İçeriğe atla

Animatör

Animatör Norman McLaren, Mayıs 1944

Animatör, hızlı şekilde gösterildiğinde animasyon olarak bilinen bir devinim yanılsaması oluşturan görseller yaratan sanatçıdır. Bu görsellere kare adı verilir.

Animatörler internet, video oyunları, televizyon, film sahaları dahil birçok farklı alanda çalışırlar. Genellikle, animasyon hazırlanırken birden fazla animatörle iş birliği yapmak gerekir. Animasyon yönteminde, resim ve kare oluşturulurken sanatçı ruhuna sahip ve bunun gibi animatörlere ihtiyaç duyulur.[1]

Çizgi filmde payı olan animatör dışında başka sanatçılar da vardır: Plan ressamları (layout, arka plan tasarımı, ışıklandırma ve kamera açıları), Storyboard (senaryodaki eylemlerin çizimi) ve arka plan (Background) ressamı, sahne dekorunun boyanması). Bundan başka, ses aktörleri, müzisyenler ve diğer yetenekler animasyonun derinliklerine inildiğinde eklenebilir.

Uzmanlık sahaları

Animatörlerin uzmanlık sahalarından olan karakter animatörleri (karakteri hareketlendirme, konuşturma, rol vs) ve Özel Efekt Animatörleri (bir karakteri değil, ekseriya araçlar, makineler ve doğal olaylara benzeyen yağmur, kar, su gibi.)

Rötuş ressamı

Büyük stüdyoların prodüksiyonlarında, animatör bir veya daha fazla yardımcıyla (bunlar rötuş ve inbetweeners ressamları) çalışır. Kaba taslak çizilen önemli pozları tekrar çizer. Genellikle ressam ilk zaman bu safhalarda çalıştırılır, ilerleyince tam animatör olabilir.

Yöntemler

Geçmişte animasyon yapmak, pahalı uzun ve zahmetli bir işti. Her kare elle çiziliyor, her hareket için ayrı çizimler (selüloid kâğıt üzerinde) yapılıyor, kopyası çıkarılıyor ve boyanıyordu. Bu geleneksel yöntemler günümüzde çok nadiren kullanılmaktadır ve çoğu animatör, animasyon çalışmalarını bilgisayar üzerinde yapmaktadır.

Bilgisayarların gelişmesi ile ilerleyen animasyon teknolojisi sayesinde animasyon yapımı daha kolay, verimli ve ucuz olmakla beraber, animatörler daha az yorulmakta ve animasyon yapım süreci kısaltmaktadır.

Ayrıca bakınız

Dış bağlantılar

Kaynakça

  1. ^ Dosunmu, Michael. "Who is an Animator?". degreesandcareers.info (İngilizce). 7 Nisan 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 7 Ağustos 2022. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Anime</span> Japonyaya özgü çizim sanatıyla çizilmiş animasyonlar

Anime (Japonca: アニメ, IPA:

<span class="mw-page-title-main">Grafik tasarım</span> Zihin yoluyla geliştirilip, görsel ya da yazılı bir şekilde bir mesajı iletme

Grafik tasarım bir mesajı iletmek, bir görseli geliştirmek veya bir düşünceyi görselleştirmek için metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde, iki boyutlu, üç boyut ve de dört boyut olarak organize edilmesini içeren yaratıcı bir süreçtir. Baskı, ekran, hareketli film, animasyon, iç mimari, ambalaj tasarımı gibi birçok ortamda dijital veya dijital olmayacak bir şekilde uygulanabilir. Grafik sanatı ve grafik tasarımlarda, görsel sanatların temel ilkeleri olan hizalama, denge, karşıtlık, vurgulama, hareket, görüntü, oran, yakınlık, tekrarlama, ritim ve birlik geçerlidir. Grafik tasarım için grafik tablet, grafik yazılımı, uygulama yazılımı ve programları kullanılır.

<span class="mw-page-title-main">İzlenimcilik</span>

İzlenimcilik veya empresyonizm, ışık, renk ve an kavramını öne çıkartan, doğadaki görünümlerin sürekli değişim içinde olduğundan herhangi bir zamanın herhangi bir anına denk gelen görünümün bir daha aynı şekilde görünemeyeceğini fikrini temel alan sanat akımdır.

<span class="mw-page-title-main">Animasyon</span> animasyon filmleri ve dizileri oluşturma süreci

Animasyon (canlandırma), birden çok resmin arka arkaya hızlı bir şekilde gösterilmesiyle elde edilen hareketli görüntüdür. İlk animasyonlar birkaç kâğıda istenen resimlerin çizilmesi, kâğıtların hızlıca geçirilmesi veya bir çemberin içine konup döndürülmesi ile yapılıyordu. Animasyon yapan kişilere animatör denir.

