İçeriğe atla

Baronci Altarpiece

Baronci Altarpiece
bir parçası


SanatçıRaphael
Yıl1500-1501
TipAğaç üzeri Yağlıboya tablo
Ebatlar31 cm × 27 cm
ŞehirBrescia
MüzePinacoteca Civica Tosio Martinengo
Baronci Altarpiece
bir parçası


SanatçıRaphael
Yıl1500-1501
TipAğaç üzeri Yağlıboya tablo
Ebatlar57 cm × 36 cm
ŞehirParis
MüzeLouvre
Napoli, Capodimonte müzesinde sergilenen bir bölümü

Baronci Altarpiece İtalyan yüksek rönesans ressamı Rafael'in tablosu. Bu tablo Rafael'in ilk istek üzerine, Urbino yakınlarındaki Città di Castellodaki Andrea Baronci şapelinin içerisindeki Sant'Agostino kilisesine yaptığı eserdir. Çok parçalı, sunak şeklinde yapılan eser 1789 depreminde hasar görmüş, 1849'dan bu yana orijinal resmin parçaları farklı koleksiyonların parçası haline gelmiştir.

Tarihçe

10 Aralık 1500'te, Rafael, Gezici vaiz Pian di Meleto, Rafael'in babası Giovanni Santi'den, Città di Castellodeki Baronci şapelinin Sant'Agostino Kilisesi'nin Aziz Nicholas of Tolentino'ya ithaf etmek için sunak şeklinde bir tablo yapılması istendi. Bu tablonun yapımında Rafael yardımcı olarak değil, tablonun sihirbazı ("ustası") olarak anıldı. 13 Eylül 1501 tarihinde tablo tamamlandı.

Tablonun ortasındaki kemerin altında Aziz Nicholas of Tolentino, şeytanın ayağıyla resmedilmiştir. Yanında üç adet melek bulunmaktadır. Aziz Nicholas of Tolentino'nun üstünde Baba Tanrı elinde bir taç ile bulunmakta ve meleklerin en kıdemlisiyle çevrelenmiş olarak resmedilmektedir. Solunda Meryem ve Augustinus resmedilmiştir.

1789'daki yıkıcçı depremde tablo zarar görmüş ve zarar görmeyen parçalarının sergilenmesi planlanmıştır. Aynı yıl parçalar 1849'a kadar kalacağı Vatikan Müzelerine Papa VI. Pius tarafından verildi. 1849 sonrası tabloya ne olduğu aydınlanmamıştır. Ancak yıllar sonra akademisyenler tablonun dört ana parçasının ve iki kaidesinin (predellası) farklı altı yerde olduğu görüşünde birleştiler.

Città di Castello Belediye Sanat Galerisinde eserin 18. yüzyıla ait bir kopyası sergilenmektedir. Rafael tarafından tutulan eskiz defterleri Lille'deki Lille Güzel Sanatlar Sarayında ve Oxford'daki Ashmolean Müzesinde bulunmaktadır. Bu çizimler temelinde, sunağın tasarımının tamamen Rafael'in eseri olduğu kabul edilirken, Gezici vaiz Pian di Meleto'nunda bunu idamında kabul ettiği belirtilmektedir. Rafael'in muhtemelen sunak parçasını (ana parça) kendisi boyarken, predellalarında Pian di Meleto'nun boyadığı düşünülmektedir.

Günümüze kalan parçaları

Ana sunak parçaları:

Kaideler (Predellalar):

  • Saint Nicholas of Tolentino Restoring Two Partridges to Life, 29.2 x 54.0 cm. Detroit Sanat Enstitüsü.
  • Saint Nicholas of Tolentino Rescuing a Boy from Drowning, 26.7 x 51.8 cm. Detroit Sanat Enstitüsü.

Kaynakça

Alman Vikipedi'nin kaynağından kaynaklanan makalesinden yola çıkarak:

  • Hertig, Louis; Pierluigi de Vecchi (1967). Klassiker der Kunst – Raffael. Viyana: Kunstkreis Luzern – Freudenstadt. 
  • Ferino Pagden, Sylvia; Maria Antonietta Zancan (1989). Raffaello : catalogo completo dei dipinti. Floransa: Cantini. ISBN 88-8030-146-2. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Michelangelo</span> İtalyan sanatçı, mimar ve şair (1475–1564)

Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni, İtalyan rönesans dönemi ressam, heykeltıraş, mimar ve şairidir.

