İçeriğe atla

Afrofütürizm

Afrofuturism'in sanatsal bir tasviri

Afrofütürizm, Afrika diasporası kültürünün bilim ve teknoloji ile kesişimini araştıran bir kültürel bir estetik ve bilim ve tarih felsefesidir. Afrika diasporasının temalarını ve endişelerini teknokültür ve spekülatif kurgu yoluyla ele alır ve Afro-diasporik deneyimlerden kaynaklanan siyah gelecekleri tasavvur etme konusunda ortak bir ilgiye sahip bir dizi medya ve sanatçıyı kapsar.[1] Afrofütürizm en çok bilimkurgu ile ilişkilendirilirken, fantezi, alternatif tarih ve büyülü gerçekçilik gibi diğer spekülatif türleri de kapsayabilir.[2] Terim, 1993 yılında bir Amerikan Kültür eleştirmeni olan Mark Dery tarafından icat edildi[3] ve 1990'ların sonlarında Alondra Nelson liderliğindeki konuşmalar aracılığıyla keşfedildi.[4]

Afrofuturism : The World of Black Sci-Fi and Fantasy Culture kitabının yazarı Ytasha L. Womack, bunu "hayal gücü, teknoloji, gelecek ve özgürlüğün kesişimi" olarak tanımlıyor.[5] Ayrıca küratör Ingrid LaFleur'un bunu "olası gelecekleri siyahi bir kültürel mercekle hayal etmenin bir yolu" olarak tanımlayan bir alıntısıyla devam ediyor.[6] Kathy Brown, Bennett Capers'ın 2019 çalışmasını, Afrofuturism'in "sıkıntılı bir geçmişe, sıkıntılı bir şimdiye sahipken, ancak yine de gelecekte gelişmeyi dört gözle beklerken, ileriyi düşünmenin yanı sıra geriye dönük düşünme" ile ilgili olduğunu belirterek yorumluyor.[7] Diğerleri, türün teknolojiyi, Afrika kültürünü ve "diğer etkileri" bir araya getiren "akıcı ve şekillendirilebilir" olduğunu söylediler.[8]

Yeni ufuklar açan Afrofütüristik eserler arasında Samuel R. Delany ve Octavia Butler'ın romanları; Jean-Michel Basquiat ve Angelbert Metoyer'in tuvalleri ve Renée Cox'un fotoğrafları; Parlamento-Funkadelic'in açıkça dünya dışı mitosu, Herbie Hancock'un Robert Springett ve diğer görsel sanatçılarla ortaklığı, sentezleyicilerin kullanımını geliştirirken, Jonzun Crew, Warp 9, Deltron 3030, Kool Keith, Sun Ra ve Marvel Comics süper kahramanı Black panter yer alır.[9][10][11][12]

Tarih

20. yüzyılın ortalarından sonlarına kadar gelişme

Müzikte afrofütürizm, karanlık ve boşluk konusuna odaklanan, geleneksel olmayan bir müzik diasporasını temsil eder.[13]

Afrofütürizm geriye dönük olarak da uygulanan bir etiket olarak George Clinton ve grupları Parlamento ve Funkadelic, başyapıtı Mothership Connection ve ardından Dr. Funkenstein'ın Klonları, P-Funk Dünya Turu, Funkentelechy Vs. Plasebo Sendromu ve Motor Ganimet İlişkisi'ne de uygulanmıştır. Bu aynı zamanda Jimi Hendrix'in Electric Ladyland ve " Third Stone from the Sun " gibi çalışmaları için de geçerlidir.[14][15][16]

Miles Davis tarafından elektrikli klavyeler kullanmaya teşvik edilen Herbie Hancock, aletlere olan zevkini hızla elektrikli ve sentezlenmiş seslere yönelik bir beğeniye dönüştürdü. Bunu 1970'ler ve 1980'ler boyunca solo kariyerinde yaptı, aynı zamanda grubu için kabile isimlerini benimsedi ve müziğinde tekno-ilkel bir yönde giderek artan bir şekilde elektroniği kullandı. Robert Springett, Victor Moscoso ve Nobuyuki Nakanishi gibi sanatçıları içeren plak kapakları bu estetiğin çok önemli bir unsuruydu.[17][18][19][20][21]

