İçeriğe atla

Amerikan İzlenimciliği

Frank W. Benson, Eleanor Bir Deniz Kabuğu Tutuyor, North Haven, Maine, 1902, özel koleksiyon.

Amerikan İzlenimciliği, 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında Amerika Birleşik Devletleri'nde Amerikalı sanatçılar tarafından Avrupa izlenimciliği ile ilgili bir resim tarzıydı. Amerikan İzlenimciliği, gevşek fırça çalışmaları ve canlı renkler ile karakterize edilen bir resim tarzıdır. Tarz, genellikle üst sınıf ev yaşamının sahneleriyle karıştırılmış manzaraları tasvir etti.

Gelişen stil

Theodore Robinson, Alçak Gelgit Riverside Yat Kulübü, (1894), Margaret ve Raymond Horowitz Koleksiyonu

İzlenimcilik 1860'larda Fransa'da sanatsal bir tarz olarak ortaya çıktı. 1880'lerde Boston ve New York'ta Fransız izlenimci eserlerin büyük sergileri bu tarzı Amerikan halkına tanıttı. Theodore Robinson ve Mary Cassatt gibi empresyonist tarzda resim yapan ilk Amerikalı sanatçılardan bazıları bunu 1880'lerin sonlarında Fransa'yı ziyaret ettikten ve Claude Monet gibi sanatçılarla tanıştıktan sonra yaptılar. Childe Hassam gibi diğerleri ise Amerikan resim sergilerinde artan sayıda Fransız izlenimci eserle dikkat çekti.

Sanayi Çağında İzlenimcilik

Demiryolları, otomobiller ve diğer yeni teknolojiler ortaya çıktıkça Amerikalı izlenimciler doğaya geri dönmek için genellikle geniş manzaralar ve küçük kasabalar çizdiler. Katlanır boya tüpünün icadından önce sanatçılar genellikle stüdyolarındaki nesneleri kullanır ya da hafızalarından resim yaparlardı. 1841 yılında boya tüpünün icadıyla sanatçılar artık boyalarını yanlarında taşıyıp doğada kolaylıkla resim yapmaya başladılar.

Öncüler

1890'lardan 1910'lara kadar Amerikan izlenimciliği, birlikte yaşayıp çalışan ve ortak bir estetik vizyonu paylaşan sanatçıların birbirine gevşek şekilde bağlı grupları olan sanat kolonilerinde gelişti.

Sanat kolonileri, uygun fiyatlı yaşam, resim için bol manzara ve sanatçıların eserlerini satabilecekleri büyük şehirlere nispeten kolay erişim sağlayan küçük kasabalarda oluşma eğilimindeydi. En önemli Amerikalı empresyonist sanatçılardan bazıları Cos Cob Art Colony ve Old Lyme, Connecticut'ta bir araya geldi ikisi de Long Island Sound'da; New Hope, Pensilvanya, Delaware Nehri üzerinde ve Brown, Indiana'daydı.

Amerikalı empresyonist sanatçılar da Kaliforniya'daki Carmel ve Laguna Beach'te geliştiler; New York'taki doğu Long Island Shinnecock'da, büyük ölçüde William Merritt Chase'in etkisiyle; ve Edmund Charles Tarbell ve Frank Weston Benson'ın empresyonist üslubun önemli uygulayıcıları olduğu Boston'daydı.

Caz Çağı’nın kapanması

Bazı Amerikan sanat kolonileri 1920'lere kadar izlenimci sanatın canlı merkezleriydiler. Ancak 1913'te New York'un 69. Alay Cephanelik binasında tarihi modern sanat sergisi yapıldığında, Amerika'da empresyonizm en son durumunu kaybetti. Özellikle Birinci Dünya Savaşı, Büyük Buhran ve İkinci Dünya Savaşı'nın patlamasıyla, “Cephanelik Gösterisi” olarak adlandırılması hızlanan ve karmaşık dünyayla daha çok etkileştiği düşünülen yeni bir resim tarzının habercisiydi.

Amerikan İzlenimciliğinin Özellikleri

Erken Rönesans ressamlarının aksine Amerikan İzlenimcileri, konunun daha "izlenimci" bir versiyonunu yapmak için çalışmalarında asimetrik kompozisyonu, kırpılmış figürleri ve daldırılmış perspektifleri tercih ettiler. Buna ek olarak Amerikalı empresyonistler, işleri daha canlı hale getirmek için tüplerden saf renkleri, kırık fırça darbelerini kullandılar ve kalın kabartma darbelerle nitelenen bir resim stili olan "impasto" uyguladılar. Avrupalı empresyonistler sakin manzaralar ya da alt ve orta sınıfların resmini yaptılar. Amerikalı izlenimcilerse Avrupalı empresyonistler gibi manzaralara odaklandılar ancak Avrupalı emsallerinden farklı olarak Amerikalı izlenimciler Amerika'nın ekonomik gücünü göstermek için üst sınıfı betimleyen sahnelerin resimlerini yaptılar