Masaccio, İtalyan Rönesans akımı başlangıç döneminin ilk önemli ressamlarındandır.

Beato Angelico ya da Fra Angelico, asıl adı Giovanni da Fiesole, erken rönesans dönemi İtalyan ressam.

Peter Paul Rubens, Hollanda Altın Çağı sırasında yaşamış, Güney Hollanda'daki Brabant Dükalığı'ndan bir Flaman sanatçı ve diplomattı. Flaman Barok geleneğinin en etkili sanatçısı olarak kabul edilir. Rubens'in çok yüklü kompozisyonları klasik ve Hristiyan tarihinin bilgili yönlerine gönderme yapar. Eşsiz ve son derece popüler Barok tarzı, Karşı Reform'da teşvik edilen anlık, dramatik sanatsal stili izleyen hareketi, rengi ve duygusallığı vurguladı. Rubens mitolojik ve sembolik konuların sunaklarını, portrelerini, manzaralarını ve tarihi resimlerini yapan bir ressamdı. Aynı zamanda Flaman duvar halısı (goblen) atölyeleri için üretken bir taslak resim tasarımcısıydı ve Anvers'teki yayıncılar için ön parçaları yaptı.

<span class="mw-page-title-main">Accademia (Venedik)</span>

Accademia Sanat Galerisi Kuzey İtalya, Venedik'te 19. yüzyıl öncesi resim ve heykel güzel sanat eserlerini sergileyen müze galerisidir. Büyük Kanal'ın güney kıyısında konumlanır. İsmini kanal üzerindeki üç köprüden birine Accademia Köprüsü olarak verir ve kanalda çalışan deniz taksilerinin yanaşma iskelesidir.

<span class="mw-page-title-main">Aziz Antonio'nun Azabı</span> Michelangelonun yağlı boya tablosu

Aziz Antonio'nun azabı Michelangelo' nun en erken bilinen, boyutlarıinda, tempera ve yağlı boya tablosudur.

<i>Büyük Leo ve Attilanın Toplantısı</i>

Büyük Leo ve Attila'nın Toplantısı, İtalyan Rönesans sanatçısı Raphael ve onun yardımcı Giulio Romano tarafından yapılan bir freskdir. Eser Vatikan şehri Apostolik Sarayı'ndaki şimdi Rafael odaları olarak bilinen yeri Rafael tarafından dekore edilmesi görevinin bir parçası olarak 1514 yılında boyanarak süslenmiştir. Eser sonradan The Expulsion of Heliodorus from the Temple olarak adlandırılan Stanza di Eliodoro da bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Paolo Uccello</span>

Paolo Uccello, asıl adı Paolo di Dono olan, İtalyan Rönesansı başlangıcında Floransa ekolünde bulunan ressam. Babası Dono di Paolo bir berber ve cerrah olup, annesi Floransa'nın ileri gelen ailelerinden d'Antonia di Giovanni del Beccuto idi. Uccello "Geç Gotik" resim gelenekleri ile çalışmış, daha sonra İtalyan Rönesans stili başlangıç çağında resim hazırlayan ressamlardan olup, perspektifi ilk kullanan ressamlardan birisi olarak tanınmıştır. Diğer başlangıç Rönesans ressamları klasik realist konulara önem verirken o eserlerinde renk ve eğlenceye önem vermiştir.

Domenico Ghirlandaio. Asıl adı Domenico di Tommaso Curradi di Doffo Bigordi idi. İtalyan Rönesans akimi Floransa ekolünde bulunan ressam.

<span class="mw-page-title-main">Vatikan Müzeleri</span>

Vatikan Müzeleri, Vatikan'da bulunan dünyanın en büyük müzelerinden birisidir. Bu müze Roma Katolik Kilisesi tarafından Rönesans'ta inşa edilmiş olup, dünyanın önemli heykellerine ev sahipliği yapan önemli bir binadır. Toplamda, Sistine Şapeli ile birlikte toplam 54 galeri ("sala") bulunmaktadır. Ziyaretçiler Sistine Şapeli'ne 53 galeriyi gezdikten sonra verilen ek ücret ile girebilirler.

Vittore Carpaccio (yak. 1465, Venedik – 1526 Capodistria. Venedik Cumhuriyetinde doğup büyüyüp yaşamış İtalyan asıllı Venedik Rönesansı ekolüne bağlı bir ressam. Venedik Rönesansı resminin 15. yüzyıldan 16. yüzyıla geçiş döneminde önemli olmakla beraber belirli resim akımlarına katılmayıp şahsen kendine mahsus özel bir resim stili geliştirmiştir.