1975'te Japon sanatçı Tadanori Yokoo, Afrikalı-Amerikalı caz müzisyeni Miles Davis'in canlı albümü Agharta'nın kapak resmi tasarımında ileri bir medeniyeti tasvir etmek için bilimkurgu unsurlarını Doğu yeraltı mitleriyle birlikte kullandı.[22]

Tipik olarak Afrofuturist gelenek içinde çalıştığı veya ondan büyük ölçüde etkilendiği düşünülen diğer müzisyenler arasında reggae yapımcıları Lee "Scratch" Perry ve Scientist, hip-hop sanatçıları Afrika Bambaataa ve Tricky, elektronik müzisyenler Larry Heard, A Guy Called Gerald, Juan Atkins, Jeff Mills,[23] Newcleus[24] ve "80'lerin başındaki beatbox afrofütürizminin mihenk taşı" olarak tanımlanan "Light Years Away" in yazarları Lotti Golden & Richard Scher yer alır.[25]

1980'lerde, gelişen Detroit tekno sahnesi, Detroit'in banliyö siyahi topluluğuna özgü fütürist bir vizyon da geliştirdi.[26]

Yeni nesil sanatçılar ana akım Afrofütürist müzik yaratıyor - örneğin, Janelle Monáe, Outkast, Missy Elliott ve Erykah Badu .[27][28]

1990'larda kültürel eleştiri

1990'ların başında Mark Dery, 1993 tarihli "Geleceğe Siyah" makalesinde,[3] Afro-Amerikan bilimkurguda yaygın olarak gördüğü özellikler hakkında yazmaya başladı. Dery, bu olguya Afrofütürizm adını verdi.[29] Alondra Nelson, Greg Tate, Tricia Rose, Kodwo Eshun ve diğerleri gibi akademisyenler Afrofütürist sanat hakkında yazılar yazmıştır.[1] Bir röportajda Alondra Nelson, Afrofütürizmi, siyahların yabancılaşma temalarını ve ütopik bir gelecek özlemlerini kapsayan konu konumuna bakmanın bir yolu olarak açıkladı. "Uzaylı" veya "öteki" fikri sıklıkla araştırılan bir temadır.

Ek olarak Nelson, ırk, erişim ve teknoloji etrafındaki tartışmaların genellikle sözde " dijital uçurum " hakkında eleştirel olmayan iddiaları desteklediğini söylüyor.[30] Nelson, dijital uçurumun, ırksal ve ekonomik eşitsizlik ile teknolojiye sınırlı erişim arasındaki ilişkiyi aşırı vurguladığı ve daha sonra bu ilişkinin, "teknolojik olarak yönlendirilen ilerleme kayıtlarına her zaman karşıt olduğu gibi" siyahlığı inşa etmeye başladığı görüşündedir.

21'inci yüzyıl

Janelle Monáe The River da, 25 Eylül 2010

Çağdaş Afrofuturizm'in "kozmogoni, kozmoloji ve spekülatif felsefe" gibi metafizik alanlarla ilgilendiği kaydedildi.[31] Solange Knowles,[32] Rihanna ve Beyoncé dahil olmak üzere yeni nesil kayıt sanatçıları müzikleri ve modalarıyla Afrofütürizmi benimsedi . Erykah Badu, Missy Elliott ve Janelle Monáe gibi diğer sanatçılar, tarzlarına cyborg ve metalik görsellerin kullanımını dahil ederek bu temaları genişlettiler.[27] Afrofuturist olarak nitelendirilen diğer 21. yüzyıl müzisyenleri arasında şarkıcı FKA Twigs,[27] müzik ikilisi Ibeyi,[33] DJ/yapımcı Ras G ve müzisyen ve film yapımcısı Flying Lotus yer alıyor.[34][35]

