İçeriğe atla

Alfred Bruneau

Alfred Bruneau
Alfred Bruneau (1857-1934)
Doğum3 Mart 1857
Paris, Fransa
Ölüm15 Haziran 1934
Paris
MilliyetFransız
MeslekMüzisyen, Besteci, Müzik kritiği

Alfred Bruneau (3 Mart 1857, Paris - 15 Haziran 1934, Paris), Fransız opera ve diğer müzik bestecisi ve müzik eleştirmeni.

Fransız operasına realizm akımının girmesinde en önemli rolü oynayan ve Émile Zola'nın naturalizminin Fransız müziğine girmesini sağlayan bestecidir.

Yaşamı

Paris'te doğan Alfred Bruneau'nun babası bir kemancı ve annesi Fransız Brabizon okulu akımı ressamlarından Corot'un öğrencisi bir ressam idi. 1876-1879 döneminde Paris Konservatuvarı'nda Auguste Franchomme'dan viyolonsel çalma, Augustin Savart'tan müzik teorisi ve 1881'de Jules Massenet'den kompozisyon dersleri aldı. Jules Pasdeloup'un konserlerinde ve 1881 Société de Compositeurs konserlerinde viyolonsel çaldı. 1881'de hazırladığı "Geneviève de Paris" kanatası ile müzik besteciliği hayatına girdi. Hemen sonra 1884'te "Ouverture héroïque", aynı yıl "Leda" adlı korolu senfoni ve 1886'da "La Belle au bois dormant" korolu senfoni takip etti. 1887'de Paris "Théâtre Lyrique"de ilk operası olan "Kerim" için prömiyer temsil verildi.

Ertesi yıl Alfred Bruneau ünlü Fransız romancı Émile Zola ile tanıştı ve böylece Zola ile Bruneau arasındaki 20 yıl süren bir işbirliğine yol açılmış oldu. 1891'de Bruneau'ce hazırlanıp yapımlanan "Le Rêve" adlı operanın konusu Zola'nın aynı adı taşıyan romanından uyarlanmıştı. Bundan sonraki Bruneau opera bestelerinin hemen hemen hepsi Zola'nın eserlerine dayanmıştır. Bunların başında 1893'te hazırlanıp yapımlanan "L'attaque du moulin", 1893'te Zola'nın librettosunu hazırladığı "Messidor" operası ve yine 1901'de Zola'nın libretosunu hazırladığı "L'Ouragan" operası takip etti. Bruneau'nun Zola'nın eserlerinin etkisi altında hazırladığı diğer operalar "L'enfant roi" (1905), "Naïs Micoulin" (1907), "Les quatres journées" (1916) ve (Zola librettosu ile hazırlanan ve Bruneau'nun ölmesinden çok sonra 1954de ilk yapımlanan) "Lazare" da bulunmaktadır.

Bruneau'nun diğer operaları için ilham kaynakları "Le Jardin de Paris", (1923) operası için Hans Christian Andersen ve "Angelo, tyran de Padoue", (1928) operası için Victor Hugo olmuşlardır. Bruneau'nun hazırladığı orkestra eserlerinde Wagner'in etkileri çok görünmektedir. Bruneau'nun eserleri arasında Requiem (1896) ve şair Çatlle Mendes'in şiirler atıfla hazırladığı "Lieds de France" ve "Chansons à danser" şarkı koleksiyonları önemli olduğu belirtilir.

Bruneau 1888'den itibaren Hartmann müzik yayım şirketi için editörlük yapmıştır. Ayrıca Fransa'da tanınmış "Revue indépendante" (1889-1890), "Gil Blas" (1892-1895), "Figaro" (1895-1901), "Grande Revue" (1902) ve "Matin" (1904-1907 ile 1909-1933) dergi ve gazetelerinde müzik kritiği olarak makaleler yazmıştır.

1903 ile 1904 arasında Bruneau Öper-Comique için dramaturgluk yapmış; 1905'ten itibaren Paris Konservatuvarı İdare Konseyi üyeliğinde bulunmuş ve 1909'da itibaren de Fransa'da devlet eğitimi için müzik başmüfettişliği görevini yüklenmiştir.