Önemli Amerikalı İzlenimciler

Amerika Birleşik Devletleri'nin önde gelen izlenimci ressamları şunlardır:

  • John White Alexander (1856-1915)
  • J. Ottis Adams (1851-1927)
  • Lucy Bacon (1857-1932)
  • George Herbert Baker (1878-1943)
  • John Noble Barlow (1861-1917)
  • Thomas P. Barnett (1870-1929)
  • Reynolds Beal (1867-1951)
  • Marilyn Bendell (1921-2003)
  • Frank Weston Benson (1862-1951)
  • Johann Berthelsen (1883-1972)
  • Warren Eugene Brandon (1916-1977)
  • John Leslie Breck (1860-1899)[1][2]
  • Matilda Browne (1869-1947)
  • John Elwood Bundy (1853-1933)
  • Dennis Miller Bunker (1861-1890)
  • Theodore Earl Butler (1861-1936)
  • Mary Cassatt (1844-1926)
  • William Merritt Chase (1849-1916)
  • Alson S. Clark (1876-1949)
  • Colin Campbell Cooper (1856-1937)
  • Paul Cornoyer (1864-1923)
  • Joseph DeCamp (1858-1923)
  • Thomas Dewing (1851-1938)
  • George W Dinckel (1890-1976)
  • Frank DuMond (1865-1951)
  • John Joseph Enneking (1841-1916)
  • Carl Eytel (1862-1925)
  • Pedro Figari (1861-1938)
  • Frederick Carl Frieseke (1874-1939)
  • Daniel Garber (1880-1958)
  • Robert F. Gault (1898-1977) AWS
  • Arthur Hill Gilbert (1893-1970)
  • Edmund Greacen (1877-1949)
  • Richard Gruelle (1851-1914)
  • Childe Hassam (1859-1935)
  • Wilson Irvine (1869-1936)
  • Charles S. Kaelin (1858-1929)
  • Joseph Kleitsch (1882-1931) (Kaliforniyalı Empresyonist)
  • Albert Henry Krehbiel (1873-1945)
  • William Langson Lathrop (1859-1938)
  • Hayley Lever (1876-1958)
  • Laura Muntz Lyall (1860-1930)
  • Theodore Lukits (1897-1992)
  • Victor Matson (1895-1972)
  • Willard Metcalf (1858-1925)
  • Richard Edward Miller (1875-1943)[3]
  • Abram Molarsky (1879-1955)
  • Robertson Kirtland Mygatt (1861-1919)
  • George Loftus Noyes (1864-1954)
  • Frank Nuderscher (1880-1959)
  • Leonard Ochtman (1854-1935)
  • Julian Onderdonk (1882-1922)
  • William McGregor Paxton (1869-1941)
  • Edgar Alwin Payne (1883-1947)
  • Clara Elsene Peck (1883-1968)
  • Van Dearing Perrine (1869-1955)[4]
  • Lilla Cabot Perry (1848-1933)
  • Fritz Poock (1877-1945)
  • Edward Henry Potthast (1857-1927)
  • Edward Willis Redfield (1869-1925)
  • Robert Reid (1862-1929)
  • Theodore Robinson (1852-1896)
  • Edward Francis Rook (1870-1960)
  • Guy Rose (1867-1925)
  • Porfirio Salinas (1910-1973)
  • John Singer Sargent (1856-1925)
  • Paul Sawyier (1865-1917)
  • Christian von Schneidau (1893-1976)
  • Edward Simmons (1852-1931)
  • Sueo Serisawa (1910-2004) (California Impressionist)
  • Tim Solliday (born 1952)
  • George Sotter (1879-1953)
  • Anna Huntington Stanley (1864-1907)
  • Otto Stark (1859-1926)
  • T. C. Steele (1847-1926)
  • Edmund Charles Tarbell (1862-1938)
  • John Henry Twachtman (1853-1902)
  • Edward Charles Volkert (1871-1935)
  • Robert Vonnoh (1858-1933)
  • Clark Voorhees (1871-1933)
  • Marion Wachtel (1875-1954)
  • Fred Wagner (1860-1940)
  • Martha Walter (1895-1976)
  • J. Alden Weir (1852-1919)
  • Catherine Wiley (1879-1958)
  • Robert William Wood (1889-1979)
  • Mary Agnes Yerkes (1886-1989)

Galeri

Ayrıca bakınız.

