İçeriğe atla

Arcade

Police 911
Bir arcade oyun makinesi.

Arcade oyunu, genellikle restoranlar, barlar ve atari salonları gibi halka açık işletmelerde kurulu jetonla çalışan bir oyun makinesi ve bu makinelerde oynanan oyunlardır. Arcade oyunlarının çoğu video oyunları, langırt makineleri, elektromekanik oyunlar, itfa oyunları veya satıcılardır.

Arcade oyunlarında oynanış tarzı bakımından eylem ön plandadır. Kaydetme ve tekrar yükleme seçenekleri yoktur.

İlk arcade benzeri makineler, ödeyenin geleceğini tahmin eden veya mekanik müzik çalan jetonla çalışan makinelerdi. Jetonla çalışan ilk langırt makineleri 1930'larda piyasaya çıktı. Elektronik langırt makinelerinin daha yaygın hale geldiği 1970'lerin sonlarına kadar mekanikti. Batı dünyasında video oyunu konsollarının yaygınlaşmasıyla arcade oyunlar gözden düşse de günümüzde halen Uzak Doğu'da güçlü bir arcade endüstrisi bulunmaktadır.[1]

Bu tür oyunlar aynı zamanda internet üzerinde muhtelif web sitelerinde de sunulmaktadır. Flash yazılım teknolojisi ile geliştirilen Arcade oyunlarının bazıları skor tahtalı, bazıları ise sadece online olarak oynanabilirler ve oyuncuların eğlenceli vakit geçirmelerini sağlar. Bu tür oyunlar içinde aynı zamanda geliştirici ve eğitici oyunlar da bulunur. Özellikle gelişim çağındaki çocuklar için düşünülebilecek olan bu tür oyunlar muhtelif sitelerde bulunabilir.

Dış bağlantılar

Kaynakça

  1. ^ "Why Japan's arcades are its game industry's cutting-edge labs". VentureBeat. 6 Aralık 2016. 9 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Nisan 2021. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<i>Super Mario Bros.</i> 1985 video oyunu

Super Mario Bros. Nintendo tarafından 1985'te piyasaya sürülen bir video oyunudur. Oyun, baş kahramanı Mario'nun yarattığı popülerlik sayesinde halk arasında kısaca Süper Mario olarak bilinir.

<span class="mw-page-title-main">Çok oyunculu oyun</span> birden çok oyuncunun birlikte oynayabileceği video oyunu

Çok oyunculu bir video oyunu, aynı oyun ortamında aynı anda birden fazla kişinin yerel olarak oynayabildiği bir video oyunu türüdür. veya internet üzerinden çevrimiçi olarak oynanabilir. Çok oyunculu oyunlar genellikle oyuncuların tek bir oyun sisteminin kaynaklarını paylaşmasını veya daha uzak bir mesafeden birlikte oynamak için ağ teknolojisini kullanmasını gerektirir. Oyuncular bir veya daha fazla insan yarışmacıya karşı yarışabilir, ortak bir hedefe ulaşmak için bir insan partnerle işbirliği içinde çalışabilir veya diğer oyuncuların faaliyetlerini denetleyebilir. Çok oyunculu oyunlar, oyuncuların diğer kişilerle ortaklık veya rekabet içinde etkileşim kurmasına izin vererek onlara tek oyunculu oyunlarda olmayan sosyal iletişimi sağlar.

<span class="mw-page-title-main">Konami</span> Japonya merkezli video oyunu ve eğlence şirketi

Konami Holdings Corporation, Japonya merkezli bir video oyunu ve eğlence şirketidir. Şirket, 21 Mart 1969 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak bir ürün distribütörü, video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı olarak faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Chūō semtinde yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Nintendo Entertainment System</span> 1985te Nintendonun geliştirilip piyasaya sürdüğü 8-bit üçüncü-jenerasyon video oyun konsolu

Nintendo Entertainment System, Nintendo tarafından yapılmış, 8-bit ev konsoludur. Aslen Japonya'da Family Computer (Famicom) ismiyle 1983 yılında satılmaya başlanmıştır. Kuzey Amerika'da 1985, Avrupa'da ve Kanada'da 1986, Avustralya'da 1987'de satışa sunulmuştur. Güney Kore'de Hyundai Comboy olarak bilinir. Halefi Super Nintendo Entertainment System konsoludur. Zamanının en çok satan konsollarındandır.