Janelle Monáe, Afrofuturist temaları kentsel çağdaş müziğin ön saflarına geri getirmek için bilinçli bir çaba sarf etti. Dikkate değer çalışmaları arasında, siborglar ve moda endüstrisi aracılığıyla kölelik ve özgürlük dünyalarını keşfeden "Prime Time"[36] ve "Many Moons"[37] adlı müzik videoları yer alıyor.[38][39] Metropolis'ten ilham alan ve Gizli bir topluluk olan Great Divide ile baskıya karşı bir isyanı kışkırtan alter-egosu Cindi Mayweather'ı kullanarak Afrofuturist funk'ı yeni bir neo-Afrofuturizme dönüştürmekle tanınır. Bu ArchAndroid rolü, Afrikalı-Amerikalıları Dünya'nın baskıcı doğasından kurtaran dünya dışı varlıklar olarak kendi görsellerini yaratan eski Afrofütürist figürler Sun Ra ve George Clinton'ı yansıtıyor. Diğer etkiler arasında Blade Runner ve Star Wars sayılabilir.[40] Afrofuturist olarak kabul edilen milenyumun başlangıcından bu yana ortaya çıkan diğer müzik sanatçıları arasında dBridge, SBTRKT, Shabazz Palaces, Heavyweight Dub Champion,[23] ve Drexciya (Gerald Donald ile birlikte) bulunmaktadır.[41]

Ayrıca bakınız

  • Siyah bilimkurgu
  • Siberpunk
  • Renkli yazarlardan spekülatif kurgu
  • Vibranyum

