Age of Empires
Age of Empires şu anlamlara gelebilir:
Age of Empires şu anlamlara gelebilir:
Age of Mythology, Ensemble Studios tarafından geliştirilen ve Microsoft Game Studios tarafından yayınlanan bir gerçek zamanlı strateji video oyunudur. Kuzey Amerika'da 31 Ekim 2002'de ve Avrupa'da 14 Kasım 2002'de piyasaya sürülmüştür.
Age of Empires, 1997 yılında Ensemble Studios tarafından yapılan ve Microsoft tarafından piyasaya sürülen gerçek zamanlı strateji oyunudur. Tarihi gerçeklerden kaynak aldığı senaryosu ile dikkat çeken oyunda, Taş Devri'nden Demir Çağı'na dek süren bir zaman ele alınır. Motoru Genie ile de dikkat çeken oyun, 2D bir grafik dokusu kullanmasına rağmen o dönem için görülmemiş grafikleriyle de öne çıkmıştır.
Age of Empires III, Microsoft'a bağlı Ensemble Stüdyoları tarafından geliştirilip, Microsoft Game Studios tarafından yayınlanmış, gerçek zamanlı strateji türünde bir bilgisayar oyunudur. Mac versiyonu Destineer's MacSoft tarafından geliştirilmiş ve yayınlanmıştır. 18 Ekim 2005'te Kuzey Amerika'da ve 4 Kasım 2005'te ise Avrupa'da piyasaya sürülmüştür, Age of Empires Serisi'ndeki üçüncü oyundur ve Age of Empires II: The Age of Kings'in devamı niteliğindedir. Oyun, Amerika'nın keşfinin ardından, Avrupalıların Amerika'da 16. yy ile 19. yy tarihleri arasındaki kolonileşme faaliyetini ve ABD'nin kuruluşunu temel almaktadır. Oyunda 8 Avrupa medeniyeti ve ABD bulunmaktadır.
Age of Empires Serisi, Microsoft oyun şirketinin sunduğu gerçek zamanlı strateji oyunu dizisidir.
Gerçek zamanlı strateji oyunları, oyuncuların birbirlerinin sırasını beklemeden devamlı olarak karşılıklı oynamaya devam ettikleri bilgisayar oyunları. Bunun aksi olan sıra tabanlı strateji oyunlarında oyuncular hamle yapabilmek için karşı tarafın hamlesini beklemek zorundadırlar.
Age of Empires II: The Conquerors Age of Empires II: The Age of Kings'in genişleme paketi ve Age of Empires Serisi'nin dördüncüsü olan gerçek zamanlı strateji oyunu.
Empire Earth Serisi, Stainless Steel Studios ve Mad Doc Software tarafından geliştirilen ve Sierra Entertainment tarafından yayınlanan bir gerçek zamanlı strateji video oyunu serisidir. Serideki oyunlar, Age of Empires serisine benzerliğiyle dikkat çekmektedir. Empire Earth ve Empires: Dawn of the Modern World oyunlarını tasarlayan Rick Goodman, Age of Empires'ın baş tasarımcılarından biriydi. Oyunlar, Stainless Steel Studios kapandıktan sonra satılan Titan ve Titan 2.0 oyun motorunu kullanmaktadır.
Age of Empires: The Rise of Rome, Age of Empires'ın genişleme paketi olan gerçek zamanlı strateji oyunudur.
Age of Empires III: The War Chiefs Microsoft ve Ensemble Studios'un Age of Empires III'e çıkardığı ek pakettir.
Big Huge Games, bilgisayar oyunları geliştiren bir oyun firmasıdır. 2000 yılında Brian Reynolds ve Firaxis Games 'ten ayrılan üç arkadaşı tarafından Maryland 'da kurulmuştur. Şirket genellikle strateji oyunları üzerinde çalışmaktadır. 15 Ocak, 2008 'de THQ bünyesine katılmıştır.
Age of Empires II: The Age of Kings - Ensemble Stüdyoları tarafından geliştirilmiş ve Microsoft tarafından da yayımlanmış gerçek zamanlı strateji türünde bir video oyunudur. Age of Empires serisinin ikincisi olan oyun 1999 yılında Microsoft Windows ve Mac OS için satışa çıkartılmıştır. The Conquerors adlı bir eklenti paketi 2000 yılında raflarda boy göstermiştir. 2001'de bir PlayStation 2 sürümü Konami tarafından ve Nintendo DS spinoffu Age of Empires: The Age of Kings ise 2006'da Backbone Entertainment tarafından geliştirilmiştir. Sega Dreamcast port sürümü Konami tarafından iptal edilmiştir.
