İçeriğe atla

Alexis Kennedy

Alexis Kennedy
Doğum1972 (51-52 yaşında)
MeslekVideo oyunu senaristliği, Video oyunu tasarımı
Önemli eserlerFallen London
Sunless Sea
Cultist Simulator
Evlilik
  • Ana Avalon 2008-2015
  • Lottie Bevan 2022'den beri

Alexis Kennedy (d. 1972), en çok Failbetter Games'in kurucusu olarak bilinen İngiliz yazar ve oyun tasarımcısıdır.

Kariyeri

Alexis Kennedy'nin imzasını taşıyan bir oyun

2009'da Kennedy, tarayıcı oyunu Fallen London'ı geliştirdi ve Failbetter Games'i kurdu. Failbetter başlangıçta tarayıcı tabanlı interaktif kurgu, özellikle Fallen London'a fakat ayrıca müşteri projelerine odaklanmışlardı.[1] Ayrıca Kennedy'nin yönetiminde daha sonra Sunless Sea ve Fallen London'un bir iOS sürümü ile başlayarak anlatım merkezli PC ve mobil oyunlara yeniden odaklandı.

Haziran 2016'da Kennedy, daha çeşitli projeler üzerinde çalışmak istediğini gerekçe göstererek, Failbetter'den ayrıldı. Halen Weather Factory adındaki küçük bir stüdyo işletmektedir.[2]

Eylül 2016'da Kennedy, serbest yazar olarak duyurulmamış bir proje için BioWare'deki Dragon Age ekibi ile birlikte çalıştığını açıkladı. BioWare ile çalışmaya başlamadan hemen önce, Kennedy deneysel bir oyun olan Cultist Simulator oyununun alfa sürümünü yayımladı. Cultist Simulator'un Kickstarter'ı oniki saat içinde finanse edildi.

Kennedy ayrıca Telltale Games ile tanımlanmamış bir araştırma ve geliştirme projesinde çalıştı.[3]

Çalışmaları

  •  Fallen London, 2009 (orijinal geliştirici, baş yazar) En İyi Tarayıcı Oyunu, Escapist, 2009
  •  Makine Cares!, 2012 (yaratıcı yönetmen)
  •  Dragon Age: The Last Court, 2014 (yaratıcı yönetmen)
  •  Sunless Sea, 2015 (yaratıcı yönetmen, baş yazar) Bestest Best Words in Gaming, Rock Paper Shotgun, 2015; En İyi Ortam, XYZZY Ödülleri, 2016; Writer's Guild of Great Britain'de Video Oyunundaki En İyi Yazım adayı
  •  Cultist Simulator, 2017 (tasarım, yazım, kodlama)

Kaynakça

  1. ^ Cassandra Khaw, "FailBetter Games' Alexis Kennedy is trying to make browser games that don't suck" 20 Aralık 2016 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., PCWorld, October 9, 2012. Retrieved 2016-06-26.
  2. ^ Brendan Sinclair, "Alexis Kennedy leaving Failbetter Games" 1 Aralık 2017 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi., GameIndustry.biz, May 25, 2016. Retrieved 2016-06-26.
  3. ^ "Apocalypse and Yearning". 12 Temmuz 2017. 1 Aralık 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 12 Temmuz 2017. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Electronic Arts Inc. (EA), merkezi Redwood, Kaliforniya'da bulunan Amerikalı bir video oyun şirketi. Mayıs 2020 itibarıyla Amerika ve Avrupa'da kâr ve piyasa değeri bakımından ikinci en büyük oyun şirketidir.

Bioware, 1995 senesinde kurulmuş bir video oyunu geliştirme şirketidir. Şirketin merkezi Kanada'nın, Alberta eyaletinde bulunan Edmonton şehrindedir. Şirketi Ray Muzyka ve Greg Zeschuk isimli iki hekim kurmuştur. Şirket Konsollar ve Kişisel Bilgisayarlar için Bilgisayar oyunları geliştirmektedir. Şirket, özellikle geliştirdiği rol yapma oyunları ile meşhur olmuştur. Baldur's Gate serisi ve Neverwinter Night serisi şirketin en meşhur rol yapma oyunlarıdır. Bu iki oyunda çeşitli ödüller kazanmıştır. Şirket son senelerde kişisel bilgisayar oyun piyasasında elde ettiği başarıyı konsol oyunları piyasasındada yakalamıştır. Bu alanda çok başarılı kabul edilen Jade Empire ve Star Wars: Knights of the Old Republic oyunlarını piyasaya sürmüştür.