Kaynakça

  1. ^ a b Yazsek, Lisa (November 2006). "Afrofuturism, science fiction, and the history of the future". Socialism and Democracy. 20 (3): 41-60. doi:10.1080/08854300600950236. 26 Haziran 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  2. ^ "Afrofuturism is the sh*t: a brief History and five books to get you started". afropunk.com. 26 Ekim 2017. 30 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. 
  3. ^ a b "Black to the Future: Interviews with Samuel R. Delany, Greg Tate, and Tricia Rose". The South Atlantic Quarterly. Durham, North Carolina: Duke University Press: 736. 1993. OCLC 30482743.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  4. ^ "A Notebook on Afrofuturism". Cultural Front. 14 Nisan 2012. 26 Mart 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 26 Mart 2014.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  5. ^ Womack, Ytasha. Afrofuturism : The World of Black Sci-Fi and Fantasy Culture. 1st edition, Independent Publishers Group, 2013, p. 9.
  6. ^ Womack, Ytasha. Afrofuturism : The World of Black Sci-Fi and Fantasy Culture. 1st edition, Independent Publishers Group, 2013.
  7. ^ "Anti-Racist Pedagogy in Art: A UNT Speaker Series Provides a Vision for the Future". D Magazine. 4 Şubat 2021. 5 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Şubat 2021.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  8. ^ "The Freedom of Afrofuturism". 425 Magazine. 9 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 10 Şubat 2021.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  9. ^ "Calls for Papers". Callaloo. 26 (3): 932-934. 2003. doi:10.1353/cal.2003.0081. 
  10. ^ "Afrofuturism: reimagining science and the future from a black perspective". The Guardian. 7 Aralık 2015. 23 Mayıs 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Haziran 2023.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  11. ^ "The Journey to Wakanda: Afrofuturism and Black Panther". ComicsAlliance. 30 Haziran 2015. 1 Temmuz 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Temmuz 2017.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  12. ^ "The Afrofuturism of Robert Springett and Herbie Hancock". 10 Şubat 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2022. 
  13. ^ van Veen (2013). "Vessels of Transfer: Allegories of Afrofuturism in Jeff Mills and Janelle Monáe". Dancecult. 5 (2): 7-41. doi:10.12801/1947-5403.2013.05.02.02. 
  14. ^ "How Science Fiction Formed Jimi Hendrix". OpenCulture.com. 12 Ekim 2020. 24 Ekim 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  15. ^ "8 afrofuturist classics everyone needs to hear". bbc.co.uk. BBC Music. 2 Mart 2018. 2 Mart 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  16. ^ "Jimi Hendrix's Unexpected Influences". Polyphonic. 23 Mayıs 2023 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 28 Haziran 2023 – youtube.com vasıtasıyla. 
  17. ^ "Proto-Afrofuturism and Musical Prophesies of Herbie Hancock's Mwandishi Ensemble". 25 Şubat 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2022.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  18. ^ "Afro-Diasporic Imagery in Herbie Hancock's Discography". Afrovisualism. 13 Nisan 2019. 28 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2022. 
  19. ^ "We Travel The Spaceways - Afrofuturism In Music". 8 Temmuz 2019. 16 Şubat 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2022.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  20. ^ "An Alternate Canon of Afrofuturist Classics". Red Bull Music Academy. 11 Temmuz 2019. 18 Temmuz 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2022. 
  21. ^ "…An Album By Its Cover: Herbie Hancock". Futuristically Ancient. 21 Şubat 2012. 23 Kasım 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2022.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  22. ^ Bucher, Michael; Schwagmeier, Uwe, (Ed.) (2012). "Black Sun Underground: The Music of AlieNation". Between Science and Fiction: The Hollow Earth as Concept and Conceit. LIT Verlag Munster. s. 109. ISBN 978-3-643-90228-3.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım); r eksik |soyadı1= (yardım)
  23. ^ a b "Ethnoforgery and Outsider Afrofuturism". Dancecult. Griffith University ePress. 5 (2): 89-90. 2013. doi:10.12801/1947-5403.2013.05.02.05.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  24. ^ "Forever Out There: 25 Contributors to the Space Disco Era 1976–1986". PopMatters.com. 3 Ekim 2016. 23 Ekim 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 23 Ekim 2016. 
  25. ^ "The 101 strangest records on Spotify: Warp 9 – It's A Beat Wave". The Guardian. 14 Mayıs 2014. 21 Aralık 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Aralık 2016.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  26. ^ Nelson, (Ed.) (2001). "Black Secret Technology: Detroit Techno and the Information Age". Technicolor: Race, Technology, and Everyday Life. NYU Press. ss. 154-176. ISBN 9780814736043.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım); r eksik |soyadı1= (yardım)
  27. ^ a b c La Ferla (12 Aralık 2016). "Afrofuturism: The Next Generation". The New York Times. ISSN 0362-4331. 20 Mayıs 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 2 Ocak 2017. 
  28. ^ "28 Days of Album Cover Blackness With VSB, Day 16: Outkast's Aquemini (1998)". The Root. 16 Şubat 2021. 16 Şubat 2021 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Şubat 2021.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  29. ^ "Black to the Future: Interviews with Samuel R. Delany, Greg Tate, and Tricia Rose" (PDF). Flame Wars: The Discourse of Cyberculture. Durham, North Carolina: Duke University Press: 180. 1994. 10 Mart 2016 tarihinde kaynağından (PDF) arşivlendi. Erişim tarihi: 5 Mart 2016.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  30. ^ Nelson (2002). "Introduction". Social Text. 20 (2): 1-15. doi:10.1215/01642472-20-2_71-1. 
  31. ^ The Cultural Impact of Kanye West. Palgrave Macmillan. 2014. s. 29. ISBN 978-1-137-39581-8. 
  32. ^ "Afrofuturism, Critical Race Theory, and Policing in the Year 2044". New York University Law Review. 94: 101. 8 Şubat 2019. 16 Haziran 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Şubat 2021.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  33. ^ "Your Brief And Far-Out Guide To Afrofuturism". HuffPost (İngilizce). 25 Nisan 2016. 15 Mart 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Mart 2017.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  34. ^ "Afrofuturism takes flight: from Sun Ra to Janelle Monáe". The Guardian (İngilizce). 24 Temmuz 2014. ISSN 0261-3077. 15 Mart 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Kasım 2020.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  35. ^ "With 'Kuso,' Flying Lotus Fuses Punk Rock Filmmaking Sensibility in Directorial Debut". NBCnews.com (İngilizce). NBC News. 5 Eylül 2017. 9 Kasım 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Kasım 2020.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  36. ^ Janelle Monáe – PrimeTime ft. Miguel [Official Video], 10 Ekim 2013, 4 Mart 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi, erişim tarihi: 5 Mart 2016 – YouTube vasıtasıyla 
  37. ^ "Janelle Monae - Many Moons [Official Short Film]". 3 Ekim 2008. 10 Haziran 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Nisan 2018 – YouTube vasıtasıyla.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  38. ^ "[BLACK ALT] What Is Afrofuturism?". Ebony. 1 Ekim 2013. 3 Mart 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Şubat 2014.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  39. ^ "Janelle Monáe: A New Pioneer of Afrofuturism". The Quietus. 2 Eylül 2010. 26 Mayıs 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 16 Mart 2014.  Birden fazla yazar-name-list parameters kullanıldı (yardım); Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  40. ^ "Janelle Monae's Top 5 Sci-Fi Movies of All Time". The Urban Daily: Beats, Buzz, & Lifestyle. 14 Nisan 2009. 31 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Mart 2014.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)
  41. ^ Afrofuturism: The World of Black Sci-Fi and Fantasy Culture. Chicago Review Press. 2013. s. 70. ISBN 9781613747995. 25 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 17 Ekim 2016 – Google Books vasıtasıyla.  Yazar |ad1= eksik |soyadı1= (yardım)

