İçeriğe atla

Alfred Sisley

Alfred Sisley
1892'de Sisley
Genel bilgiler
Doğum adıAlfred Sisley
Doğum30 Ekim 1839(1839-10-30)
Paris, Fransa
Ölüm29 Ocak 1899 (59 yaşında)
Moret-sur-Loing, Fransa
Uyrukİngiliz
Çocuklarıoğlu Pierre (1867 doğumlu) ve kızı Jeanne (1869)
AlanıResim
Sanat eğitimiMarc-Charles-Gabriel Gleyre
Katıldığı akımlarİzlenimcilik
İmzası

Alfred Sisley (30 Ekim 1839 - 29 Ocak 1899), Empresyonist peysaj ressamıdır, Fransa'da doğdu ve hayatının çoğunu Fransa'da geçirdi ancak İngiliz vatandaşıydı. Manzara (en plein air) resmi yapan Empresyonistler arasında en tutarlısıydı. Nadiren figür tablosu yaptı ve Renoir ve Pissarro 'dan farklı olarak İzlenimciliğin sanatsal ihtiyaçlarını karşıladığını gördü.

Önemli eserleri arasında Thames Nehri nin çoğu 1874 yılında yapılmış Hampton Court civarında bir dizi resmi ve Moret-sur-Loing içindeki veya yakınındaki yerleri gösteren manzaralar bulunur. Seine nehrinin ve Paris'in eski banliyölerindeki köprülerinin kayda değer resimleri vardır. bunlar yeşil, pembe, mor, tozlu mavi ve kremanın soluk tonlarında huzurla resmedilen manzaralardır. Yıllar geçtikçe Sisley'in ifade gücü ve renk yoğunluğu arttı.

Paris'e yerleşmiş bir tüccarın oğluydu. Babası onu 13 yıl Londra'ya gönderip ticaret işlerine ilgi duymasını sağlamaya çalıştı. Ancak Sisley 1862‘de Charles Gleyre'nin atölyesine girdi. Orada Bazile, Monet, Renoir ile tanıştı. Bu sanatçılarla birlikte çalıştı. Artık yaşamını resimleriyle kazanmak zorunda olan Sisley‘i Monet, Durand Royal ile tanıştırdı. Birkaç istisnanın dışında Sisley‘in yapıtlarının tümü manzara resmidir. Sanatçı izlenimcilik akımının en katkısız öncüsü sayılır. Üslubu hemen hemen hiç değişmemiştir. Sanatı yaşadığı yerlere göre çeşitli dönemlere ayrılır.

George Petit bir Sisley Retrospektifi düzenledi ancak Tavernier'in coşkulu makalelerine rağmen sergi tam bir başarısızlıkla sonuçlandı. Ancak 1899'da atölyesini sattıktan sonra sanatçının tablolarının fiyatı yükselmeye başladı ve ertesi yıl "Camondo Su Baskını" 'nı alarak Louvre'a hibe etti.

Biyografi

Pierre-Auguste Renoir: Kırda bir çift (Les Fiancés), 1868 civarı, tuval üzerine yağlıboya, Alfred Sisley ve karısının resmidir
Molesey Savağı – Sabah, Sisley'nin 1874'te İngiltere'yi ziyaretinde yaptığı resimlerden biridir
Ormandaki Derenin Yanında Dinlenme, 1878, Orsay Müzesi

Sisley, Paris'te varlıklı İngiliz bir anne babanın çocuğu olarak dünyaya geldi. Babası William Sisley ipek işindeydi ve annesi Felicia Sell ise kültürlü bir müzik uzmanıydı.

1857'de 18 yaşındayken Alfred Sisley iş hayatında çalışmak üzere Londra'ya gönderildi ancak dört yıl sonra burayı terk etti ve 1861'de Paris'e döndü. 1862'den Paris'te "École des Beaux -Arts" 'de eğitim gördü, İsviçreli ressam Marc-Charles-Gabriel Gleyre'nin atölye içinde Frédéric Bazille, Claude Monet ve Pierre-Auguste Renoir ile tanıştı. Güneş ışığının geçici etkilerini gerçekçi bir şekilde yakalamak için stüdyodan ziyade birlikte manzara resimlerini açık havada (en plein air) yapacaklardı. O zamanlar yenilikçi olan bu yaklaşım resimlerin halkın görmeye alışkın olduğundan daha renkli ve daha geniş yapılmasıyla sonuçlandı. Sonuçta Sisley ve arkadaşlarının başlangıçta çalışmalarını sergilemek veya satmak için çok az fırsatları oldu. Eserleri genellikle Fransa'daki en önemli sanat sergisi yıllık Paris Salon jürisi tarafından reddedildi. Ancak 1860'larda Sisley babasından ödenek aldığı için bazı sanatçı arkadaşlarından daha iyi mali durumdaydı.

