Sanat tarihi, en yalın haliyle görsel sanatların tarihsel evrimini inceleyen bilim dalıdır. Bir başka tanım vermek gerekirse tarih koşullarından doğan maddi kültür eşyasını inceleyen bilimdir denebilir.
Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni, İtalyan rönesans dönemi ressam, heykeltıraş, mimar ve şairidir.
Dışa vurumculuk (ekspresyonizm), doğanın olduğu gibi temsili yerine duyguların ve iç dünyanın ön plana çıkarıldığı 20. yüzyıl sanat akımı. Politik istikrarsızlık ve ekonomik çöküntü ortamında Almanya'da pozitivizm, naturalizm ve empresyonizm akımlarına karşı olarak ortaya çıkmıştır. 19. yüzyıl gerçekçilik ve idealizmine karşıt anti-natüralist öznelliğe sahip bir bakış açısı içerir. Ayrıca kuzeyli, Cermen halk sanatı biçimleri ve kabile sanatları da etkilendiği diğer kaynaklardır. Dışa vurumcu sanatın amacı, sanatçının duyguları ve iç dünyasını renk, çizgi, düzlem ve kütle aracılığıyla dışa vurmasıdır. Bu duyguları daha iyi yansıtabilmek için sanatçı geleneksel kuralların dışına çıkarak gerçeğin biçimini bozma yöntemini kullanır ve sanatçının öznel duygularına dayanmaktadır.
İhsan Özsoy, Türk heykeltıraş.
Metin Yurdanur, heykel sanatçısı, heykeltıraş
Ali Hadi Bara, Türk heykeltıraş.
Cevat Hamit Dereli, Türk ressamdır.
Tankut Öktem, Türk heykeltıraştır.
Hakkı Karayiğitoğlu, Türk heykeltıraş.
Zeki Faik İzer, Türk ressam.
Osman Dinç, Türk heykeltıraş.
Sabiha Ziya Hanım, Türk ressam ve heykeltıraş. Sanayi-i Nefise Mektebi'nin heykel bölümünden mezun olan ilk kadın sanatçıdır.
Turgut Pura, Türk heykeltıraş.
Konya Etnografya Müzesi ilkin eğitim amaçlı olarak inşa edilen bina 1975 yılında Etnografya Müzesi olarak hizmete açılmıştır.
Hüseyin Anka Özkan,, Türk heykeltıraş.
Mehmet Şadi Çalık, Türk çağdaş heykel sanatının öncülerinden.
Füsun Onur, Türk heykeltıraş.
Seyhun Topuz, gometrik soyut anlatımla çalışan Türk heykeltıraş.
Ayşe Pınar Köksal , Türk iş insanı, besteci.
Koray Ariş, Türk heykelci. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'nin heykel bölümünden 1968 yılında mezun oldu. Bu kurumda Şadi Çalık'ın öğrencisi idi. Burs alarak İtalya'ya eğitim için gitti. Roma Güzel Sanatlar Akademisi'nde Prof. Dr. Emilio Greco ile 1969-70 arasında heykel üzerine çalıştı. Roma'da kendi atölyesini kurdu. Aynı zamanda 1970-71 arasında dekoratif sanatlar bölümünde biçim, yer ve renk üzerine çalıştı. Giovanna d'Arko adındaki İtalyan televizyon filminin kostümlerini çizgi ve farklı malzemeler ekseninde gerçekleştirdi (1971-72). 1972-1973 arasındaki çalışmalarını ise Floransa ve Roma'da sergileme fırsatı buldu. 1974'te Türkiye'ye döndü. Güzel Sanatlar Akademisi'nde 1977'ye kadar öğretim görevlisi olarak çalıştı.