Daha fazla okuma

Daha fazla okuma

Dış bağlantılar

Şablon:Speculative fiction all

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Germanyum</span> sembolü GE, atom numarası 32 olan kimyasal element

Germanyum; sembolü Ge, atom numarası 32 olan kimyasal elementtir. Parlak, sert-kırılgan, grimsi-beyaz ve silikona benzer bir görünümdedir. Silisyum ve kalay komşu grubuna kimyasal olarak benzeyen karbon grubundaki bir metaloiddir. Silikon gibi, germanyum da doğal olarak reaksiyona girer ve doğadaki oksijenle kompleksler oluşturur.

Shelly-Ann Fraser-Pryce OD, OJ, 60 metre 10 metre 200 metre'de yarışan Jamaikalı atletizm sprinter. Tüm zamanların en büyük sprinterlerinden biri olarak kabul ediliyor.

<span class="mw-page-title-main">Cinsel taciz</span>

Cinsel taciz, cinsel iyilik karşılığında istenmeyen ve uygunsuz ödül vaatleri dahil olmak üzere, açık veya örtülü cinsel imaların kullanılmasını içeren bir taciz türüdür. Cinsel taciz, sözlü ihlallerden cinsel istismara veya saldırıya kadar bir dizi eylemi içerir. Taciz işyeri, ev, okul veya dini kurumlar gibi birçok farklı sosyal ortamda meydana gelebilir. Tacizciler veya kurbanlar herhangi bir cinsiyetten olabilir.