1866'da Sisley Paris'te yaşayan bir Breton olan Eugénie Lescouezec (1834-1898; genellikle Marie Lescouezec olarak bilinir) ile ilişki kurdu. Çiftin iki çocuğu oldu: oğlu Pierre (1867 doğumlu) ve kızı Jeanne (1869).[1] O zamanlar Sisley, Avenue de Clichy'den ve birçok Parisli ressamın buluşma yeri olan Café Guerbois 'den çok uzak olmayan bir yerde yaşıyordu.

Renoir'in 1868 civarında resmettiği bir çiftin samimi tasviri, ikisinin portresi olarak yorumlanır; ancak bu kesin değildir. Tablo, Köln'deki Wallraf-Richartz-Müzesi'ndedir.[2]

Sisley'in ilk sanatsal rol modelleri tablolarıyla Londra'da tanıştığı William Turner, John Constable ve Richard Parkes Bonington gibi 19. yüzyılın başlarındaki İngiliz manzara ressamları ve sonra Fransız ressamlar Jean-Baptiste Camille Corot ve Gustave Courbet‘di.

1867 Paris Salonunda ilk kez kendi resmini sergiledi ancak 1870 civarında empresyonistlere ve onların resim tarzlarına yöneldi.


1868'de resimleri Salon'da kabul edildi ancak ne bu sergi ne de sonraki sergiler ona maddi ya da kritik bir başarı getirmedi.[3]

1870/1871 Fransa-Prusya Savaşı'nda Sisley ailesi, o zamana kadar Alfred'i desteklemeye hizmet eden Sisley'nin babasının işi bozuldu ve ressamın tek gelir kaynağı eserlerinin satışı oldu. Sisley, bazı resimlerini Édouard Manet ve şarkıcı Jean-Baptiste Faure'a satmasına rağmen ölümüne kadar parasız kaldı. Bu durumda sanat tüccarı Paul Durand-Ruel ve eleştirmen Théodore Duret'ün desteği sayesinde Sisley, ailesini ve kendisini ayakta tutabildi ve en azından resim gereçleri ve boyalar satın alabildi. Hayatının geri kalanında yoksulluk içinde yaşadı çünkü resimleri ölümünden sonrasına kadar değer kazanmadı.[4]

1874'te Birinci Empresyonist Sergisi'ne yaptığı beş manzara resmiyle katıldı. 1879'da maddi sıkıntıdan dolayı Paris Salon'u tekrar denedi ancak sunduğu resim jüri tarafından reddedildi.

1882'de empresyonistlerin karma sergisine 27 resimle son kez katıldı. Ancak zaman zaman, Sisley patronlar tarafından destekleniyordu ve bu durum diğer şeylerin yanı sıra İngiltere'ye birkaç kısa yolculuk yapmasına imkan verdi. Bunlardan ilki, ilk bağımsız Empresyonist sergisinin ardından 1874'te gerçekleşti. Londra yakınlarında geçirilen birkaç ayın sonucunda Molesey yakınlarındaki Yukarı Thames'in yaklaşık yirmi resminden oluşan bir seri resim yaptı ve bunlar daha sonra sanat tarihçisi Kenneth Clark tarafından "Empresyonizmin mükemmel anı" olarak yorumlandı.

Sisley - diğer izlenimcilerin aksine - utangaçtı, Vincent van Gogh onu erkek kardeşine yazdığı bir mektupta "empresyonistlerin en utangacı ve kibarı" olarak nitelendirdi. Yaşamı boyunca hak ettiği sanatsal ilgiyi hiçbir zaman elde edemedi.

1880'e kadar Sisley, Paris'in batısında yaşadı ve çalıştı daha sonra ailesiyle birlikte Barbizon okulu ressamlarının yüzyılın başlarında çalıştığı Fontainebleau ormanı yakınlarındaki Moret-sur-Loing yakınlarında küçük bir köye taşındılar. Burada sanat tarihçisi Anne Poulet'in dediği gibi "sürekli değişen atmosferleriyle yumuşak manzaralar, yeteneklerine mükemmel şekilde uyum sağlamıştı. Monet'in aksine hiçbir zaman öfkeli okyanusun dramasını veya Côte d'Azur 'u aramadı."[5]

1881'de Sisley Büyük Britanya 'ya ikinci bir kısa yolculuk yaptı.