<span class="mw-page-title-main">Film yapımı</span>

Film yapımı ya da film çekimi, bir film yapmak için takip edilmesi gereken birkaç aşamayı içeren bir süreçtir. Bir filmin yapılması ilk olarak hikâyenin fikrini bulmakla ya da fikri satın almakla başlar. Daha sonra bu fikir senaryoya dökülür. Film çekilir, kurgulanır ve son hâlini aldıktan sonra seyirciye sunulur. Prodüksiyon daha sonra senaristlik, rol dağıtımı, yapım öncesi, çekim, ses kayıt ve reprodüksiyonu, yapım sonrası ve bitmiş ürünün izleyici önünde gösterilmesiyle devam ediyor. Bu genellikle büyük bir insan kapasitesi gerektirmektedir ve bunun tamamlanması birkaç aydan birkaç yıla kadar geçen bir süre alabilir. Film yapımı ekonomik, sosyal ve politik açıdan dünya üzerinde büyük bir yer kaplamaktadır. Ve film yapımında çeşitli teknolojiler ve film teknikleri kullanılır.

<span class="mw-page-title-main">Videografi</span>

Videografi. Alfanümerik verilerin ve grafiklerin kamera ve sayısal sinyallerle bir televizyon ekranı üzerinde elde edilmesini sağlayan telekomünikasyon sistemi, görsel-işitsel proglamların basımı. Elektronik medyada ve akış ortamında hareketli görüntüleri yakalama işlemidir. Terim, video sanatı, video üretimi, video editörü, video düzenleme, illüstrasyon, fotoğrafçılık, animasyon, görsel efektler ve yapım sonrası yöntemlerini içerir. Eskiden sinematografinin video eşdeğeri olarak kabul edilirdi, ancak 20. yüzyılın sonlarında dijital video kaydının ortaya çıkışı, ikisi arasındaki ayrımı bulanıklaştırdı. Günümüzde herhangi bir video çalışmasına videografi, ticari sinema filmi üretimine ise sinematografi denilebilir.

Tom ve Jerry, William Hanna ve Joseph Barbera tarafından yaratılmış kısa filmler serisi halinde, ev kedisi Tom ile onunla aynı mekanı paylaşan ev faresi Jerry arasında geçen şiddetli ve komik mücadeleleri anlatan animasyon serilerinin genel adıdır. İlk Tom ve Jerry animasyonu 1940 yılında yapılmıştır. Hanna ve Barbera ikilisi, Hollywood'da bulunan MGM çizgi film stüdyosunda 1940 ile 1958 arasında 114 kısa film yazıp yönetmişlerdir. Bunlardan on üçü akademi ödülüne aday gösterildi, yedisi En İyi Kısa Animasyon Filmi Akademi Ödülü aldı.

<span class="mw-page-title-main">Çizgi film</span>

Çizgi film, iki boyutlu illüstrasyon görsel sanatının bir formudur. Çizgi film, çizilerek hazırlanan resimlerin, hareketsiz cisimlerin arka arkaya filme çekilmesiyle oluşan ve figürlerin hareket ettiği izlenimi veren canlandırılması ile hazırlanır.

<span class="mw-page-title-main">Film ekibi</span> prodüksiyon şirketi tarafından bir film yapımı için işe alınan insan topluluğu

Film ekibi, prodüksiyon şirketi tarafından bir film yapımı için işe alınan insan topluluğudur. Teknik ekip, Kast'tan yani oyuncu grubundan farklı bir ekiptir. Aynı zamanda film şirketinde ya da filmin fikir haklarında pay sahibi olan prodüktörlerden de ayrıdır. Film set ekibi uzmanlık alanlarına göre farklı departmanlara ayrılır.

<span class="mw-page-title-main">Canlı çekim</span> animasyon kullanarak üretilmeyen sinematografi ve videografiyi tanımlayan terim

Canlı çekim; film yapımı, video üretimi gibi alanlarda animasyon kullanarak üretilmeyen sinematografi ve videografiyi tanımlayan terimdir. Kural olmasının yanında, terim genellikle gereksizdir fakat normalde animasyon olanını düşündürdüğü durumlarda önemli bir ayırdı yapmayı sağlar. Örneğin; bir Pixar filmi, bir video oyunu veya çizgi filmden uyarlanan işlerde: Scooby-Doo, Taş Devri veya Josie and the Pussycats filmleri veya Kene televizyon programında olduğu gibi. "Stop-motion" onları hareketlendirmek için kullanılmazsa, The Dark Crystal gibi filmlerde kuklaların kullanılması da canlı çekim olarak kabul edilir.

