Toronto, Kanada'nın en büyük şehri ve ticaret merkezi, Ontario eyaletinin başkentidir.
Rönesans mimarları Antik Yunan ve Roma sanatından esinlendiler. İtalya'da Milano kentinde, Rönesans ustalarından Donato Bramante'nin yaptığı Santa Maria delle Grazie Kilisesi dönemin sanat anlayışının örneklerindendir. Yapı büyük bir kubbeyle örtülüdür. Kubbeyi taşıyan zarif sütunlar, dış yüzeyi süsleyen yuvarlak pencereler, üçgen alınlıklar ve iç yüzey süslemeleri klasik öğelerin yoğun biçimde kullanıldığı Rönesans dönemi mimarlık anlayışını yansıtır.
Mantua, kuzeybatı İtalya'da Lombardiya bölgesinden ismini taşıdığı Mantova ili'nin merkezi olan önemli bir şehridir. Mantua belediye sınırları içinde alanı 63,97 km² olup bu sınırlar içindeki nüfusu 48.648 kişidir ve nüfus yoğunluğu 756 kişi/km² olur. Fakat Mantua şehrinin etrafında Mantua'ya bağlı şehirleşmiş büyük Mantua beldeleriyle birlikte nüfusun 100.182 kişi olduğu tahmin edilmektedir.
Arezzo, İtalya'nın ortakuzey kesiminde, Toskana yönetim bölgesindeki Arezzo ilinin merkezi olan bir komündür.
Il Redentore, İtalyanca kurtarıcı anlamına geldiğinden daha çok Chiesa del Santissimo Redentore uygun gelir. Yapı, Andrea Palladio'nun Venedik'in adalarından biri olan Giudecca üzerinde yaptığı büyük kubbeli bir kilisedir. "Canale della Giudecca" nın liman bölgesi üzerinde yer alır. Yapı, adanın silüetine egemen durumdadır.
San Giorgio Maggiore İtalya, Venedik'te San Giorgio Maggiore adasında yer alan ve Andrea Palladio tarafından dizayn edilmiş bir Bazilika dır. Kilisenin ön yüzü San Marco meydanından bakılan panoramasında merkezi bir rol oynar.
Santa Maria della Salute Bazilikası (İtalyanca: Basilica di Santa Maria della Salute, İngilizce:, genel olarak basitçe Salute olarak bilinir. Venedik'te meşhur bir kilise olup, dar bir yarımada üzerinde Büyük Kanal ve Canale della Zattere arasında konumlanır. Küçük bir bazilika statüsünde iken onun süslü ve kendine özgü profili ve konumu onu İtalya'da resmi en çok çekilen kiliseler arasına koyar.
San Lorenzo Bazilikası, İtalya'nın Floransa şehir merkezinde ana pazar bölgesinde konumlanıp ve en büyük kiliselerden biri olup, Medici ailesinin Cosimo de' Medici'den III. Cosimo de' Medici'e kadar bütün önemli üyelerinin mezar yeridir. 393 yılında kutsandığında Floransa'da en eski olduğu iddia edilen kiliselerden biridir. Şehir surlarının dışında yer alır. Piskoposun ikamet yerinin Floransa'da Santa Repata'ya transferinden önce üç yüz yıldır şehrin katedraliydi. 1419 yılında Giovanni di Bicci de' Medici yeni bir kilise yapımı için gerekli finansmanı vereceğini önerdi. Onbeşinci yüzyılın ilk yarısında Rönesans mimari tarzının önde gelen mimarı Filippo Brunelleschi bu yapıyı yapması için görevlendirildi. Fakat yapı, değişiklikler ile onun ölümüne kadar tamamlanamadı. Kilise diğer önemli mimari işleri içeren karmaşık bir daha geniş manastırın parçası olup, Brunelleschi'nin Eski Sacristy, Michelangelo'nun Lorenzo Kütüphanesi, Yeni Sacristy Michelangelo'nun dizaynına dayanıyordu ve Matteo Nigetti'nin Medici şapelleri'ni içeriyordu.
Giorgio Vasari, İtalyan ressam, yazar, tarihçi ve mimar.
Sassari, İtalya'nın ana yarımadası batısında Akdeniz'de bulunan bir ada olan Sardinya Adası'nın kuzey-batısında ama sahilde bulunmayan bir kent ve aynı adlı Sassari ilinin merkezidir. Sassari belediyesi sınırları içinde nüfus 127 637 kişi ve varoşlarıyla metropoliten bölgede yaklaşık 300.000 kişi olup böylece Sassari Sardinya Özerk Bölgesi bölgesinin ikinci büyük şehridir.