Eşzamanlılık, ilk olarak analitik psikolog Carl G. Jung tarafından "anlamlı bir şekilde ilişkili görünen ancak nedensel bir bağlantıdan yoksun durumları tanımlamak için" ortaya atılan bir kavramdır. Çağdaş araştırmalarda, eşzamanlılık deneyimleri, kişinin zihnindeki olaylar ile dış dünya arasındaki tesadüflerin nedensel olarak birbiriyle ilgisiz olabileceği, ancak başka bilinmeyen bir bağlantısı olabileceğine dair kişinin öznel deneyimine atıfta bulunur. Jung, bunun insan zihninin sağlıklı, hatta gerekli bir işlevi olduğunu ve psikozda zararlı hale gelebileceğini savunmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Rus kültürü</span>

Rus kültürü milletin tarihi, coğrafi konumu ve engin genişliği, dini ve sosyal gelenekleri ve Batı etkisi ile oluşturulmuştur. Rus yazarlar ve filozoflar Avrupa düşüncesinin gelişmesinde önemli bir rol oynamışlardır. Ruslar ayrıca klasik müziği, baleyi, sporu, resmi, ve sinemayı da büyük ölçüde etkilemişlerdir. Rus ulusu ayrıca bilim ve teknolojiye ve uzay araştırmalarına öncü katkılarda bulunmuştur.

Little Baby's Ice Cream, Philadelphia merkezli bir dondurma şirketiydi.

Gish gallop, herhangi bir tartışmada tartışmayı yürüten kişinin argümanların tutarlılığına ve gücüne aldırış etmeksizin, birçok argüman sunarak rakibini retorik olarak alt etme girişimidir. Esas itibarıyla, kişinin argümanlarında nitelikten ziyade niceliğe bakılır. Bu terim 1994 yılında antropolog Eugenie Scott tarafından ortaya atılmıştır. Scott ortaya attığı bu terimin adını yaratılışçı Duane Gish''den esinlenerek koymuştur. Duane Gish evrimin bilimsel gerçekliği karşısında bu tekniği kullanmıştır. Bir kişinin, rakibinin ortaya atılan tüm argümanlara yanıt verememesini sağlamak amacıyla son derece hızlı konuştuğu yayılma adı verilen başka bir münazara yöntemine benzer.

María del Coral Barbas Arribas, metabolomik ve kimyasal verilerin entegrasyonu konusundaki araştırmalarıyla tanınan İspanya, Madrid'deki Universidad CEU San Pablo profesördür.

<span class="mw-page-title-main">Nesil</span> yaklaşık yirmi beş otuz yıllık yaş kümelerini oluşturan bireyler öbeği

Nesil ya da kuşak, yaklaşık olarak aynı zamanda doğan ve yaşayan tüm insanları ifade eder. Aynı zamanda "çocukların doğup büyüdüğü, yetişkin olduğu ve çocuk sahibi olmaya başladığı, genellikle yaklaşık 20-30 yıl olarak kabul edilen ortalama süre" olarak da tanımlanabilir. Akrabalık terminolojisinde ebeveyn-çocuk ilişkisini belirten yapısal bir terimdir. Biyoloji bilimlerinde biyogenez, üreme veya çoğalma olarak bilinir..

<span class="mw-page-title-main">XPeng</span>

Guangzhou Xiaopeng Motors Technology Co Ltd veya yaygın olarak bilinen adıyla XPeng, Çin merkezli bir otomotiv şirketidir. Şirket 2014 yılında kurulmuştur. Şirketin merkezi Guangzhou'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Encyclopedia Dramatica</span> İnternet kültürünü ve memleri belgelemeye adanmış saldırgan wiki

Encyclopedia Dramatica, bir "trol arşivi" görevi gören bir wiki merkezli çevrimiçi bir topluluktur. Sitenin ırkçı materyal ve şok edici içerik barındırdığı bilinmektedir. Bir okulda silahlı saldırıyla ilişkilendirilmiştir ve taciz kampanyalarına katıldığı bilinmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Olivia Cooke</span> İngiliz oyuncu

Olivia Kate Cooke İngiliz aktris. Televizyonda, gerilim filmi Bates Motel'de (2013-2017) Emma Decody, dönem draması Vanity Fair'de (2018) Becky Sharp ve fantastik drama House of the Dragon'da Alicent Hightower olarak rol aldı.

