Anastasia Klose
Anastasia Klose | |
---|---|
Doğum | 1978 (45-46 yaşında) Melbourne, Avustralya |
Milliyet | Avustralya |
Eğitim | Victorian College of the Arts |
Anastasia Klose (d. 1978, Melbourne) Avustralyalı çağdaş bir sanatçıdır.[1] Eserinin kişisel doğası gereği, genellikle aşağılayıcı durumlara düştüğü için, çalışmaları sanat dünyasında dikkat çekti. Victorian College of the Arts (Victoria Sanat Koleji) ve Melbourne Üniversitesi'nden mezun olmuştur. Ayrıca sanatçı ve öğretim görevlisi Elizabeth Presa'nın kızıdır.[2]
Eserleri
Klose'nin çalışmaları büyük oranda video, performans ve kurulum unsurlarından oluşuyor. iMovie düzenleme yazılımı, metin tabanlı işler için genel yazı tipleri ve mukavva veya el yazısı işareti gibi nesneleri bulmasıyla lo-fi (standarttan daha düşük ses/müzik kalitesine sahip ses) estetiği ile bilinir.[3] Sanatçı, utanç ve mahcubiyet kavramları üzerine çizim yapma konusunda kendisini oldukça geliştirmiştir[4] ve böyle bir çalışması, Sacha Baron Cohen ve Jackass'ın kadrosu gibi komedyenlerin antiklerine benzetilmiştir.[5] 2005 yılında Klose, VCA'daki engelli tuvaletinde bir sanat öğrencisi ile cinsel ilişki kurduğu Ben ile tuvalette adlı bir video çekti ve daha sonra aynı yıl annesiyle kanepede oturmuş Ben ile tuvalette filmini seyrederken hallerini kayda alıp Annem ve Ben, Ben ile tuvalette’yi izliyoruz filmini çekti.[6] Aynı yıl Klose, bir erkek arkadaşının yüzüne tokat attığı bir video çekti.[5] 2007'de, Klose, Brisbane Modern Sanatlar Enstitüsü Müdürü Robert Leonard'ın Film For My Nanna (Benim Nanna Filmim) için Prometheus Görsel Sanatlar Ödülü'ne layık görüldü. Videoda sanatçı, Melbourne sokaklarında beyaz bir gelinlik giyerken, boynunun etrafına Nanna I A Still Alone (Nanna Hala Yalnızım) yazılı bir karton ile dolaştı.[7]
Eleştiriler
Acınası estetik terimi, Klose'nin çalışmalarına atfedildi.[8] Muhafazakâr uzman ve Herald Sun köşe yazarı olan Andrew Bold, Victoria Sanat Koleji mezunlarını genellikle "düpedüz cehalet değilse bile, düşünce eksikliğine doğru kayan bir kültürün açık belirtileri" olarak görürken Klose'nin çalışmaları hakkında şöyle dedi: "Yalnızca bir sanatçı seks filmleri yapabilir ama izleyici bulamaz." Buna karşılık, Klose, Bolt hakkında bir film yaptı.[9] Australian Centre for Contemporary Art (Avustralya Çağdaş Sanat Merkezi) Direktörü Juliana Engberg, buna rağmen Klose'yi “son derece gelişmiş ve sofistike bir uygulamaya sahip istisnai bir sanatçı” olarak tanımlamıştır.[10] Avustralya El Sanatları Koleksiyoncusu ve sanat eleştirmeni Natalie King, Klose'nin eserleri "canlandırıcı şekilde samimi, eğlenceli ve ciddiyetsiz ancak bizi acayip mutlu ediyor." diyor.[11] Robert Leonard ve diğerleri, Klose'nin feminizmle ilgili çalışmalarını bilir.[5][7] The Art Life, Klose'yi "Esprili, kendini beğenmiş ve kendini bilen" olarak tanımladı[12] Güney Avustralya Çağdaş Sanat Merkezi yayını Broadsheet'e verdiği röportajda, sanatçı nihilizm ile suçlandı, ancak yönteminlerinin depresyondan kaçmak yerine onunla yüzleşmenin bir yolu olduğunu söyleyerek yanıt verdi.[13] Sanatçı, kendisini "korkunç, nankör, şımarık bir kadın" olarak tanımlamıştır.
Başarıları
Klose'nin çalışmaları Avustralya Çağdaş Sanatlar Merkezi'nde[14] ve Sidney Bienali'nde yer alıyor.[15] Melbourne'de, Bill Henson ve Patricia Piccinini gibi ünlü Avustralyalı sanatçıları temsil eden Tolarno Galerileri tarafından temsil edilmektedir.[16] 2008 yılında Klose, Avustralya Sanat Koleksiyoncusu'nda "Avustralya'nın En Çok Satan 50 Sanatçısı" arasında yer aldı.[17]
Ayrıca bakınız
Kaynakça
- ^ "Pains in the Artists" 26 Ekim 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. The Age. 3 May 2007. Accessed 23 April 2008
- ^ "Dr Elizabeth Presa" 21 Nisan 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. University of Melbourne. Accessed 23 June 2009
- ^ "Video art: a short guide to now" 23 Eylül 2015 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Art & Australia. Volume 45, No. 2, 2007. Accessed 29 June 2009
- ^ "A festival of indi art in downtown Melbourne" 28 Aralık 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Art Right Now. 13 May 2007. Accessed 23 June 2009
- ^ a b c "Nothing to hide" 26 Ekim 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. The Age. 18 March 2007. Accessed 23 April 2008
- ^ "Pains in the Artists: Endurance and Suffering" 13 Eylül 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Blindside. 2007. Accessed 21 June 2009
- ^ a b "Nanna Art" 15 Eylül 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Institute of Modern Art. 25 May 2007. Accessed 23 June 2009
- ^ "Anastasia Klose: The aesthetic of the pathetic" 28 Aralık 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. University of Queensland. 2008. Accessed 23 June 2009
- ^ Simon Gregg (Mart 2006). "Melburnin'" (PDF). Trouble. 10 Haziran 2006 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Haziran 2009.
- ^ "The trend is nigh" 28 Aralık 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. The Age. 14 March 2009. Accessed 21 June 2009
- ^ "Anastasia Klose: The Happy Artist" 3 Mart 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Art iT. 2009. Accessed 23 June 2009
- ^ "Artscape: The Art Life - Starry Starry Night" 25 Kasım 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. ABC1. 17 March 2009. Accessed 29 April 2009
- ^ "NEW07 Interviewed" 17 Eylül 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Broadsheet. Volume 36, 2007. Accessed 26 June 2009
- ^ "Media Release - New07" 22 Temmuz 2008 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Australian Centre for Contemporary Art
- ^ "New works uploaded to the online venue" 12 Nisan 2008 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Biennale of Sydney 2008
- ^ "Anastasia Klose CV" 17 Temmuz 2011 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Tolarno Galleries home 2008
- ^ "50 of Australia's Most Collectable Artists" 24 Eylül 2009 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Australian Art Collector. January - March 2008. Accessed 21 June 2009
Dış bağlantılar
- Anastasia Klose at Tolarno Galleries
- Cardboard prop used in "The Silent Protest of Anastasia Klose"15 Mart 2018 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.