Bilgisayar grafikleri, bilgisayarların ve özel bir grafik donanımı ve yazılımının yardımıyla bir bilgisayar tarafından görüntü verisinin temsilini kullanarak oluşturulmuş grafiklerdir. Bilgisayarların etkileşimi ve anlaşılması ve verinin yorumlanması bilgisayar grafikleri sayesinde oldukça kolaylaşmıştır. Bilgisayar grafik gelişimi birçok çoklu ortam (media) tiplerinde önemli bir etkiye sahiptir ve animasyon, sinema ve video oyun endüstrisinin gelişmesini sağlamıştır.

Satoshi Kon, Hokkaidō, Sapporo doğumlu Japon film direktörü, animatör,senarist ve manga sanatçısıdır. Japanese Animation Creators Association (JAniCA) üyesidir. Musashino Sanat Üniversitesi'nin Görsel Tasarım bölümünden mezun olmuştur. Perfect Blue (1997), Tokyo Godfathers (2003) ve Paprika (2006) anime filmleriyle bilinir.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar animasyonu</span>

Bilgisayar animasyonu, animasyonlu görüntüler üretmek için kullanılan işlemdir. Bilgisayar üretimli imgeleme (CGI) daha genel bir terim olarak hem statik hem de dinamik görüntüleri kapsarken, bilgisayar animasyonu yalnızca hareketli görüntüleri ifade eder. 2 boyutlu bilgisayar grafikleri hâlen üslup, düşük bant genişliği ve daha hızlı gerçek zamanlı uygulamalarda kullanılmakla birlikte, modern bilgisayar animasyonu genellikle 3 boyutlu bilgisayar grafikleri kullanır. Bazen animasyonun hedefi bilgisayarın kendisidir, ancak bazen de filmdir.

Lenticular baskı işlemi birden çok basamağı olan merceksi lensler yardımı ile en az iki veya daha fazla imajın kombine edilmesi ile oluşturulan baskı teknolojisidir. Birden fazla frame kullanılarak kısa ve değişken animasyonlar, yaşam evresini gösteren kısıtlı sayıda görsel geçişler ile farklı efektler de oluşturulabilir. Birden fazla imaj toplanarak, dijital alanda tek düz bir imaj haline getirilmektedir. Bu işleme imaj birleştirme işlemi denilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Kil animasyonu</span>

Kil animasyonu, bazen plastik animasyon, bir stop motion animasyonu türüdür. Her animasyonlu parça, karakter veya arka plan, genellikle yumuşak bir madde olan plastik kilden yapılmıştır.

Oculus Quill, sanal gerçeklik için bir boyama ve animasyon yazılımıdır. Microsoft Windows üzerinde Oculus Rift kulaklıklarla çalışır. 3 boyutlu bilgisayar grafikleri, 3D resimler ve animasyonlu çizgi filmler oluşturmak için kullanılır. Quill, orijinal olarak Oculus Story Studio tarafından yaratıcı ihtiyaçlar için dahili bir araç olarak geliştirilmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Pixel art</span>

Pixel art, görüntülerin piksel düzeyinde düzenlendiği, yazılım ile oluşturulan dijital bir sanat türüdür. Bu tür grafikler, grafik hesap makineleri gibi sınırlı sistemlerin yanında 8 bit ve 16 bit bilgisayarlardan ve video oyun konsollarından gelir. Genellikle piksel görüntülerde kullanılan renkler oldukça sınırlıdır. Bazı pikseller sadece iki renk kullanır. Video oyunları için pixel art, karakterleri oluşturmak veya değiştirmek gibi işlemlerde kullanılır. Bunu hobi olarak yapan topluluklara spriting denir. Bu terim bilgisayar grafiklerinde kullanılan bir terim olan sprite teriminden gelir.

Frederik Du Chau Belçikalı bir film yönetmeni, senarist ve animatördür.

Görsel efekt, görüntülerin film yapımında ve video prodüksiyonunda canlı aksiyon çekimi bağlamı dışında oluşturulduğu veya manipüle edildiği süreçtir. Gerçekçi görüntüler oluşturmak için esas canlı çekim ve diğer canlı çekim görüntülerinin veya bilgisayar tabanlı görüntü (CGI) öğelerinin filme bütünleştirilmesine VFX denir.

Mimari animasyon, bilgisayar ortamında oluşturulan kısa bir mimari filmidir. Bu animasyon, bilgisayar tarafından üretilmiş bir bina, peyzaj düzenlemesi ve zaman zaman hareket eden insanlar ve araçları içerir.