Kaynaklar

Dış bağlantılar

Kaynakça

  1. ^ Cikovsky, Jr., Nicolai (2013). "American Impressionism: Portrait of John Leslie Breck". National Gallery of Art. 27 Aralık 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ağustos 2013. 
  2. ^ "John Leslie Breck - Biography". Adelson Galleries. 2013. 30 Ağustos 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Ağustos 2013. 
  3. ^ 1875-1943. Member of Giverny painters
  4. ^ 1869-1955. Member, National Academy. http://www.tfaoi.com/aa/4aa/4aa26.htm 15 Haziran 2015 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">İzlenimcilik</span>

İzlenimcilik veya empresyonizm, ışık, renk ve an kavramını öne çıkartan, doğadaki görünümlerin sürekli değişim içinde olduğundan herhangi bir zamanın herhangi bir anına denk gelen görünümün bir daha aynı şekilde görünemeyeceğini fikrini temel alan sanat akımdır.

<span class="mw-page-title-main">Paul Cézanne</span> Fransız ressam (1839 – 1906)

Paul Cézanne, Fransız post-empresyonist ressam ve gezgin. Modern sanatın gelişmesine yaptığı katkılar ve etkisi nedeniyle çoğu zaman modern sanatın babası olarak anılmıştır. Empresyonizm ile kübizm arasında bir köprü oluşturmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Pierre Auguste Renoir</span> Fransız heykeltıraş ve ressam (1841 – 1919)

Pierre Auguste Renoir, İzlenimcilik akımının başta gelenlerinden Fransız ressam.

Édouard Manet, Fransız ressam. 19. yüzyılda modern hayatı konu alan resimler yapmaya başlamış ilk ressamlardandır. Manet, gerçekçilik akımından izlenimciliğe geçişte önemli bir rol oynadı. İlk dönem başyapıtlarından Kırda Öğle Yemeği ve Olympia, kendisinden genç ressamlara esin kaynağı oldu. Daha sonraki yıllarda ise o ressamlar izlenimciliğin en önemli isimleri oldular. Günümüzde, bu iki resim, modern sanatın başlangıcı kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Alfred Sisley</span>

Alfred Sisley, Empresyonist peysaj ressamıdır, Fransa'da doğdu ve hayatının çoğunu Fransa'da geçirdi ancak İngiliz vatandaşıydı. Manzara resmi yapan Empresyonistler arasında en tutarlısıydı. Nadiren figür tablosu yaptı ve Renoir ve Pissarro 'dan farklı olarak İzlenimciliğin sanatsal ihtiyaçlarını karşıladığını gördü.

<span class="mw-page-title-main">Edgar Degas</span> Fransız ressam (1834-1917)

Edgar Degas, tam adı Hilaire-Germain-Edgar Degas olan, Fransız ressam, heykeltıraş ve çizer. İzlenimcilik akımının kurucularından biri kabul edilse de ressam bu terimi reddedip gerçekçi olarak tanınmayı tercih ettiğini açıklamıştır. Tekniği başarılı bir ressam olan Degas, daha çok dans temalı resimleri ile tanındı. Çalışmalarının yarısından fazlası dansçılarla ilgiliydi. Bu çalışmaları aynı zamanda onun hareketin betimlemesindeki ustalığını gösteriyordu. Dans kadar at yarışları ve çıplak kadınlar çizmekte de başarılıydı. Portreleri de sanat tarihinin en başarılılarından kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Camille Pissarro</span> Fransız ressam (1830-1903)

Jacob-Abraham-Camille Pissarro, izlenimci Fransız ressam. İzlenimcilik ve Art izlenimcilik akımlarına yaptığı katkıların dışında meslektaşlarına özellikle de Paul Cézanne ve Paul Gauguin'e verdiği destekle tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Berthe Morisot</span> Fransız ressam (1841 – 1895)

Berthe Marie Pauline Morisot, bir Fransız ressamı ve Paris'te İzlenimcilik (Empresyonizm) akımıyla tanınan ressam çevresinin üyesiydi.

<span class="mw-page-title-main">Mary Cassatt</span> Amerikalı ressam (1844 – 1926)

Mary Stevenson Cassatt, Amerikalı ressam.

Julie Manet, Fransız ressam ve sanat koleksiyoncusu.

<span class="mw-page-title-main">John Henry Twachtman</span> Amerikalı ressam (1853 – 1902)

John Henry Twachtman, kariyeri boyunca farklı stillerde eserler üreten, ancak en çok izlenimci manzara resimleri ile bilinen Amerikalı ressam. İzlenimcilik akımı dahilinde daha kişisel ve deneysel eserler veren Twachtman, profesyonel sanat organizasyonlarına karşı çıkan bir ressam grubu olan "Ten American Painters" üyesiydi.

<span class="mw-page-title-main">J. Alden Weir</span> Amerikalı sanatçı (1852 – 1919)

Julian Alden Weir, Amerikalı izlenimci ressam. Weir, Greenwich, Connecticut yakınlarında kurulu olan Cos Cob Art Colony'nin üyesiydi. Ayrıca, profesyonel sanat kurumlarına karşı çıkmak için 1898'de bir araya gelen "Ten American Painters" grubunda yer alıyordu.