Glu Mobile dünya çapındaki cep telefonu oyunları dağıtımına öncülük eden bir şirkettir. 2001 yılında kurulmuştur. Kaliforniya merkezlidir.
Age of Empires: The Age of Kings - Nintendo DS portatif video oyunu konsolu için Backbone Entertainment tarafından geliştirilip Majesco tarafından da yayımlanmış sıra tabanlı strateji türünde bir video oyunudur.
Jeroboam II Joaş'ın oğlu ve Kuzey İsrail Krallığı'nın on dördüncü kralıydı; kırk bir yıl krallık yaptı. Döneminin Yehuda Kralları Amaziah ve Uzziah'tı. Suriyelilere karşı zaferler kazanıp ülkeyi eski sınırlarına kavuşturdu: "Yarovam Levo-Hamat'tan Arava Gölü'ne kadar İsrail topraklarını yeniden ele geçirdi". William F. Albright'a göre M.Ö. 786 - M.Ö. 746, E. R. Thiele'ye göre ise M.Ö. 793 - M.Ö. 753 yılları arası krallık yaptı.
Age of Empires: Mythologies, sıra tabanlı strateji oyunudur. Age of Empires: The Age of Kings'in devamı niteliğindedir.
Hidden Path Entertainment ; Bellevue, Washington merkezli, 2006 yılında Michael Austin, Jim Garbarini, Dave McCoy, Jeff Pobst, and Mark Terrano tarafından kurulan Amerikan video oyunu geliştiricisi şirket.2008 yılında,Defense Grid The Awakening oyununu çıkarttı.Defense Grid oyunuyla yüksek beğeni topladı ve piyasaya çıktığından sonra yarım milyon adet sattı.2009 yılında,Valve Software Hidden Path ile çalışmaya başladı.Valve Software ve Hidden Path oldukça başarılı bir oyun olan Counter Strike:Source adlı oyunu, ilk olarak 2004 yılında piyasaya sürdü.
Rise of Empires: Ottoman, ilk bölümü 24 Ocak 2020 tarihinde yayımlanan, yönetmen koltuğuna Emre Şahin'in oturduğu, senaryosu Kelly McPherson tarafından kaleme alınan, aksiyon, tarihî ve kurgu türündeki, Netflix'in Türk orijinal belgesel dizisi. Dizi ilk sezonunda, Osmanlı İmparatorluğu’nun kuruluş dönemini bitiren olay olan Kostantiniyye'nin Fethi ve Fatih Sultan Mehmet'i farklı bir açıdan ele alıp anlatmaktadır. İkinci sezonunda ise, II. Mehmed ile III. Vlad'ın yaşadığı mücadele ve Eflak Seferi anlatılmaktadır.
Chavano Rainer "Buddy" Hield, Bahamalı profesyonel basketbolcudur. NBA takımlarından Sacramento Kings forması giymektedir. 2016 NBA Seçmelerinde New Orleans Pelicans tarafından 1. turda 6. sıradan seçilmiştir.
Age of Empires IV, Relic Entertainment tarafından geliştirilen ve 28 Ekim 2021'de piyasaya çıkan bir gerçek zamanlı strateji video oyunudur. Age of Empires serisinin oyunudur.
Büyük strateji savaş oyunu veya büyük strateji oyunu (GSG), bir ulus devletin veya imparatorluğun kaynaklarının kontrolünü ve idaresini içeren, askeri strateji odaklı savaş oyunudur. Büyük strateji oyunları, genellikle karmaşıklıkları ve bunun sonucunda ortaya çıkan kullanım zorluğu ile diğer strateji oyunlarından ayrılır. Oyuncu, ordularının yönetimini sağlar ancak oyuncunun kendisi savaşta yer almaz, orduların sevk ve idaresini gerçekleştirir. 4X oyunlarıyla örtüşen bir yapıya sahip olsa da 4X oyunlarından farklılık gösterir; oyuncuların oyunu açık bir dünyayı keşfetme ve ilerletme konusunda eşit derecede değil, belirli bir düzene bağlı oldukları anlamına gelir.