<span class="mw-page-title-main">Big Huge Games</span>

Big Huge Games, bilgisayar oyunları geliştiren bir oyun firmasıdır. 2000 yılında Brian Reynolds ve Firaxis Games 'ten ayrılan üç arkadaşı tarafından Maryland 'da kurulmuştur. Şirket genellikle strateji oyunları üzerinde çalışmaktadır. 15 Ocak, 2008 'de THQ bünyesine katılmıştır.

Spike TV Video Oyun Ödülleri 2003 yılından 2013 yılları arasında her yıl düzenli olarak Spike TV tarafından düzenlenen video ve bilgisayar oyunları arasından çeşitli dallarda en iyilerin seçildiği bir ödül törenidir. 2013 yılı itibarıyla Spike TV on yıllık süren desteğini çekti ve ödülün adı The Game Awards olarak güncellendi.

<span class="mw-page-title-main">Epic Games</span> video oyun şirketi (oyun motoru şirketi)

Epic Games, Cary, Kuzey Carolina, ABD merkezli bir video oyunu yapım ve geliştirme şirketidir. Daha çok Gears of War, Fortnite ve Unreal serileriyle tanınır. Oyun motoru Unreal Engine'nın da yaratıcısıdır.

<i>Dragon Age: Origins</i> 2009 BioWare bilgisayar oyunu

Dragon Age: Origins , BioWare tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından dağıtılan tek oyunculu rol yapma video oyunudur. Dragon Age serisinin ilk oyunu olup Kasım 2009'da Microsoft Windows, PlayStation 3 ve Xbox 360; 21 Aralık 2009'da ise OS X için satışa sunulmuştur.

Dragon Age, BioWare tarafından oluşturulan yüksek bir fantezi rol yapma oyunu serisidir. İlk oyun olan Dragon Age: Origins 2009'da piyasaya çıktı. Origins'in bir devamı olan Dragon Age II, Mart 2011'de piyasaya çıktı. Dragon Age: Inquisition, Kasım 2014'te yayımlandı. Serinin fantezi ortamı, çeşitli kitap ve masa üstü oyunları da dâhil olmak üzere diğer medyada kullanıldı ve üç ana oyununa çeşitli indirilebilir içerik (DLC) eklentileri katılmıştır.

Dünya Zeka Sporları Oyunları, Uluslararası Zeka Sporları Derrneği (IMSA) tarafından "Yaz ve Kış Olimpiyatları'ndan sonra üçüncü bir Olimpiyat Oyunları getirme yolunda atılan bir taş" olarak nitelendirilen çok sporlu etkinlik.

Eclipse Engine, BioWare'in oyun geliştirmek için kendi ürettiği oyun motorlarından biridir. Odyssey Engine'den sonra gelir ve diğer şeylerin yanı sıra PhysX donanım hızlandırmasını destekler. Dragon Age: Origins (2009) ve genişleme paketini (2010) üretmek için kullanıldı. Neverwinter Nights gibi Origins, oyuncuların kendi macera modüllerini Eclipse Engine üzerinde çalıştırmasına izin vermek için bir araç seti ile piyasaya çıktı.

Failbetter Games, Ocak 2010'da Alexis Kennedy ve Paul Arendt tarafından kurulmuş bir İngiliz video oyunu ve interaktif kurgu stüdyosudur. Failbetter, esasen Fallen London Victoria Gotik serisi ile tanınır ve bu birçok oyuncu tarafından fan grupları oluşturulmuştur. Failbetter ayrıca BioWare tarafından Dragon Age: Inquisition için bir tarayıcı oyunu başlangıcını oluşturmak ve The Night Circus romanına eşlik edecek bir bulmaca oyunu yaratmak için İngiltere yayıncısı Harvill Secker tarafından çağrıldı. Stüdyo, yazımları, oyun dünyası oluşturma ve hikâye anlatımı kalitesi ile sürekli beğeni kazanmıştır.

<i>Sunless Sea</i> 2015 bilgisayar oyunu

Sunless Sea, Failbetter Games tarafından geliştirilen ve yayımlanan, Roguelike ögelerini içeren bir tek kişilik hayatta kalma, keşif ve rol yapma oyunudur. Oyun kitle fonlaması ile yapılan başarılı bir Kickstarter kampanyasının ardından 6 Şubat 2015'te Windows ve OS X için erken erişimden çıkarak yayımlandı. Linux sürümü 26 Şubat 2016'da kullanılabilir oldu.

