İçeriğe atla

Ashcan okulu

Ashcan Ekolünün 3 ünlü Ressamı, Everett Shinn, Robert Henri ve John Sloan, 1896

Ashcan okulu veya Ashcan ekolü 20. yüzyılın başlarında New York şehrinde yaşayan gerçekçi ressamların oluşturduğu topluluk.[1] Ashcan okulu, The Eight (Sekizler) olarak adlandırılan ve William Glackens (1870-1938), Robert Henri (1865-1929), George Luks (1867-1933), Everett Shinn (1876-1953), John French Sloan (1871-1951), Arthur B. Davies (1862-1928), Ernest Lawson (1873-1939) ve Maurice Prendergast (1859-1924) olmak üzere 8 Amerikan ressamının oluşturduğu grubun çalışmaları sonucu ortaya çıkmıştır.

The Eight

Ashcan Okulu Ressamları ve dostları, 1898

Bir grup Amerikan ressamın oluşturduğu bir resim topluluğudur. Bu topluluk birlikte yalnızca bir kez ortak sergi düzenlemiş olmalarına rağmen 20. yüzyıl Amerikan resminde ana akımlardan birini oluşturmuşlardır. Özgün The Eight Robert Henri, Everett Shinn, John Sloan, Arthur B. Davies, Ernest Lawson, Maurice Prendergast, George Luks ve William J. Glackens adlı ressamlardan oluşmaktaydı. Daha sonra George Bellows da bu gruba dahil olmuştur. Bu grubun resim sanatını günlük yaşama yaklaştırma daki kararlılığı Amerikan sanatında etkili olmuştur.[2]

Topluluk Amerikan sanatla ilgili akademisyenlere ve Avrupa estetiğine itaat eden Amerikan estetiğine tepki olarak doğmuştur. Luks, Sloan, Glackens ve Shinn gazetelerde çizer olarak çalışmışlar, diğer dörtlü ise New York'un hareketli halini, gecekondularını, doğal yaşamını ve sıradan insanları idealize etmeden olduğu gibi resimlerinde yansıtmaya çalışmışlardır. Grupun bazı üyeleri Édouard Manet, Gustave Courbet ve Düsseldorf Ekolü'nden etkilenmiş öte yandan Prendergast Fransız Nabi grubunun stilini benimsemiş, Davies ve Lawson günlük yaşamdan ziyade daha fazla şiirsel konularla ve tarzda kendilerini ifade etmişlerdir.[2]

Stillerindeki farklılıklarına rağmen, National Academy of Design'a olan tepkisellikleri neticesinde sekiz ressam 1908 yılında birlikte bir sergi düzenlemişlerdir.[2] Bu sergi daha geniş bir topluluk olan Ashcan okulunun temelini atmıştır.

Ashcan Okulunun Oluşumu

Aschan okulunun kurucusu Robert Henri (1865–1929) Pennsylvania Güzel Sanatlar Akademisi (PAFA) 1886-1888 yılları arasında gerçekçi ressam Thomas Anshutz'dan eğitim almış, Anshutz'da cesur eserleriyle ve eğitim metodlarıyla dönemin sanat akademilerine ve Amerikan izlenimciliğine meydan okuyan Thomas Eakins'ten 1876-1882 yıllarında eğitim almış ve etkilenmiştir. Eakins, Robert Henri'nin sanatında daha sonra yol gösterici olmuştur. Henri 3 sene Paris'te bulunan Académie Julian'de dersler aldıktan sonra Philadelphia'ya dönmüş resim dersleri vermeye başlamıştır. 1892 yılının başlarında William Glackens, George Luks, Everett Shinn ve John Sloan'ın hocası olmuş daha sonra bu dörtlüyle birlikte birçok yerel gazetede çalışmış ve sanatsal çalışmalar yürütmüştür. 1896 ve 1904 yılları arasında hepsi New York'a taşınmıştır. Bu dörtlü ve Henri New Yorkta daha sonra Ashcan okulu olarak adlandırılacak ekölün ilk kuşağını oluşturmuşlardır. İkinci kuşağı Henri'nin öğrencileri oluşturmuştur. Bu öğrencilerin içerisinden en tanınmış olanı George Bellows (1882–1925)'dur. Ashcan organize bir okul olmamasına ve ressamları farklı stiller kullanıp farklı temaları eserlerine konu etmiş olmalarına rağmen, hepsinin ortak paydası kent gerçekçiliğidir. Tüm üyeleri Henri'nin savunduğu yaşam için sanat fikrini, sanat için sanat fikrine karşı gelişen, benimsemişlerdir.[3]

Galeri

Ayrıca bakınız

Kaynakça

  1. ^ "Ashcan-School". britannica.com. 2 Ocak 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ocak 2013. 
  2. ^ a b c "The-Eight". britannica.com. 3 Mayıs 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ocak 2013. 
  3. ^ "Ashcan Okulu". metmuseum.org. 15 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Ocak 2013. 