1897'de Sisley ve eşi İngiltere'yi tekrar ziyaret etti ve sonunda 5 Ağustos'ta Cardiff Kayıt Bürosunda Galler'de evlendiler.[6] Sisley'in deniz ve kayalıkların en az altı yağlıboya tablosunu yaptığı Penarth'da kaldılar. Ağustos ortasında Gower Yarımadası'ndaki Langland Körfezi'ndeki Osborne Oteline taşındılar ve burada Sisley, Langland Körfezinin, çevresinin ve Rotherslade'din (o zamanlarki adı Lady's Cove idi) en az onbir yağlı boya tablosunu yaptı. Ekim ayında Fransa'ya döndüler. Bu Sisley'in ata yurduna yaptığı son yolculuktu. Cardiff Ulusal Müzesinde, Penarth ve Langland'ın iki yağlıboya tablosu vardır.

Ertesi yıl Sisley Fransız vatandaşlığına başvurdu ancak başvurusu reddedildi. Polis raporuyla desteklenen ikinci bir başvuru da yapıldı ancak araya hastalığı girdi[7] ve Sisley ölümüne kadar İngiliz vatandaşı olarak kaldı.

29 Ocak 1899'da karısının ölümünden birkaç ay sonra 59 yaşında Moret-sur-Loing'de, 1895'ten sonra muzdarip olduğu boğaz kanserinden öldü. Kendisi de karısının yanına, Moret-sur-Loing Mezarlığı'na gömüldü.[8]

Renoir ve Monet cenazesine geldiler. Camille Pissarro ölümünden kısa süre önce onun hakkında şunları yazmıştı: “O harika ve büyük bir sanatçı. Bence o en büyük ustalarla aynı seviyede“[9]

Çalışmaları

La Celle-Saint-Cloud yakınlarındaki Kestane Ağaçları Bulvarı, 1865, 125 × 205 cm, Paris’teki Petit Palais Müzesi

Sisley'in öğrencilik çalışmaları kaybolmuştur. İlk manzara resimleri kasvetli, koyu kahverengiler, yeşiller ve soluk mavilerle renklendirildi. Sık sık, Château de Marly ve Saint-Cloud'da sergilendiler. Sisley'in J. M. W. Turner ve John Constable 'ın resimlerini Londra'da görmüş olabilir ancak bazıları Gustave Courbet ve Jean-Baptiste-Camille Corot 'da olabileceği gibi[10] bu sanatçıların empresyonist ressam olarak gelişimini etkilemiş olabileceğini öne sürmüşlerdir.

Gün doğumunda Seine, 1877, Malraux Müzesi, Le Havre

Önceki modern ressamlar Camille Pissarro ve Edouard Manet'in tarzından ve konusundan ilham almıştı.[11] İzlenimciler arasında Sisley, çalışmaları tarz ve konu bakımından benzerlik gösteren Monet tarafından gölgede bırakılmış ancak Sisley'in etkileri daha hafiftir.[12] Sanat tarihçisi Robert Rosenblum tarafından "neredeyse genel karaktere, mükemmel empresyonist tabloya dair ders kitabı fikrine sahip" olarak tanımlanan[13] eserleri atmosferi güçlü şekilde çağrıştırır. Sisley manzaraya diğer empresyonist ressamlardan daha tutarlı şekilde odaklanmıştır.

Sisley'in en tanınmış eserleri arasında her ikisi de Art Institute of Chicago 'ya ait Moret'de Sokak ve Kum Yığınları ve Orsay Müzesi, Paris'te sergilenen Moret-sur-Loing'deki Köprü vardır. Nice'deki "Musée des Beaux-Arts de Nice" 'dan Allée des peupliers de Moret (Moret'deki Kavaklar Sokağı) üç kez çalınmıştır- İlk kez 1978'de Marsilya'da ödünç verildiğinde (birkaç gün sonra şehrin kanalizasyonlarında kurtarıldı), ikinci kez 1998'de (müzenin küratörü hırsızlıktan hüküm giydiğinde ve iki suç ortağıyla beş yıl hapse atıldığında) ve sonuncu kez 2007 ağustosunda (4 Haziran 2008'de Fransız polisi o tabloyu ve Marsilya'daki bir minibüsten çalınan diğer üç tabloyu buldu) çalınmıştı.[14] Çok sayıda sahte Sisley keşfedilmiştir. Sisley 900 kadar yağlı boya tablo, 100 kadar pastel ve diğer birçok çizim yapmıştı.[15]

