Gesi Bağları, Kayseri'nin Gesi beldesi kökenli olduğu düşünülen türkü. Garbis Bakırcıyan, Udi Bogos, Refik Başaran, Nezahat Bayram, Nida Tüfekçi, Yıldız Ayhan, Müzeyyen Senar, Hacer Buluş, Nebahat Yıldız gibi sanatçılar tarafından seslendirildi. Barış Manço ve Selda Bağcan bu türküyü yorumlamıştır.
Drama Köprüsü günümüzde Yunanistan'ın Doğu Makedonya ve Trakya bölgesinde bulunan, Osmanlı İmparatorluğu dönemi köprüsünün geçtiği bir Türk halk şarkısı/türküsüdür. 5-8 lik ve 6-8 lık versiyonları vardır.
Maraş'tan Bir Haber Geldi, bölge halkı tarafından ağıt olarak söylenen sözleri Aşık Mahsuni Şerif tarafından 1971 yılında bestelenip popüler hale gelen türkü. Türküye konu olan Meyrik Pazarcık'ın Damlataş köyünün Kantarma obasında veremden ölen ve üzerine ağıtlar yakılan güzel bir gelindir.
Evlerinin Önü Mersin Isparta,Gönen'den derlenmiş türküdür.Kaynak kişisi Kadir Acardır.Muzaffer Sarısözen tarafından derlenmiştir.İzmir kaynaklı 9/8 lik zeybektir.Bu türkünün bir versiyonu olan Φέτο το καλοκαιράκι Domna Samiou 1968 de Midilli Adası Mandamados ta Stratis Chiropaidis den derlemiştir.Barış Manço bu türkünün müziğinden Kazma adlı şarkıyı yapmıştır.
Bahçelerde Enginar Leylim Yar mahur makamında 2/4'lük ritime sahip türküdür. Süheyla Hanım Kanto olarak söylenmiştir.
Bülbülüm Altın Kafeste, Şevket Öndesev tarafından hafızaya alınmış ve Muzaffer Sarısözen’e aktarılmış bir Rumeli türküsü.
Bir Dalda İki Kiraz, saba makamında Nim Sofyan ritme sahip türküdür. Anadolu'da yaygın olarak söylenen, Anadolu dışında da çeşitlemeleri bulunan bir türküdür.İstanbul Üniversitesi Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezinde kayıtlı Mendil Kantosu olarak bir çeşitlemesi bulunmaktadır.
Ayağında Kundura Hüseyni makamında,4/4 lük ritime sahip türküdür.
Bir Of Çeksem Karşıki Dağlar Yıkılır(Kar Mı Yağmış) Darülelhan Heyeti tarafından söylenmiş türküdür. Hüseyni makamındadır.4/4 usule sahiptir.
Ankara'nın Taşına Bak 2/4 basit usullü, La Kerem ayağında bir lirik türküdür. Kerem ayağındadır. Bozuk (la-re-sol) ile bağlama (la-re-mi) düzenlerinde çalınabilir. Muzaffer Sarısözen tarafından derlenmiştir. Padişah Sultan Vahdeddin döneminde türkü ortaya çıkmıştır. Padişah Sultan Vahdeddin döneminde Anadolu halkı kendisini Osmanlı'nın tebaası olarak görmektedir. Türkünün orijinal sözlerindeki “Osmanlıyız” ifadesi Cumhuriyet kurulunca çıkarılmıştır.
Küçük Yaşta Aldım Sazı Elime Muhalif,4/4 lik ritime sahip türküdür .Ahmet Yamacı tarafından derlenip notaya alınan türkü,2562 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.
Telgrafın Tellerine Kuşlar Mı Konar Uşşak,4/4 lik ritime sahip türküdür .Ahmet Yamacı tarafından derlenip notaya alınan türkü,2970 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.
Aman Aman Nalbandım Hüseyni,9/8 lik ritime sahip abdal zeybeğidir .Muzaffer Sarısözen tarafından derlenip notaya alınan türkü,204 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.
Kızılcıklar Oldu mu?, Uşşak makamında, 9/8'lik ritim bir sahip karşılamadır. Nimet Çubukoğlu Oğuz tarafından derlenip notaya alınan türkü, TRT arşivine 1711 repertuvar numarasıyla kaydedilmiştir.
Ayva Çiçek Açmış, Muhayyerkürdi makamında, 2/4'lik ritime sahip türküdür. Muzaffer Sarısözen tarafından derlenip notaya alınan türkü, 509 numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir. Ayva Çiçek Açmış olarak Kaptanzâde Ali Rıza Bey bestesi vardır. Müzik farklıdır.
Gemilerde Tâlim Var hicaz makamında,9/8 lik ritime sahip abdal zeybeğidir. Muzaffer Sarısözen tarafından kaynak kişi Sarı Recep'den derlenip notaya alınan türkü, 252 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir. İstanbul Üniversitesi Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezinde kayıtlı Recebim (Deniz Üstünde Balık), Deniz Üstünde Balık Okkalıktır Okkalık ve Recebim (Gemilerde Talim Var) olarak çeşitlemeleri bulunmaktadır.
Karam segah makamında,2/4 lük ritime sahip türküdür. 7277 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir. Türküyü Münir Nurettin Selçuk, Mediha Demirkıran, Sevim Tanürek, Mustafa Sağyaşar, Bülent Ersoy, Sezen Aksu, Fatih Erkoç, Candan Erçetin, Yılmaz Morgül, Adnan Yavuzer gibi birçok sanatçı söylemiştir.
Sıra Sıra Siniler (Cilveli Kanaryam) mahur makamında,4/4 lük ritime sahip türküdür. Neriman Altındağ Tüfekçi tarafından derlenip notaya alınan türkü, 2336 repertuvar numarasıyla TRT arşivine kaydedilmiştir.
Katina'nın elinde makina dikemez, 9/8'lik ritime sahip türküdür. Karşılama veya zeybek olarak geçmektedir.Kanto bir şarkıdır. Seyfi Dursunoğlu ile hatırlanan bir türküdür.
Sarı Zeybek, bir Türk halk müziği şarkısıdır. Yaşar Bey, Deniz Kızı Eftalya, Hâfız Ahmet Bey, Nuri Cemil Bey, İbrahim Efendi tarafından söylenmiştir. Selim Sırrı Tarcan 1916 yılında çok beğendiği bu türküden esinlenerek yeni bir oyun meydana getirmiştir. Adını da Tarcan Zeybeği koymuştur. Tarcan Zeybeğinin sözleri aynı olsa da müziği farklıdır. Yaşar Bey'in plak kaydında yöre olarak İzmir görülmektedir.