<span class="mw-page-title-main">Ten American Painters</span>

Ten American Painters (On Amerikan Ressamı) ya da genellikle kısaltıldığı hâliyle The Ten, 1897 sonlarında Society of American Artists 'ten ayrılan on ressam tarafından kurulan ressam grubu. Derneğin düzenlediği sergilerin gittikçe politikleşmesini ve ticarileşmesini protesto eden ressamlar, dernekten ayrılıp The Ten grubunu kurdu. Derneğin kendisi de, bu ayrılıştan yirmi sene önce, ilerici bir hareket olarak National Academy of Design'dan ayrılan Thomas Eakins, Mary Cassatt, John Singer Sargent, James McNeill Whistler ve Winslow Homer gibi ressamlar tarafından kurulmuştu.

<span class="mw-page-title-main">Paul Durand-Ruel</span> Fransız galerici (1831-1922)

Paul Durand-Ruel, İzlenimcilik sanat akımının içinde yer almış Fransız sanat simsarı. Durand-Ruel, ressamlarına maaş bağlayan ve kişisel sergiler düzenlemelerine destek veren ilk modern sanat tüccarlarındandır.

<span class="mw-page-title-main">Theodore Robinson</span> Amerikalı sanatçı (1852 – 1896)

Theodore Robinson, izlenimci manzara tablolarıyla tanınmış Amerikalı ressam.

<span class="mw-page-title-main">John Singer Sargent</span> Amerikalı ressam (1856 – 1925)

John Singer Sargent, İngiltere Kralı VII. Edward döneminin zengin ve asillerinin lüks hayatını anlatan portreleri ile tanınan Amerikalı ressam.

<span class="mw-page-title-main">Açık hava ressamlığı</span>

Açık hava ressamlığı, (Fransızca: En plein air,, dar anlamda, ressamın atölyesi gibi kapalı mekanlar dışında doğrudan doğruya doğa içinde yapılan manzara ressamlığı, geniş anlamda ise, manzara resimlerinde açık hava duygusunun yoğun biçimde sağlanabilmesi. İzlenimci sanatçılar tarafından uygulanmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Childe Hassam</span> Amerikalı ressam (1859 – 1935)

Frederick Childe Hassam, şehir ve kıyı sahneleriyle tanınan Amerikalı Empresyonist bir ressamdı. Mary Cassatt ve John Henry Twachtman ile birlikte Hassam, İzlenimciliğin Amerikalı koleksiyonculara, bayilere ve müzelere duyurulmasında etkili oldu. Kariyeri boyunca 3,000'den fazla resim, yağ, sulu boya, gravür ve taşbaskı yaptı ve 20. yüzyılın başlarında etkili bir Amerikalı sanatçıydı.

<span class="mw-page-title-main">Hudson Nehri Ekolü</span> 1800lerde New York eyaletinde gelişen manzara resim grubu

Hudson Nehri Ekolü, estetik vizyonu Romantizmden etkilenen bir grup manzara ressamı tarafından şekillendirilen 19. yüzyıl ortalarında bir Amerikan sanat hareketiydi. Tablolar tipik olarak Hudson Nehri Vadisi'ni, Catskill, Adirondack ve Beyaz Dağların çevresini tasvir ediyor. Okulla ilişkilendirilen ikinci nesil sanatçıların eserleri, New England, Maritimes, Batı Amerika ve Güney Amerika'daki diğer yerleri kapsayacak şekilde genişledi.

<span class="mw-page-title-main">John Frederick Kensett</span> Amerikalı sanatçı (1816 – 1872)

John Frederick Kensett, Connecticut, Cheshire'de doğan Amerikalı bir manzara ressamı ve oymacıydı. Hudson Nehri Sanatçılar Okulu'nun ikinci nesil üyesiydi. Kensett'in imzası niteliğinde olan New England ile New York Eyaleti manzara resimleri, berrak ışığı ve dingin yüzeyleri doğanın niteliklerini yücelten ve Luminizm ile ilişkilendirilen çalışmalarıdır. Kensett'in ilk çalışmaları, çoğunlukla Thomas Cole'un etkisi barındırmaktadır, ancak en başından beri, hem palet hem de kompozisyonda kısıtlamayı destekleyen daha soğuk renkler tercihi ve daha az dramatik topoğrafyaya ilgisi ile ayırt edilmiştir. Kensett'in olgunluk eseri, yedek bir geometriyle tasvir edilen sakin manzarayı içerir ve kıyıdaki dağların cam gibi pürüzsüz suya karşı dengelendiği bir dizi resimle sonuçlanır. Kensett ayrıca Metropolitan Sanat Müzesi'nin kurucusuydu.