İlgili Araştırma Makaleleri

Elif Naci, Türk ressam, yazar ve müzeci. D Grubu'nun kurucularındandır.

<span class="mw-page-title-main">Edward Steichen</span> Amerikalı fotoğrafçı (1879 – 1973)

Edward Steichen Amerikalı fotoğraf sanatçısı, ressam. Amerikan fotoğrafçılığının öncülerinden sayılır.

Mihri Rasim ya da bilinen ismiyle Mihri Müşfik Hanım, Türk ressam.

<span class="mw-page-title-main">Zeki Kocamemi</span>

Ahmet Zeki Kocamemi, Türk ressam.

Edward Hopper, Amerikalı ressam ve grafiker. Genellikle yağlı boya tabloları ile popüler olsa da suluboya ve gravür konusunda da en az yağlı boya resimlerde olduğu kadar uzmandı.

Jean Désiré Gustave Courbet, Fransız ressam. On dokuzuncu yüzyılda Fransa'yı gerçekçilik akımıyla tanıştırdı. Courbet hayat görüşünü şöyle açıkladı:

<span class="mw-page-title-main">Ten American Painters</span>

Ten American Painters (On Amerikan Ressamı) ya da genellikle kısaltıldığı hâliyle The Ten, 1897 sonlarında Society of American Artists 'ten ayrılan on ressam tarafından kurulan ressam grubu. Derneğin düzenlediği sergilerin gittikçe politikleşmesini ve ticarileşmesini protesto eden ressamlar, dernekten ayrılıp The Ten grubunu kurdu. Derneğin kendisi de, bu ayrılıştan yirmi sene önce, ilerici bir hareket olarak National Academy of Design'dan ayrılan Thomas Eakins, Mary Cassatt, John Singer Sargent, James McNeill Whistler ve Winslow Homer gibi ressamlar tarafından kurulmuştu.

<span class="mw-page-title-main">Ön Raffaeloculuk akımı</span> 1848de kurulan İngiliz ressam, şair ve eleştirmenlerden oluşan grup

Ön-Raffaeloculuk akımı veya Ön-Raffaelocu Kardeşler veya Ön-Raffaeloculuk 1848'de bir grup İngiliz ressam, heykeltıraş ve şair, sanat kritiğini ortaya çıkarıp geliştirdikleri bir sanat akımıdır. Bu akımın ilk kurucuları o zaman İngiltere'de Kraliyet Akademisi Okulunda öğrenci olan William Holman Hunt ve John Everett Millais ile bir usta ressam yanında sanat eğitimini yapan Dante Gabriel Rossetti'dir. Bu kurucular grubuna sonradan bir diğer ressam "James Collinson", iki sanat kritiği "William Michael Rossetti" ile "Frederic George Stephens" ile bir heykeltıraş "Thomas Woolner" katılmış ve 7 kişilik grup kendilerini Ön-Raffaelocu Kardeşler adı ile anmaya başlamışlardır.

<span class="mw-page-title-main">Arthur Hughes (sanatçı)</span>

Arthur Hughes, Ön-Raffaeloculuk akımı üyesi İngiliz ressam ve resimleyici.

Thomas Eakins, Amerikalı ressam, heykeltıraş ve güzel sanatlar eğitmeni. 19. yüzyılda gerçekçiliğinin resimdeki en önemli temsilcilerindendir. Eserlerine çoğunlukla yakın arkadaşlarını ve spor yapan insanları konu etmiştir. En önemli eseri 1875 yılında tamamladığı ve bir ameliyatı konu edinen The Gross Clinic olarak görülmektedir.

<span class="mw-page-title-main">École des Beaux-Arts</span>

École des Beaux-Arts tam adıyla École Nationale Supérieure Des Beaux-arts Paris'te 1671 yılında Académie Royale d’Architecture adıyla Jean-Baptiste Colbert tarafından kurulan güzel sanatlar okulu. 1793 yılında Académie Royale de Peinture et de Sculpture okuluyla birleştirilmiştir. Okul çizim, resim, heykel ve mimarlık gibi güzel sanat alanlarında eğitim vermektedir. 1935'ten itibaren okulun müfredatı Alman müfredatına yakınlık göstermektedir.