Video oyunları ABD, Japonya ve Avrupa'da 70'lerin sonu ve 80'lerin başlarında oluşacak yeni eğlence sektörünün temellerini, 1971 yılı ortalarında ticari bir eğlence olarak ortaya çıkmasıyla atmıştır. Kuzey Amerika video oyun çöküşü olarak da bilinen ve 1983 yılında Kuzey Amerika'daki oyun şirketlerinin birer birer iflas ettiği ve 2 sene sonra toparlandığı dönemden sonra video oyun endüstrisi 10 yıllık bir dönemden fazla süren büyüme dönemine girmiştir. Video oyun piyasası 11 milyon USD'lik bir büyüklüğe ulaştığında, eğlence sektöründeki en kârlı endüstri olan sinema endüstrisine rakip olmaya başlamıştır.

<span class="mw-page-title-main">Sega</span> Japon oyun şirketi

Sega Corporation, Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu geliştirme ve yayımlama şirketidir. Şirket, 3 Haziran 1960 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak video oyunları ve arcade oyun makineleri üretmektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Shinagawa semtinde yer almakta olup Avrupa şirketi olan Sega Europe Londra'da, Kuzey Amerika şirketi olan Sega of America Irvine'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Tilt (oyun)</span>

Pinball veya tilt, bir tür arcade oyunudur. Genellikle jetonla oynanan oyunda pinball makinesi denen cam kaplı bir kabinin içindeki bir oyun alanında bir veya daha fazla çelik top oyuncu tarafından hareket ettirilerek puan kazanılmaya çalışılır. Oyunun temel amacı mümkün olduğunca çok puan elde etmektir. Top oyun alanında ne kadar farklı hedefi vurursa o nispette puan kazandırır. Oyun makinesinin alt tarafında oyuncu tarafından kontrol edilen plastik sopalar ile topların tahliye alanına düşmesi engellenmeye çalışılır. Tüm topların tahliye alanına düşmesi ile oyun sona erer.

<span class="mw-page-title-main">Atari salonu</span>

Atari salonu, çocuk ve gençlere yönelik çeşitli elektronik ve mekanik oyunların bulunduğu oyun salonu.

<span class="mw-page-title-main">Neo Geo</span>

Neo Geo, SNK tarafından geliştirilen bir video oyunu donanımı serisidir. 1990 yılında piyasaya sürülmüş olup zamanıyla orantılı olarak sistem renkli iki boyutlu grafikler ve yüksek kaliteli ses sunmaktaydı.

<span class="mw-page-title-main">Chiptune</span> Sentezlenmiş elektronik müziğin bir tarzı

Chiptune, aynı zamanda çip müziği olarak da bilinir, eski arcade oyun makinelerinde, bilgisayarlarda ve video oyun konsollarında programlanabilir ses üreteci (PSG), ses mikroçipleri veya ses sentezleyicileri kullanılarak yapılan bir elektronik müzik tarzıdır.

<span class="mw-page-title-main">Rol yapma video oyunu</span>

Rol yapma video oyunu, oyuncuların kurgusal bir sahnede farklı karakterlerin rollerini üstlendikleri bir video oyunu türüdür. Birçok rol yapma video oyunları, masa üstü rol yapma oyunları kökenlidir ve aynı terminolojinin, ayarların ve oyun mekaniğinin çoğunu kullanmaktadır. Kalem kâğıt oyunları ile diğer önemli benzerlikler arasında, geliştirilmiş öykü anlatma ve öyküleyici unsurlar, oyuncu karakter geliştirme, karmaşıklık, ayrıca oynatılabilirlik ve dalma sayılabilir. Elektronik bir ortam, oyun görevlisi gerekliliğini ortadan kaldırır ve muharebe çözünürlüğü hızını arttırır. RPG'ler, basit metin tabanlı konsol-pencere oyunlarından görsel olarak zengin 3D deneyimler haline gelmiştir.

Galaxian, 1979 yılında Namco tarafından geliştirilen shoot 'em up arcade oyunudur. Oyuncu ekranın altındaki bir yıldız gemisini kontrol ederek Galaxian adlı uzaylıları yok etmeye çalışmaktadır. Uzaylılar, ekranın tepesine doğru belirlenmiş bir formasyonda görünmekte ve oyuncuları vurmak için bomba atışı yapmaktadırlar. Bonus puanları, gruplardaki uzaylıları yok etmek ya da uçuş sırasında düşmanları almakla verilir. Oyun, Kuzey Amerika'da Midway Games tarafından piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Yū Suzuki</span>

Yū Suzuki, Japon video oyunu tasarımcısı, yapımcısı ve programcısıdır. 18 yıl boyunca Sega'nın AM2 ekibine başkanlık etmiş olup Hang-On, Space Harrier, Out Run ve After Burner gibi üç boyutlu sprite oyunları ve Virtua Racing ve Virtua Fighter gibi çokgen 3D oyunları ile aynı zamanda video oyunlarda 3D grafiklerin popüler hale getirilmesinden ve eleştirel beğeni toplayan Shenmue serisi açık dünya macera oyunlarının öncülüğünü de içeren birçok Sega arcade oyununun geliştirilmesinden sorumluydı. Bir donanım mühendisi olarak, Sega Space Harrier, Model 1, Model 2 ve Model 3 dahil olmak üzere çeşitli arcade sistem kartlarının geliştirilmesine öncülük etti ve Dreamcast konsolunun ve ilgili NAOMI arcade donanımının geliştirilmesinde dahil oldu.