Seçkin eserleri

Galeri

Dış bağlantılar

Kaynakça

  1. ^ Turner 2000, pp. 400-401.
  2. ^ Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; wallraffrichartz isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: )
  3. ^ Kaynak hatası: Geçersiz <ref> etiketi; autogenerated1999 isimli refler için metin sağlanmadı (Bkz: )
  4. ^ Denvir 2000, p. 265.
  5. ^ Poulet 1979, p. 77.
  6. ^ "A Sisley painting of the south Wales coast | Rhagor". 11 Eylül 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ekim 2020. 
  7. ^ BBC Radio 4 6 Kasım 2008, Misfits in France
  8. ^ "Alfred Sisley (1839-1899) - Find A Grave Memorial". www.findagrave.com. 21 Aralık 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Ekim 2020. 
  9. ^ Bruce Bernard: Die großen Impressionisten. S. 94.
  10. ^ Turner 2000, p. 401.
  11. ^ Haine, Scott. The History of France (1. bas.). Greenwood Press. ss. 112. ISBN 0-313-30328-2. 
  12. ^ Bomford et al. 1990, p. 203.
  13. ^ Rosenblum 1989, p. 306.
  14. ^ "French National Pleads Guilty to International Stolen Art Conspiracy". earthtimes.com. 10 Temmuz 2008. 29 Ağustos 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Ağustos 2007. 
  15. ^ Alfred Sisley, page 82, François Daulte, Alfred Sisley, Cassell, 1988. 978-0-304-32222-0

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">İzlenimcilik</span>

İzlenimcilik veya empresyonizm, ışık, renk ve an kavramını öne çıkartan, doğadaki görünümlerin sürekli değişim içinde olduğundan herhangi bir zamanın herhangi bir anına denk gelen görünümün bir daha aynı şekilde görünemeyeceğini fikrini temel alan sanat akımdır.

<span class="mw-page-title-main">Paul Cézanne</span> Fransız ressam (1839 – 1906)

Paul Cézanne, Fransız post-empresyonist ressam ve gezgin. Modern sanatın gelişmesine yaptığı katkılar ve etkisi nedeniyle çoğu zaman modern sanatın babası olarak anılmıştır. Empresyonizm ile kübizm arasında bir köprü oluşturmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Sen Nehri</span> Fransada bir akarsu

Sen Nehri, kuzeybatı Fransa'da önemli bir akarsu. Fransa'nın ikinci en uzun nehridir. Burgonya'dan doğar ve Manş Denizi'ne Le Havre yakınlarında dökülür. 776 km uzunluğundaki nehrin debisi ortalama 500 m³/s.dir.

<span class="mw-page-title-main">Pierre Auguste Renoir</span> Fransız heykeltıraş ve ressam (1841 – 1919)

Pierre Auguste Renoir, İzlenimcilik akımının başta gelenlerinden Fransız ressam.

Claude Monet, Fransız empresyonist ressam. Oscar-Claude Monet veya Claude Oscar Monet olarak da bilinir. İzlenimcilik terimi, Monet'nin İzlenim: Gün Doğumu adlı resminden gelmektedir. İzlenimcilik, modern resim sanatındaki ilk büyük devrimci harekettir. Monet, resimlerinde fırça darbeleriyle oluşturduğu değişik renklerde noktalarla istediği izlenimi uyandıracak renk ve ışık etkisini yaratmayı başarmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Eugène Boudin</span> Fransız ressam (1824 – 1898)

Eugène Boudin, açık havada resim yapan ilk Fransız manzara ressamlarından biriydi.

<span class="mw-page-title-main">Berthe Morisot</span> Fransız ressam (1841 – 1895)

Berthe Marie Pauline Morisot, bir Fransız ressamı ve Paris'te İzlenimcilik (Empresyonizm) akımıyla tanınan ressam çevresinin üyesiydi.

<span class="mw-page-title-main">Orangerie Müzesi</span> Pariste sanat müzesi

Orangerie Müzesi, Paris'te bulunan bir sanat müzesidir. Müzede izlenimcilik, ard izlenimcilik ve Paris Okulu akımlarına ait tablolar sergilenir. Paul Cézanne, Henri Matisse, Amedeo Modigliani, Claude Monet, Pablo Picasso, Pierre-Auguste Renoir, Henri Rousseau, Chaim Soutine, Alfred Sisley ve Maurice Utrillo gibi ressamların eserleri müzede yer alır.

<span class="mw-page-title-main">Frédéric Bazille</span> Fransız ressam (1841 – 1870)

Jean Frédéric Bazille, Fransız izlenimci ressam. Eserleri genelde, ön planda figürlerin bulunduğu en plein air çizilmiş peyzajlardır.