<span class="mw-page-title-main">Selena Forrest</span>

Selena Forrest Amerikalı manken.

Thomas Holland, Klasik Antik Çağ, Orta Çağ ve İslam'ın kökenleri gibi konularda en çok satan kitaplar yayınlayan bir İngiliz yazardır.

Roger A. Beaver, Kuzey Galler Üniversitesi Koleji, Chiang Mai Üniversitesi, Zambiya Üniversitesi ve Güney Pasifik Üniversitesi'nde çalışmış olan bir biyologtur. <i id="mwEg">Nepenthes</i> infauna hakkında "Batı Malezya'daki sürahi bitkilerinin faunası ve besin ağları" (1979), " Nepenthes sürahi bitkilerinde yaşamakta olan topluluklar: fauna ve besin ağları" (1983) ve "Geographical varyasyon" dahil olmak üzere birçok önemli makale yayınladı. Nepenthes sürahi bitkilerinde besin ağı yapısı" (1985). Tür Cryptoxilos beaveri onun onuruna seçildi.

<span class="mw-page-title-main">Barbie Ferreira</span>

Barbara Seppe Ferreira Amerikalı model ve aktris. HBO dizisi Euphoria'daki (2019-2022) Kat Hernandez rolüyle tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Sophie Freud</span>

Miriam Sophie Freud, Avusturyalı Amerikalı psikososyolog, eğitimci ve yazar. Sigmund Freud'un torunu, yönlerini "narsisist hoşgörü" olarak tanımladığı psikanalizin bir eleştirmeniydi. Freud'un psikanalitik doktrinlerine yönelik eleştirileri, onu ailenin "kara koyunu" haline getirdi ve annesi Ernestine ve teyzesi Anna de dahil olmak üzere tüm kadın akrabalarının Sigmund'un kadınlar ve onların içsel deneyimleri hakkındaki iddialarından nasıl olumsuz etkilendiğini gözlemledi.

<i>Megalosauridae</i>

Megalosauridae, Megalosauroidea grubu içindeki etobur theropod dinozorların monofiletik bir ailesidir. Orta Jura'da ortaya çıkan megalosauridler, büyük theropod dinozorlarının ilk büyük radyasyonu arasındaydı. Bunlar, Megalosaurinae ve Afrovenatorinae olmak üzere iki ana alt aileyi ve her iki alt aileden farklı olan çözülmemiş bir takson olan Eustreptospondylus bazal cinsini içeren nispeten ilkel bir bazal tetanuran grubuydu.

Cloudera, Inc., kurumsal veri yönetimi ve analitik platformu hizmeti sunan bir Amerikan yazılım şirketidir. Platform; AWS, Azure ve GCP'nin yanı sıra özel bir bulutta da çalışabilir. Kullanıcıların; bulut tabanlı yazılım veya donanım kullanarak data depolamasını ve analiz etmesini sağlar. Cloudera; veri dağıtımı, veri mühendisliği, veri ambarı, işlem verileri, veri akışı, veri bilimi ve makine öğrenimi için bulut tabanlı analitik araçları sunar.

Solgun Ateş, Vladimir Nabokov'un 1962 tarihli bir romanıdır. Roman, kurgusal şair John Shade tarafından yazılan "Pale Fire" adlı 999 satırlık bir şiir olarak Shade'in komşusu ve akademik meslektaşı Charles Kinbote tarafından yazılan bir önsöz, uzun bir yorum ve indeks ile birlikte sunulur ve bu unsurlar birlikte, her iki kurgusal yazarın da merkezi karakterler olduğu bir anlatı oluşturur. Nabokov, Pale Fire'ı 1960-61'de, Lolita'nın başarısı sayesinde finansal olarak bağımsız olarak öğretmenliği bırakıp Avrupa'ya dönmesinden sonra yazdı. Romana Nice'de başlamış ve İsviçre'nin Montreux şehrinde tamamlamıştır.