<i>Pesaro Madonnası</i> Tiziano tablosu

Pesaro Madonnası, İtalyan rönesans döneminin meşhur ressamlarından Titian'ın, 1519-1526 yılları arasında çizmiş olduğu tablo. Madonna di Ca 'Pesaro olarak da bilinen eser tuval üzerinde yağlı boya ile yapılmıştır. Venedik Cumhuriyeti'nin Kıbrıs'ı ele geçirerek kazandığı zaferin şerefine Jacopo Pesaro tarafından yaptırılan tablo, Venedik'te Frari Santa Maria Gloriosa Bazilikası kilisesinde korunmaktadır. Eser Titian'ın en meşhur çalışmalarından biridir.

Andrea del Sarto, Yüksek Rönesans ve Maniyerizm üslubunun başlangıç döneminde Floransa'da yaşamış ve resimler hazırlamış İtalyan bir ressamdır. Yaşadığı dönemde hazırladığı resimler ve resim yapma yetenekleri gayet övülmüş ve beğenilmiş ve bu dönemde "senza errori " ressam olarak lakap verilmiştir. Fakat aynı dönemde yaşayıp ve aynı üslupla eserler hazırlamış olan Leonardo da Vinci, Michelangelo ve Raffaello Sanzio gibi ressamların ünleri onun ressamlık ününü gölgede bırakmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Paolo Veronese</span> İtalyan Rönesans ressamı (1528–1588)

Paolo Veronese, geç Rönesans döneminde maniyerizm stilinde çalışmış Venedikli ressam.

<i>İsanın yeniden Dirilmesi</i> (Rafael) Raffaello tablosu (Sanat Müz., São Paulo)

İsa'nın yeniden Dirilmesi, ağaç üzeri yağlı boya tekniğiyle, İtalyan yüksek rönesans ustası Rafael tarafından 1499–1502 tarihleri arasında yapılmış tablodur. Eser sanatçının erken dönem eserleri arasında yer almaktadır. Resmin Baronci sunağının kalan eserlerinden biri olabileceği düşünülse de, muhtemelen bilinmeyen bir predella parçasıdır.. Tablo São Paulo Sanat Müzesinde sergilenmektedir.

Gezici vaiz Pian di Meleto, Evangelista da Pian di Meleto olarak da bilinen İtalyan, Rönesans dönemi ressamdır.

<span class="mw-page-title-main">Oddi Altar (Rafael)</span>

Oddi Altar 1502-1504 yıllarında boyanan Meryem Ana'nın taç giymesi tablosunun, Rafael tarafından yorumlanmış bir altar panosu formudur. Eser, San Francesco al Prato, Perugia, İtalyadaki Oddi ailesi şapelindeki kilisenin sunağı için yapılmış, günümüzde ise Vatikan Müzelerinde sergilenmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Mond Crucifixion</span>

Mond Crucifixion rönesans ressamı Rafael tarafından 1502 - 1503 tarihlerinde yapılmış yağlı boya tablodur.

<i>Vaftizci Yahya</i> (Leonardo) Leonardo da Vinci tablosu (Louvre Müz., Paris)

Vaftizci Yahya, Leonardo da Vinci tarafından yapılmış olan Yüksek Rönesans dönemi yağlı boya tablosudur. 1513-1516 yılları arasında tamamlanmış olduğu düşünülen eserin Da Vinci'nin son tablosu olduğuna inanılmaktadır. Aziz Yahya'yı tasvir eden ve orijinal boyutu 69 x 57 santimetre olan tablo, Paris'teki Louvre Müzesi'nde sergilenmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Aziz Nicholas Kilisesi (Tallinn)</span>

Aziz Nicholas Kilisesi Estonya'ın Tallinn şehrinde bulunan eski bir Orta Çağ kilisesidir. Balıkçıların ve denizcilerin koruyucusu olan Aziz Nikolaos'a ithaf edilmiştir. Aslen 13. yüzyılda inşa edilmiş ve II. Dünya Savaşı'nda Sovyetlerin Tallinn'i bombalaması sırasında kısmen yıkılmıştır. Sonrasında restore edildi ve günümüzde Estonya Sanat Müzesi'nin bir kolu olan ve esas olarak Orta Çağ döneminden itibaren dini sanata odaklanan Niguliste Müzesi'ne ev sahipliği yapıyor. Eski kilise binası aynı zamanda konser salonu olarak da kullanılıyor.