<span class="mw-page-title-main">Francisco de Zurbaran</span> İspanyol ressam (1598-1664)

Francisco de Zurbarán, 17. yüzyıl İspanyol ressam. Zurbaran Hristiyan dini ve dindarları hakkında resimleri ile isim yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Tintoretto</span> Venedikli ressam (1518/1519-1594)

Jacobo Tintoretto (d. 29 Eylül 1518, Venedik - ö. 31 Mayıs 1594, Venedik), Venedik Cumhuriyetinde doğup büyüyüp yaşamış İtalyan asıllı Venedik Rönesansı ekolüne bağlı ve maniyerist resim akımına dahil bir ressamdı. Jacopo Jacobo Tintoretto çok sayıda resim yapmış ve büyük ölçekli dinsel naratif sahne tabloları; büyük kilise sunak tabloları; Venedik Dükünün Sarayının duvar tabloları; mitolojik ve alegorik konuları içeren tablolar ve portreler ile tanınmıştır.

Francis Picabia, Fransız ressam, heykeltıraş, grafik sanatçısı ve yazar. Dadaizmin ve Gerçeküstücülüğün en önemli temsilcilerinden sayılır.

<span class="mw-page-title-main">Jules Bastien-Lepage</span> Fransız ressam (1848 – 1884)

Jules Bastien-Lepage . Fransız ressam. En çok Saman Tarlası gibi kırsal yaşamın duygusal sahneleriyle ve Fransa ve İngiltere'de yaygın olarak taklit edilen rustik dış mekan türü sahneleri ile tanınır. Aynı zamanda bir portreciydi.

<span class="mw-page-title-main">Çiçekler Şehri'nden Les Batignolles'e Montmartre manzarası</span>

Çiçekler Şehri'nden Les Batignolles'e Montmartre manzarası, halen Grenoble müzesi'nde olan ve 1869 baharında Alfred Sisley tarafından yapılmış bir tablodur. Ulusal müzeler referansı France Inv. MG 1317'dur. Tablo, sanatçının ressam arkadaşı Joseph-Auguste Rousselin tarafından Sisley'nin ölümünden iki yıl sonra 1901'de müzeye verildi. Montmartre'ı betimleyen ilk empresyonist tablolardandır ve yemyeşil çevresiyle Montmartre'yi gösterir.

<span class="mw-page-title-main">Makine yolu, Louveciennes</span>

Makine yolu, Louveciennes veya Louveciennes yakınlarındaki Sèvres yolu, Alfred Sisley tarafından yapılan 1873 tarihli bir tablodur.

<i>Saint-Germaindeki Teras, Bahar</i> (tablo)

Saint-Germain'deki Teras, Bahar, İngiliz İzlenimci ressam Alfred Sisley'in 1875'te tamamladığı bir tablodur. Walters Sanat Müzesi koleksiyonundadır.

<i>Bouologne Ormanında Buz Patencileri</i>

Boulogne Ormanı'nda Buz Patencileri, Pierre-Auguste Renoir'ın 1868 kışında yapmış olduğu tuval üstüne yağlıboya manzara resmidir. Resim, genç ve yaşlı birçok Parislinin bir parkın donmuş gölünde boş zamanlarını geçirdiği bir kar manzarasını tasvir eder. Renoir'in soğuk havalardan ve kardan hiç haz etmemesi nedeniyle, bu parka onun sayılı kış manzaralarından biridir.

<span class="mw-page-title-main">Musée des Beaux-Arts de Rouen</span>

Musée des Beaux-Arts de Rouen, kuzeybatı Fransa'da Normandiya'da Rouen'de bulunan bir Sanat müzesi’dir. 1801'de Napolyon Bonapart tarafından kuruldu ve Louis Sauvageot tarafından tasarlanan ve 1877 ile 1888 yılları arasında inşa edilen bir binadadır. Koleksiyonları arasında resimler, heykeller, çizimler ve sanat objeleri vardır.

<i>Le Pont-Neuf</i>

Le Pont-Neuf, Fransız ressam Pierre-Auguste Renoir'in 1872 tarihli tuval üzerine yağlı boya tablosudur. Washington, DC'deki Ulusal Sanat Galerisi'nde sergilenmektedir.

<i>La Parisienne</i> (Renoir tablosu)

La Parisienne veya La Dame en bleu, Fransız ressam Pierre Auguste Renoir'ın 1874'te tamamladığı ve şu anda Cardiff Ulusal Müzesi'nde sergilenen bir yağlı boya tablosudur. Eser, Renoir'ın 1874'teki ilk empresyonist sergide sunduğu yedi eserden biridir. Aynı zamanda eser, Ulusal Müze'nin sanat koleksiyonunun en önemli parçalarından biridir.