyonu veya politik simülasyon, bir ulusun tamamının veya bir kısmının hükûmeti ve politikasını simüle etmeye çalışan bir oyundur. Bu oyunlar jeopolitik durumları, iç politik politikaların oluşturulmasını veya politik kampanyaların simülasyonunu içerebilir. Askeri veya eylem unsurlarının cesaretini kırması veya soyutlaması nedeniyle klasik savaş oyunları türünden farklıdırlar.

<i>Crusader Kings III</i> 2020 video oyunu

Crusader Kings III, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Crusader Kings (2004) ve Crusader Kings II'nin (2012) devamı olarak Paradox Interactive tarafından yayımlanan, Orta Çağ'da geçen bir strateji oyunu. Oyun, ilk olarak Ekim 2019'da PDXCon 2019'da duyuruldu ve 1 Eylül 2020'de yayımlandı.

<i>Hearts of Iron III</i> 2009 video oyunu

Hearts of Iron III, Europa Universalis III'ün geliştiricisi olan Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından 7 Ağustos 2009 tarihinde yayımlanan II.Dünya Savaşı odaklı, tek oyunculu ve çok oyunculu olmak üzere 2 tür mod seçeneği bulunan, Europa Universalis III gibi motoru Clausewitz Engine olan strateji türündeki video oyunudur.

<i>Crusader Kings</i> 2004 video oyunu

Crusader Kings, Paradox Development Studio tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanan strateji türündeki bir video oyunudur. Oyunun motoru Europa Engine'dir. Oyunda tek oyunculu ve çok oyunculu olmak üzere iki tür mod seçeneği vardır.

<span class="mw-page-title-main">Büyük strateji savaş oyunu</span> video oyunu türü

Büyük strateji savaş oyunu veya büyük strateji oyunu (GSG), bir ulus devletin veya imparatorluğun kaynaklarının kontrolünü ve idaresini içeren, askeri strateji odaklı savaş oyunudur. Büyük strateji oyunları, genellikle karmaşıklıkları ve bunun sonucunda ortaya çıkan kullanım zorluğu ile diğer strateji oyunlarından ayrılır. Oyuncu, ordularının yönetimini sağlar ancak oyuncunun kendisi savaşta yer almaz, orduların sevk ve idaresini gerçekleştirir. 4X oyunlarıyla örtüşen bir yapıya sahip olsa da 4X oyunlarından farklılık gösterir; oyuncuların oyunu açık bir dünyayı keşfetme ve ilerletme konusunda eşit derecede değil, belirli bir düzene bağlı oldukları anlamına gelir.

Age of Wonders 4, Hollandalı geliştirici Triumph Studios tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanan 2023 4X sıra tabanlı bir strateji video oyunu. Age of Wonders serisinin Age of Wonders: Planetfall'dan sonraki altıncı oyunudur.

Triumph Studios, 1997 yılında Delft merkezli Hollandalı bir video oyun geliştiricisi. Stüdyo , Age of Wonders ve Overlord serileriyle tanınmış ve PC, Xbox 360 ve PlayStation 3 için çeşitli oyunlar geliştirmiştir. Geliştirme için şirket içi Creator motorunu kullanan şiket, 1999'da piyasaya sürülen bir strateji oyunu serisi olan Age of Wonders ve sırasıyla 2007 ve 2009'da piyasaya sürülen aksiyon-macera oyunları Overlord ve Overlord 2 ile tanınmıştır.

Age of Wonders: Planetfall, Triumph Studios tarafından geliştirilen ve Paradox Interactive tarafından yayınlanan 4X sıra tabanlı bir strateji video oyunu. Oyun, Age of Wonders serisinin beşinci oyunudur ve oyunun teması bilimkurgudur. Ağustos 2019'da Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için ve daha sonra MacOS için piyasaya sürülmüştür.