İçeriğe atla

Audio oyun

Audio oyun, kişisel bilgisayarlar gibi cihazda oynanan elektronik oyundur. Bir video oyununa benzer; ancak görsel değil, sesli ve dokunsal geri bildirim vardır.[1]

Sesli oyunlar başlangıçta 'kör erişilebilir' oyunlar olarak başladı ve çoğunlukla amatörler ve görme bozukluğu olan programcılar tarafından geliştirildi. Daha sonra mobil oyun ve video oyunu geliştiricileri de sesli oyunlar yarattı. Ses oyunları; macera oyunu, yarış oyunu vb. video oyunlarıyla aynı türlere sahiptir.

Kaynakça

  1. ^ "Audio Games: New perspectives on game audio". 19 Aralık 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. 

Ayrıca bakınız

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">PlayStation 2</span> video oyunu konsolu

PlayStation 2 ya da resmî kısaltmasıyla PS2, Sony Computer Entertainment'in PlayStation'dan sonra 2000 yılında ürettiği ikinci video oyunu konsoludur. Yapımı 1998 senesinde duyurulan konsol, 4 Şubat 2000'de Japonya'da, 3 Ağustos 2000'de Kuzey Amerika'da, 10 Eylül 2000'de Avrupa'da satışa sunulmuş, kısa sürede herkes tarafından beğeni kazanmıştır. PlayStation 2 çıkışından itibaren şu ana kadar yaklaşık 150 milyon adet satılmıştır. Kalın ve ince olmak üzere iki ayrı boyutta satışa çıktı. Donanım olarak rakibi Xbox'dan düşük olmasına rağmen yüksek oyun bulunabilirliğiyle Xbox'ın önüne geçmiştir. Yakın bir zamanda ise PlayStation 3, kullanıcılarıyla tanıştı.

Xfire birden fazla ek programın oyunlar için getirdiği özellikleri tek bir çatı altında toplayan yazılım platformuydu. Xfire kullanarak arkadaşlarınız ile:

  • Mesajlaşabilir,
  • Hangi oyunları oynadıklarını görebilir,
  • Hangi sunucularda oynadıklarına bakabilir,
  • Tek tıklama ile onlara katılabilirsiniz.
<span class="mw-page-title-main">Arcade</span>

Arcade oyunu, genellikle restoranlar, barlar ve atari salonları gibi halka açık işletmelerde kurulu jetonla çalışan bir oyun makinesi ve bu makinelerde oynanan oyunlardır. Arcade oyunlarının çoğu video oyunları, langırt makineleri, elektromekanik oyunlar, itfa oyunları veya satıcılardır.

Video oyunu, bilgisayar veya oyun konsolu gibi görüntü sinyali gönderen bir video ile görsel bir kullanıcı arayüzü kullanılarak oynanan oyun türü.

Video oyunu türleri belirlenirken sınıflandırmada video oyunlarının mekanikleri, tasarım aşamasında, tasarımcının verdiği kritik kararlar yani daha basit bir şekilde oynanış tarzları esas alınır. Lakin bu sınıflandırma her zaman tutarlı veya sistematik bir yol izleyememiştir. Bunun nedeni kriterlerin, ayrımı yapan kişi ya da kuruma göre farklılık göstermesidir. Tümüyle akademik çalışmaların yürütülmemesinden ötürü kimi zaman keyfi isimlendirmeler de söz konusudur. Buna rağmen dünya genelinde benimsenmiş tür kalıpları da mevcuttur.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar oyunu</span> bilgisayarda oynanan oyun türü

Bilgisayar oyunu veya kişisel bilgisayar oyunu olarak da bilinen PC oyunu, bir video oyun konsolu veya atari makinesi yerine kişisel bilgisayarda oynanan bir tür video oyunudur. Tanımlayıcı özellikleri şunları içerir: daha çeşitli türleri ve kullanıcı tarafından belirlenen oyun donanımı ve yazılımı; genellikle giriş, işleme, video ve ses çıkışında daha büyük kapasite. Bilgisayar oyunu oynamak için özel olarak oyun bilgisayarı modelleri, farklı aksesuarlar tasarlanmıştır. Mobil oyunların son yıllarda büyümesine rağmen, 2018 yılında, küresel PC oyunları pazarı yaklaşık 27,7 milyar dolar değerindeydi.

Video oyunu geliştiricisi takımlı ya da bireysel olarak video oyunları yapan bir yazılım geliştiricidir. Bir geliştirici Sony'nin PlayStation 3'ü, Microsoft'un Xbox 360'ı, Nintendo'nun Wii'si gibi belli video oyunu konsollarına yoğunlaşabilir ya da kişisel bilgisayarlar dahil olmak üzere türlü sistemler için geliştirebilir. Bir oyun geliştirici büyük bir yapım şirketinin takımına dahil olabileceği gibi, kendi başına ya da çok küçük bir ekibin parçası olarak bağımsız oyunlar geliştirebilir.

<span class="mw-page-title-main">Ses mühendisliği</span>

Bir ses mühendisi sesin kaydı, düzenlemesi, karıştırması ve yeniden üretimi ile ilgilenir. Birçok ses mühendisi film, radyo, televizyon, müzik, elektronik ürünler ve bilgisayar oyunlarına ses üretmek için teknolojileri yaratıcı şekilde kullanırlar. Alternatif olarak, ses mühendisi terimi akustik mühendisliği alanı içinde çalışan yeni ses teknolojileri geliştiren bir bilim insanını veya mühendisi ifade edebilir.

Video oyunu müziği, arka planda oyuna eşlik eden melodi. Eski oyunlarda sadece basit melodiler kullanılmaktayken, oyun sektörü büyüdükçe oyun yapımcıları orkestralarla çalışmaya başlamış ve oyunlarda daha karmaşık müzik eserleri kullanılmaya başlamıştır.