Sunless Skies, Failbetter Games tarafından geliştirilmekte olan ve 2015 yılında çıkan Sunless Sea oyununun devamıdır. Oyun önceki oyunun evreni olan Fallen London'da, gökyüzünde geçer. Oyun büyük ölçüde Kickstarter kitle fonlaması ile geliştirilmiştir. 31 Ocak 2019'da Windows, Linux ve Mac için piyasaya sürülmüştür.

Telltale Games tarafından yayınlanan ve/veya geliştirilen video oyunlarının bir listesidir. Telltale Games, 2018 yılında kapatılmıştır ve daha sonra varlıkları LCG Entertainment, satın almıştır. Telltale'in lisanslarının ve varlıklarının çoğunu satın alan ve 2019 yılında Telltale Games markası altında video oyunu yayıncısı olarak çalışmaya başlamıştır.

Dovetail Games (DTG), RailSimulator.com Ltd şirketinin ticari adı, İngiliz simülasyon oyunu geliştirici ve yayımcısıdır. Şirket 2008 yılında Paul Jackson, Tim Gatland ve Charlie McMicking tarafından kuruldu. Günümüzde adı Train Simulator olan RailWorks serisi ile tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Naoki Yoshida</span>

Naoki Yoshida, Square Enix için çalışan bir Japon video oyunu yapımcısı, yönetmeni ve tasarımcısıdır. Dragon Quest X'in baş planlayıcısı ve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn'un yönetmeni ve yapımcısı olarak devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunları (MMORPG'ler) üzerindeki çalışmaları ile tanınır. Orijinal Final Fantasy XIV projesini kurtarmasıyla bilinmektedir. Yoshida, Square Enix'te İcra Kurulu Başkanı, Square Enix'in Yaratıcı İş Birimi III'ün Başkanı ve franchise'ın yayın ve içeriğinin tutarlılığını gözetmekle görevli Final Fantasy Komitesi'nin bir parçasıdır.

<span class="mw-page-title-main">İş simülasyonu oyunu</span>

İş simülasyon oyunları, veya iş insanı oyunları olarak da bilinen ekonomik simülasyon oyunları, genellikle bir iş biçiminde, ekonomik süreçlerin yönetimine odaklanan oyunlardır. Saf iş simülasyonları, inşaat ve yönetim simülasyonlarının bir inşaat unsuru içermeyen versiyonu olarak tanımlanmıştır ve bu nedenle yönetim simülasyonları olarak adlandırılabilir. Aslında bu tür oyunlarda mikro yönetim sıklıkla vurgulanır. Esasen sayısaldırlar, ancak yaratıcı grafikler kullanarak oyuncunun dikkatini çekmeye çalışır. Bu oyunlara ilgi, algoritmalar kullanarak gerçek dünyadaki olayların doğru simülasyonunun yanı sıra, oyuncuların eylemlerinin beklenen veya makul ve yakın sonuçlara bağlanmasına dayanır. Ekonomik simülasyonların önemli bir yönü, yapay sistemlerin, oynanışın ve yapıların ortaya çıkmasıdır.

Bir hükûmet simülasyonu veya politik simülasyon, bir ulusun tamamının veya bir kısmının hükûmeti ve politikasını simüle etmeye çalışan bir oyundur. Bu oyunlar jeopolitik durumları, iç politik politikaların oluşturulmasını veya politik kampanyaların simülasyonunu içerebilir. Askeri veya eylem unsurlarının cesaretini kırması veya soyutlaması nedeniyle klasik savaş oyunları türünden farklıdırlar.

<i>Anthem</i> (video oyunu) 2019 video oyunu

Anthem, BioWare'in geliştirdiği ve EA'in yayınladığı bir aksiyon-RPG oyunudur. Oyun, 22 Şubat 2019'da Microsoft Windows, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkış yaptı.

Jason Schreier genellikle video oyunları hakkında haberler ve kitaplar yazan bir araştırmacı ve yazardır. New York Üniversitesi'nden mezun olduktan sonra birkaç yıl serbest olarak çalışmış, 2011'de Kotaku için yazmaya başlamıştır. Nisan 2020'de Kotaku'dan ayrılıp Bloomberg News için yazmaya başladı.

Sıra tabanlı strateji (TBS) oyunu, oyuncuların oynarken sırayla oynadıkları bir strateji oyunudur. Bu, tüm oyuncuların aynı anda oynadığı gerçek zamanlı stratejiden (RTS) farklıdır.