Bruneau 1895'te Fransız devlet Légion d'honneur nişanı ile ödüllendilmiş ve 1925'te bir şeref olarak "Academie des Beaux Art" üyeliğine seçilmiştir.

1931'de hatıraları "À l'ombre d'un grand cœur" adlı bir kitapta yayımlanmıştır.

Eserleri

Sesli müzik ve orkestra eserleri

  • Léda (1882)
  • Ouvertüre héroique (1883)
  • La Belle au bois dormant (1884)
  • Nuit de mai (1886)
  • Enoch & Costallat (1887)
  • Kerim (1887), opera
  • Les Bacchantes (1888)
  • Le rêve (1891)
  • L'attaque du moulin (1893)
  • Requiem (1895)
  • Messidor (1897)
  • L'ouragan (1901)
  • Fantaisies (1901)
  • Lazare (1903)
  • L'enfant-roi (1905)
  • Naïs Micoulin (1907)
  • Les Quatres journées (1908 - 1916)
  • Les chants de la vie (1911 - 1912)
  • L'amoureuse leçon (1913)
  • Le jardin du Paris (1913 - 1921)
  • Le Tambour (1915)
  • Le chant du drapeau (1915 - 1916)
  • Le Roi Candaule (1917 - 1919)
  • Le Navire (1917)
  • Chants Antiques (1922 - 1927)
  • Chansons d'enfance et de jeunesse (1922 - 1927)
  • Angelo, Tyran de Padoue (1928)
  • Virginie (1930)
  • Plein Air (1932)

Kitaplari

  • Musique d'hier et de demain (1900)
  • La musiqua française (1901)
  • Musique de Russie et musiciens de France (1903)
  • La vie et les oeuvres de Gabriel Fauré (1924)
  • A l'ombre d'un grand coeur (1932)
  • Massenet (1935)

Ayrıca bakınız

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Georges Bizet</span> Fransız besteci (1838 – 1875)

Alexandre César Léopold Bizet, Fransız klasik müzik bestecisidir. Carmen adlı operası ile dünya çapında tanınmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Gaetano Donizetti</span>

Domenico Gaetano Maria Donizetti İtalyan opera bestecisi. En ünlü bestesi 1835 yılında bestelediği Lucia di Lammermoor 'dir.

<span class="mw-page-title-main">Adolphe Adam</span> Fransız besteci (1803 – 1856)

Adolphe Charles Adam, opera ve bale bestecisidir. Aynı zamanda müzik eleştirmenliği de yapmıştır. Birçok esere sahip olan Adam, son bestesini 1856'da tamamlamıştır. En ünlü besteleri arasında "Giselle" ve "Le Consaire" yer alır.

<span class="mw-page-title-main">Daniel François Auber</span> Fransız besteci (1782 – 1871)

Daniel François Esprit Auber Fransız besteci.

<span class="mw-page-title-main">Eduard Lalo</span> Fransız besteci (1823 – 1892)

Eduard Lalo, Fransız müzisyeni ve opera bestecisi.

<span class="mw-page-title-main">Hector Berlioz</span> Fransız besteci ve orkestra şefi (1803 – 1869)

Louis Hector Berlioz. Fransız besteci, yazar ve müzik eleştirmeni.

<span class="mw-page-title-main">Niccolo Piccinni</span>

Niccolo Piccinni senfoniler, oda müziği eserleri, operalar ve kilise müziği besteleri hazırlamış bir İtalyan bestecidir. Günümüzün klasik batı müziği severleri tarafından pek tanınmayan bir besteci olmakla beraber kendi yaşamı sırasında, özellikle hazırladığı Napoli-tipi opera buffa janrı eserleri dolayısıyla, Avrupa opera seyircisinin çok beğendiği opera bestecilerinin başında gelmekteydi. Piccinni'in zamanla unutulmasının bir nedeni yaşam ve bestecilik döneminin, ünleri günümüze yetişmiş olan Pergolesi gibi büyük besteci ile bir nesil sonrasının büyük bestecileri olan Domenico Cimarosa ile Mozart arasına düşmesidir.