Soulcalibur, Bandai Namco tarafından geliştirilen bir dövüş video oyunu serisidir. Seri yedi ana video oyunu ile müzik albümleri ve bir dizi manga kitabı da dahil olmak üzere çeşitli medya yayınları bulunmaktadır. Serinin ilk oyunu olan Soul Edge 1995'te başlangıçta bir arcade oyunu olarak piyasaya sürüldü ve daha sonra video oyunu konsollarına taşındı. Daha yeni oyunlar ise yalnızca konsollar için piyasaya sürüldü ve çevrimiçi oyun modlarını içerecek şekilde geliştirildi.

<span class="mw-page-title-main">Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunculuğu</span>

Amerika Birleşik Devletleri'nde video oyunculuğu, ülkedeki en hızlı büyüyen eğlence endüstrilerinden biridir. Eğlence Yazılımı Derneği tarafından yayınlanan 2010 tarihli bir araştırmaya göre bilgisayar ve video oyun sektörü ABD ekonomisine ilaveten 4.9 milyar $ katkı sağlıyor.

<span class="mw-page-title-main">Luigi</span>

Luigi, Nintendo'nun Mario video oyunu serisinde bulunan bir kurgusal karakterdir. Shigeru Miyamoto tarafından yaratılan Luigi, Nintendo'nun maskotu Mario'nun biraz daha genç ama daha uzun erkek kardeşi olarak belirtilir ve Mario serisindeki birçok oyunda, genellikle ağabeyinin yardımcısı olarak görünür.

The Idolmaster veya resmen stilize edilmiş olarak THE iDOLM@STER, Namco ve daha sonra Bandai Namco Entertainment tarafından geliştirilen bir yaşam simülasyonu ve ritim video oyunu serisidir. Seri öncelikle yetenek ajansı 765 Production'da bir grup potansiyel pop idolü ile çalışan bir yapımcının kariyerine odaklanmaktadır. İlk olarak 2005 yılında bir arcade oyunu olarak piyasaya sürülen seri, birkaç sosyal ağ oyunu da dahil olmak üzere birden fazla video oyun konsolunda sayısız bağlantı noktasına, devam oyununa ve yan ürüne uyarlandı. Seri, anime, basılı medya, drama CD, bir Kore televizyon dizisi ve radyo şovları gibi çeşitli diğer medyaları içermektedir.

<span class="mw-page-title-main">Can (video oyunu)</span>

Video oyunlarında can, bir oyuncu-karakterin sahip olduğu, oyunun başlangıcı ile bitişi arasındaki süre olarak tanımlanan bir oyun sırasıdır. Canlar bir ile oyun sona ermeden denemede sonlu sayısına atıfta üzerinde oyun. Bazen, özellikle her yaştan oyunlarda, birinin " hayatını " kaybetmenin ürkütücü imalarından kaçınmak için bir şans veya deneme olarak adlandırılır. Genel olarak, oyuncu tüm sağlık puanlarını kaybederse, bir can kaybeder. Tüm canları kaybetmek genellikle oyuncu-karakterine " oyunun bitmesini " sağlayarak onları ya yeniden başlamaya ya da oyunu durdurmaya zorlar.

Korku oyunları, korku kurgu merkezli ve genellikle oyuncuyu korkutmak için tasarlanmış bir video oyunu türüdür. Oynanışlarına göre sınıflandırılan diğer çoğu video oyunu türünün aksine, korku oyunları neredeyse her zaman anlatıya veya görsel sunuma dayanır ve çeşitli oyun türleri kullanır.

Video oyunlarında güçlendirme, video oyunlarında karakterlerin (PC ve NPC) kendilerine bir takım ekstra yetenekler, özel güçler veya geçici etkiler eklemesi veya kazanması durumunu belirten bir video oyun terimidir. Rol yapma oyunlarında seviye atlama olarak; platform, labirent, shoot 'em up ve arcade türü oyunlarda gizli yerlerden veya düşmanlardan düşerek; diğer aksiyon oyunlarında da çeşitli şekillerde karakter gelişimleri veya geçici karakter gelişimleri mevcuttur. Bir platform oyunu olan Super Mario'da karakter süper mantarı yediği zaman geçici olarak karakteri güçlenir ve daha güçlü forma ulaşır.Pac-Man, bir güçlendirme mekaniğine sahip ilk video oyunu olarak kabul edilir.