Sarzana, kuzeybatı İtalya'da Ligurya bölgesinde La Spezia iline bağlı bir belde.
Orvieto, merkezi İtalya'nın Umbria bölgesinde güneybatısında Terni iline bağlı 20.253 kişi nüfuslu bir yerleşim yeri ve bir komündür.
Palladyanizm Avrupa'da beliren, ismini Venedikli mimar Andrea Palladio'dan (1508–1580) alan ve onun yaptığı tasarımları örnek gösteren mimari tarzdır. Bugün palladyan mimari olarak bilinen akım, Palladio'nun orijinal kavramlarının evrimleşmesi sonucu ortaya çıktı. Palladio'nun eserleri genel olarak vurgulu bir simetri, pespektif ile Antik Yunan ve Antik Roma'dan ilham alan antik klasik tapınak mimarisinden izler taşır. 17. yüzyıldan itibaren Palladio'nun bu yorumlaması, Palladyanizm denilen bir tarza evrildi. Bu akım 18. yüzyıla kadar gelişimini sürdürdü.
Vicenza Şehri ve Veneto'daki Palladyan Villaları, İtalya'nın kuzeydoğusundaki Vicenza'yı ve Veneto'daki, mimar Andrea Palladio tarafından tasarlanan çoğu villayı kapsayan bir Dünya Mirası Alanıdır.
Giacomo della Porta (1532-1602), eserleri geç Maniyerizm'den erken Barok'a kadar üsluptaki gelişimi temsil eden ve 16. yüzyılın büyük bir bölümünde Roma'daki büyük mimari projelerin hepsinde yer almış olan İtalyan mimar.
Pietro da Cortona, İtalyan Barok Dönemi ressamı ve mimar. Çağdaşları ve rakipleri olan Gian Lorenzo Bernini ve Francesco Borromini ile birlikte Barok mimarinin ortaya çıkışındaki kilit isimlerden biri olmuştur. Aynı zamanda önemli bir iç dekorasyon tasarımcısıydı. Maniyerist Andrea Commodi'nin stüdyosunda Floransa'da eğitim almış Toskana ressamı ve mimarı. c. 1612, Commodi Cortona'yı Roma'ya götürdü ve onu meslektaşı Baccio Ciarpi'nin atölyesine yerleştirdi. 1620'lerde Cortona, en önemli erken patronları haline gelen Papa VIII. Urban'ın iyi arkadaşları Sacchetti ile temasa geçti. c. 1623-1624, onlar için Bacchus'un Zaferi'ni verdi ve c'de. 1629, Sabine Kadınlarının Tecavüzü, Cortona'nın Venedik renkçiliğine ve gevşek fırça işçiliğine yakın yakınlığını gösteren iki eser. 1633'te Cortona, Urban'ın ailesi olan Barberini için çalışıyordu ve onlar için Roma'daki palazzolarının büyük salonunda en önemli eserlerinden biri olan VIII. Quadratura çerçevesinin içinde ve dışında örülen figürlerle bu dinamik kompozisyon, tavan boyama tarihindeki en büyük başyapıtlardan biridir. Cortona'nın Grand Duke Ferdinand II de' Medici tarafından yaptırılan Floransa Palazzo Pitti'deki (1637-1647) ve Papa Masum X için boyanmış Roma Palazzo Pamphili (1651-1654) freskleri de daha az coşkulu değildir.
Via Flaminia'daki Santa Croce, 1913 yılında mimar Aristide Leonori tarafından tasarlanan ve Milano Fermanı'nın 1600. yıldönümünü kutlamak için yapılan bazilika kilisesi.
Nicolau Nasoni, çoğunlukla Portekiz'de eser veren İtalyan Barok ve Rokoko sanatçısı ve mimarı.
Giovanni Pietro Bellori, özellikle Roma'nın Barok dönemine damgasını vurmuş olan İtalyan ressam, antikacı, sanat kuramcısı ve yazar. 17.yy'daki sanatçıların biyografi yazarı Bellori, 16. yy'daki sanat tarihi yazarlığının kurucusu Giorgio Vasari'nin dengi olarak ünlenmiştir.
Francesco Primaticcio, en çok Mantova'daki Palazzo Te'de çalıştıktan sonra I. François'nın davetiyle Fontainebleau Sarayı'nda çalışmasıyla tanınan İtalyan ressam ve mimar. Bu sarayda II. Henri Galerisi ve I. François Galerisi'ndeki bezeme işleri yapan Primaticcio, Yüksek Rönesans ve İtalyan Maniyerizmi'nin yayılmasında önemli bir rol oynamıştır.