<span class="mw-page-title-main">Luigi Cherubini</span> İtalyan besteci (1760-1842)

Luigi Cherubini, Klasik opera müziği dönemi içinde çalışan ve bu dönem ilkelerine uygun operalar ve diğer müzik türleri eserler hazırlamış olan bir İtalyan asıllı ama çalışma hayatının önemli kısmını Fransa'da geçirmiş besteci. En önemli besteleri operalar ve dinsel müzik türleridir. Beethoven tarafından zamanının en iyi bestecisi olarak anılmıştır.

<span class="mw-page-title-main">André Ernest Modeste Grétry</span>

André-Ernest-Modeste Grétry, Liège şehrinde Fransızca konuşan bir aileye doğmuş olan ve müzik kariyerini Fransa'da geçirip Fransız vatandaşlığına geçmiş olan bir opera bestecisidir. "Opera komik" janrındaki opera eserleri ile ünlüdür.

<span class="mw-page-title-main">François-Adrien Boieldieu</span> Fransız besteci (1775 – 1834)

François-Adrien Boieldieu, özellikle opera eserleri hazırlayıcısı olarak tanınan, bir Fransız besteci ve müzik öğretmeni.

<span class="mw-page-title-main">Jules Massenet</span> Fransız besteci (1842 – 1912)

Jules Massenet, özellikle opera eserleri hazırlayıcısı olarak tanınan, bir Fransız besteci ve müzik hocasıdır.

<span class="mw-page-title-main">Léo Delibes</span> Fransız besteci (1836 – 1891)

Clément Philibert Léo Delibes; 21 Şubat 1836 – Saint-Germain-du-Val köyü, La Fleche, Sarthe, Fransa– 16 Ocak 1891, Paris) en iyi bale, operet ve operaları eserleri ile tanınan bir Fransız Romantik bestecisiydi. Eserleri arasında Coppélia (1870) ve Sylvia (1876) baleleri ve iyi bilinen "Flower Duet" 'i içeren Lakmé (1883) operası bulunur.

<span class="mw-page-title-main">Jacques Fromental Halévy</span> Fransız besteci (1799 – 1862)

Jacques Fromental Halévy romantik dönem akımına uygun müziği ile bilinen bir Fransız bestecisidir. Günümüzde sadece La Juive (Yahudi) adlı opera eseri ile bilinmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Victor Massé</span> Fransız besteci (1822 – 1884)

Victor Massé, Fransız opera bestecisi ve müzik eğitimcisidir. Yirmiye yakin sayıda opera, opera-komik ve operet bestelemiştir.

<span class="mw-page-title-main">Emmanuel Chabrier</span> Fransız besteci (1841-1894)

Emmanuel Chabrier. Fransız Romantik dönem besteci ve piyanist.

<span class="mw-page-title-main">Arrigo Boito</span>

Arrigo Boito veya daha uzun olarak Enrico Giuseppe Giovanni Boito veya takma adla Tobia Gorrio, İtalyan şair, roman yazarı, gazeteci, opera bestecisi ve libretto yazarıdır.

<span class="mw-page-title-main">Gustave Charpentier</span> Fransız besteci (1860 – 1956)

Gustave Charpentier, Fransız bestecidir.

<span class="mw-page-title-main">Franco Alfano</span> İtalyan piyanist (1876-1954)

Franco Alfano, İtalyan opera ve klasik batı müziği eserleri bestecisi ve piyanist. İtalyan operasının Verismo akımının bir temsilcisidir. Giacomo Puccini'nin beklenmedik ölümü dolayısıyla bitmemiş son eseri olan Turandot'un finalini 1925-26'da besteleyip bitirmesi ile tanınmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Eugène Scribe</span> Fransız oyun yazarı (1791 – 1861)

Eugène Scribe, Fransız oyun yazarı ve libretto yazarıdır.

<span class="mw-page-title-main">Ernest Guiraud</span> Fransız besteci (1837-1892)

Ernest Guiraud, New Orleans, Louisiana'da doğan Fransız besteci ve müzik öğretmenidir. En çok Bizet'in Carmen operası ve Offenbach'ın Les contes d'Hoffmann operası için kullanılan geleneksel orkestral anlatımları yazmasıyla tanınır.