Video oyunu tasarımı bir video oyununun, bütün detayları ile tasarlanması ve satışa sunulmadan önceki bütün aşamalarını konu almaktadır.

Oyun sanatçısı, bir veya daha fazla türde oyun için sanat üreten sanatçıdır. Oyun sanatçıları, oyunu görsel sanatlar yönünden tüm yönleriyle geliştirmekten sorumludurlar. Oyun sanatçıları genellikle ve özellikle rol yapma oyunları, kart koleksiyonu oyunları gibi video oyunlarında çalışmaktadırlar.

<span class="mw-page-title-main">Mike Morasky</span> Amerikalı besteci, animatör, görsel efekt sanatçısı, yönetmen ve programcı

Mike Morasky Amerikalı bir besteci, animatör, görsel efekt sanatçısı, yönetmen ve programcıdır. Valve'ın Portal 2, Team Fortress 2, Left 4 Dead ve Left 4 Dead 2 oyunlarının müziklerini bestelemesiyle tanınır. Ayrıca Yüzüklerin Efendisi ve Matrix üçlemelerinde görsel efekt çalışmaları yapmıştır ve Steel Pole Bath Tub, Milk Cult ve DUH müzik gruplarının kurucusudur.

Inon Zur İsrailli ve Amerikalı müzik bestecisidir. Başlangıçta film ve televizyon için yazmakta iken, sonradan video oyunları bestelemeye başladı. "Uluslararası alanda video oyunları endüstrisinde A listesinde yer alan orkestra bestecilerinden biri" olarak tanımlandı. Bugüne kadarki kariyeri boyunca, 50'den fazla video oyunu, 15 televizyon şovu ve 10 filmin yanı sıra birçok film fragmanı için besteledi. Birçok ödüle aday oldu ve üç ödül kazandı: 1997'de Power Rangers: Turbo için En İyi Puan ile Telly Ödülü, Men of Valor için En İyi Özgün Enstrümantal parça olarak 2004'te bir Game Audio Network Guild ödülü ve Dragon Age: Origins için En İyi Özgün Şarkı ile 2009'da Medyada Hollywood Müziği Ödülü kazandı. Kaliforniya, Encino'da yaşamaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Nokia 6233</span>

Nokia 6233 Nokia tarafından 2005 yılının dördüncü çeyreğinde piyasaya sunulan ve Nokia 6000 serisi'ne ait cep telefonu idi. Seri 40 sisteminde çalıştı. Nokia 6230 modelinin devamı, Nokia 6120 classic ve Nokia 6500 classic modelinin öncülüdür.

<span class="mw-page-title-main">Sesli kitap</span> okunan bir metnin kaydı

Sesli kitap , okunan bir metnin kaydıdır. Tam metnin okunması "kısaltılmamış" olarak belirtilirken özetlenen ya da kısaltılan metinler ise "kısaltılmış" olarak etiketlenir.

<span class="mw-page-title-main">Müzik video oyunu</span>

Yaygın olarak bilinen bir müzik video oyunu, oyunun anlamlı ve genellikle neredeyse tamamen müzikal bir skor veya bireysel şarkılarla etkileşimleri etrafında yönlendirildiği bir video oyunudur. Müzik video oyunları çeşitli biçimler alabilir ve genellikle "ritmik olarak oluşturulmuş bulmacalar" ortak kullanımı nedeniyle bulmaca oyunuları ile gruplandırılır.

Sosyal ağ oyunu sosyal ağlar üzerinden oynanan bir çevrimiçi oyun türüdür. Genellikle çok oyunculu oyun mekaniği içerirler. Sosyal ağ oyunları başlangıçta tarayıcı oyunu olarak uygulandı.

<span class="mw-page-title-main">Ritim oyunu</span>

Ritim oyunu, bir oyuncunun ritime ayak uydurmaya çalıştığı müzik temalı bir video oyunu türüdür. Bu türdeki oyunlar genellikle dansa veya müzik aletlerine benzetilmiş performanslara odaklanır ve oyuncuların ekranda gösterilen sırayla düğmelere basmasını gerektirir. Çoğu ritim oyunu, oyuncuların en yüksek skor için yarıştığı veya bir müzik grubuna benzer şekilde işbirliği yaptığı çok oyunculu modlar içerir. Geleneksel giriş cihazları olarak kullanılabilirken, ritim oyunları genellikle müzik aletlerini taklit eden yeni oyun kumandaları içerir. Bazı dans temelli oyunlar, oyuncunun giriş cihazı olarak işlev gören basınca duyarlı pedlerle bir mat üzerinde fiziksel olarak dans etmesini gerektirir.

<span class="mw-page-title-main">Elektronik oyun</span> oyun

Elektronik oyun, oyuncunun oynayabileceği etkileşimli bir sistem oluşturmak için elektroniklerin kullanıldığı bir oyundur. Video elektronik oyunları günümüzde en yaygın biçimdir ve bu nedenle iki terim genellikle birbirinin yerine kullanılır. Taşınabilir oyun konsolu oyunları, bağımsız sistemler ve yalnızca görsel olmayan ürünler dahil olmak üzere diğer yaygın elektronik oyun biçimleri vardır.

<span class="mw-page-title-main">Nokia 5300</span>

Nokia 5300 XpressMusic, Nokia'nın XpressMusic serisinin bir parçası olan kaydırmalı bir cep telefonudur. 26 Eylül 2006'da tanıtıldı ve o yılın sonunda piyasaya sürüldü. Seri 40 3. Versiyon Özellik Paketi 2 ile çalışır.