Thomas Pollock Anshutz Amerikalı sanat öğretmeni ve ressam. Resim sanatında, hocası Thomas Eakins gibi, 19. yüzyıl Amerikan gerçekçiliğinin en önemli temsilcilerindendir. Tablolarının konusu genellikle kadın portreleri olmuştur. Bununla birlikte en tanınmış eseri gerçekçiliğini baskın şekilde yansıtan The Ironworkers' Noontime (1880) adlı eseri olmuştur. Bu eserinde demir işçilerini günlük yaşamlarında resmetmiştir. Bir diğer tanınmış eseri de kentsel gerçekçilikte öncü kabul edilen The Way They Live adlı Afrika kökenli bir anneyle iki çocuğunun zorlu yaşamını resmeden tablosudur. Ressamlığı kadar eğitmenliğe de zaman ayırmış olmasından dolayı, göreceli olarak az yağlı boya portresi bulunmaktadır. Ayrıca resimde geç 19. ve 20. yüzyıl gerçekçiliği üzerinde eserlerinin yanı sıra özellikle öğrencileri vasıtasıyla da kayda değer bir etki bırakmıştır.

Robert Henry, Ashcan okulunun kurucularından, öğretmen ve gerçekçi Amerikan ressam. Kentsel gerçekçiliğin 20. yüzyılın başlarında en önemli temsilcilerinde olan ressam ayrıca The Eight adlı ressamlar topluluğunun da kurucusudur.

Francis Picabia, Fransız ressam, heykeltıraş, grafik sanatçısı ve yazar. Dadaizmin ve Gerçeküstücülüğün en önemli temsilcilerinden sayılır.

<span class="mw-page-title-main">Armory Show</span> New Yorkta 17 Şubat-15 Mart 1913te düzenlenen sergi

Armory Show ya da az bilinen adıyla International Exhibition of Modern Art, 1913 yılının 17 Şubat - 15 Mart tarihleri arasında Amerika Birleşik Devletleri'nin New York kentinde 69. Alay Silahhanesi binasında düzenlenen uluslararası modern sanat sergisi. Amerikan sanatını ve kamuoyunu büyük oranda etkilemiştir. Bir nevi Avrupa sanatının New York'a yansıması olarak yorumlanmaktadır.

Minna Wright Citron Amerikalı ressam ve grafiker. Baskılarında, şehir realizmi olarak bilinen bir biçimde kadınların rolü üzerinde durur.

<span class="mw-page-title-main">Realizm (sanat)</span>

Realizm veya Gerçekçilik, 19. yüzyılda ortaya çıkan bir sanat akımıdır. Bu yüzyılda gerçekleşen endüstriyel gelişmeler, toplumsal sınıfların belirginleşmesi, insanları duygular dünyasından gerçekler dünyasına itmiştir. Sanatçılar da bu gelişmelere tepki olarak Realist (gerçekçi) çalışmalar gerçekleştirmeye başladılar. Realizm, konuların idealist bir tarzda ele alındığı Romantizm’e bir tepki olarak başladı. Realistler sıradan veya gerçekçi temaları ortaya koyabilmek için teatral dramadan ve sanatın klasik formlarından uzaklaşma eğiliminde oldular.

Nejad Melih Devrim Türk ressam.

<span class="mw-page-title-main">Toplumsal gerçekçilik</span> sanatçıyı toplumsal bir varlık olarak kabul eden ve eserlerini de toplumsal sayan edebî akım

Toplumsal gerçekçilik ya da sosyal gerçekçilik, 19. ve 20. yüzyılda üretilen gerçekçi tarzdaki yapıtlar arasında, toplumsal ya da siyasi içeriği olan örnekleri tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Kavram birçok yönüyle eleştirel gerçekçilikle benzerlik göstermektedir ancak daha çok plastik sanatlardan özellikle de resim sanatından eserler için kullanılmaktadır. Bu yanıyla gerçekçilikle de bağlantılıdır. Gerçekçilikle arasındaki en büyük ayrım kavramsal yönde değil kronolojiktir. Asıl kavramsal ayrışma tıpkı eleştirel gerçekçilikte olduğu gibi sosyalist gerçekçilikledir. Özellikle Sosyalist gerçekçi eserlerde görülen açık net bir politik yan-tutarlık(taraflılık) sosyal gerçekçilikte görülmez. Toplum ve bireyi, toplumsal ve gerçek yönleriyle sergilemeyi amaçlar. Toplumsaldır, toplumun sorunlarından haberdardır ve bunlara duyarlı yaklaşır; Gerçekçidir, sanatçının konu hakkındaki kişisel duygu ve düşünceleri herkes tarafından açıkça anlaşılır bir ifadeye dönüşür.

<span class="mw-page-title-main">Arnot Art Museum</span>

Arnot Art Museum, Elmira, New York'daki 235 Lake Street'te bulunan bir belediye sanat müzesidir. Müze 1913'te açıldı. Kalıcı koleksiyonu 17., 18. ve 19. yüzyıl Avrupa resimlerini; 19. ve 20. yüzyıl Amerikan sanatını içerir.