İçeriğe atla

Active Gaming Media

Active Gaming Media Inc.
KuruluşNisan 2008 (16 yıl önce) (2008-04)
Genel merkeziOsaka, Japonya

Active Gaming Media Inc. (AGM), Osaka, Japonya merkezli yerelleştirme şirketidir. 2008'de CEO Ibai Ameztoy tarafından kurulan şirketin temel hedefi video oyunları yerelleştirme servisi sunmaktır.[1][1] AGM kuruluşundan sonra yerelleştirmenin yanı sıra oyunlarda hata ayıklama, pazarlama, reklam, dublaj ve oyunlar ve anime için yayımcılık hizmetleri vermeye başlamıştır.[1][2]

PlayStation 3, PS Vita ve PC'nin yanı sıra online ve mobil oyunlar gibi çeşitli platformlarda pek çok ürün üstüne çalışan AGM aralarında Sony Corporation, Grasshopper Manufacture ve Capcom da olan pek çok büyük Japon video oyunu şirketiyle çalışmıştır. Üstünde çalıştığı önemli oyunlar arasında Demon’s Souls, No More Heroes, Monster Hunter, hayatta kalma-korku serisi Resident Evil ve Devil May Cry serisi vardır.[2][3]

Mayıs 2011'de AGM bağımsız oyun dağıtım platformu Playism web sitesinin Japon versiyonunu çıkardı. Western tarzı bağımsız oyunları Japonya'ya getirme hedefiyle kurulan Playsim, Machinarium ve SpaceChem oyunlarının yerelleştirilmiş hallerini sağlıyor.[4] Dijital dağıtım platformu olmanın yanı sıra Playsim bağımsız oyun geliştiricilerine kaynak, yerelleştirme ve yayımcılık hizmetleri sunuyor.[5] Playsim, Nigoro'nun arkeolojik platform oyunu La-Mulana ile birlikte Temmuz 2012'de sitenin İngilizce versiyonunu yayımladı.[4] Ücretli ve bedava bağımsız oyunlara ek olarak Playsim bazı oyunları için istediğin kadar öde sistemini de sunmaktadır.[6] Platform Steam'e benzer bir yapıda çalışmaktadır.

Tarihçe

  • 2008
  • 2009
    • Şirket merkezi Osaka'ya taşındı
  • 2011
    • Tokyo Great Visual'ı (Osaka birimini) satın aldı, şirket merkezi Osaka içinde yer değiştirdi
      • Dijital dağıtım platformu Playsim Japonya'da kuruldu[7]
  • 2012
    • Active Gaming Media'nın CEO'su Ibai Ameztoy Gamasutra'nın video oyunu endüstrisindeki etkili isimlerin sıralandığı 2012 "Power 50" listesine girdi[1]
  • 2016

Tamamlanmış projeler

Geçtiğimiz beş yıl içinde AGM 300'den fazla oyunu altı farklı platformda dokuz dile çevirmiştir.[9]

Oyunun Adı Platform Kaynak Dil Hedef Dil
1112 episode 3iOSFransızca İngilizce, İtalyanca, Almanca, İspanyolca
2020: My CountryFacebookİngilizce Japonca, Korece, Çince
Age of ChampionsFacebookJaponca İngilizce, Almanca, İspanyolca, Fransızca
Alan WakeXbox 360Korece, Tayvanca Korece, Tayvanca
CityVilleFacebookİngilizce Japonca
CastleVilleFacebookİngilizce Japonca
Deadfall AdventuresXbox 360İngilizce Japonca
Dear EstherPCİngilizce Japonca
Demon's SoulsPlayStation 3Japonca İngilizce
EufloriaPC/ PlayStation 3/ PS Vitaİngilizce Japonca
Gran Turismo PSPPlayStation PortableJaponca İngilizce
Great Edo of NipponPlayStation 3Japonca Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca
Half-Minute HeroWiiJaponca Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca, İngilizce
Harvest Moon: Tree of TranquilityWiiİngilizce Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca
Hidden ChroniclesFacebookİngilizce Japonca
Joe DangerPlayStation 3İngilizce Japonca
Kingdom ConquestiOSJaponca İngilizce, Fransızca, Almanca, İspanyolca, Çince, Korece
Kingdom Conquest 2iOSJaponca İngilizce, Fransızca, Almanca, İspanyolca, Portekizce, Çince, Korece
King of Fighters XIIIXbox 360/ PlayStation 3Japonca İngilizce, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca, Korece, Çince
Deca Sports Extreme3DSJaponca İngilizce, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca
La-MulanaPCJaponca İngilizce
LittleBigPlanetPlayStation 3Japonca Çince
Little King's StoryWiiJaponca İngilizce, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca
Mitsurugi Kamui HikaePC/ PlayStation 4/ Xbox OneJaponca İngilizce
My CountryFacebookİngilizce Japonca, Korece, Çince
Mystery ManorYahoo! Mobage İngilizce Japonca
New Little King's StoryPS VitaJaponca İngilizce, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca
No More Heroes: Heroes' ParadiseXbox 360/ PlayStation 3Japonca İngilizce, Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca
PainkillerXbox 360İngilizce Japonca
Rune Factory 2: A Fantasy Harvest MoonNDSİngilizce Almanca
Shufflepuck CantinaiOSFransızca İngilizce, İtalyanca, Almanca, İspanyolca
Soulcalibur IVPlayStation 3Japonca İngilizce
SpaceChemPCİngilizce Japonca
Superhero CityFacebookJaponca İngilizce, Almanca, İspanyolca, Fransızca
TartarosOnline GameKorece Japonca
Test Drive Unlimited 2PlayStation 3İngilizce Japonca
The Denpa Men: They Came By Wave3DS eShop Japonca İngilizce, Fransızca, Almanca
The Last GuyPlayStation 3Japonca İngilizce
The Legacy of TransylvaniaYahoo! Mobage İngilizce Japonca
The TribeziOSİngilizce Japonca
Trash PanicPlayStation 3Japonca İngilizce
Trouble WitchesXbox 360Japonca İngilizce
Valhalla KnightsWiiİngilizce Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca
Wangan Midnight: Maximum Tune 4ArcadeJaponca İngilizce, Çince
World of ZooWiiİngilizce Fransızca, İspanyolca, İtalyanca, Almanca

Kaynakça

  1. ^ a b c d "Game Developer magazine's Power 50: Business". Gamasutra. 8 Kasım 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. 
  2. ^ a b "Active Gaming Media Video". Ovguide. 2 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Mart 2012. 
  3. ^ "An Intro To The Company That Taught Demon's Souls English". Siliconera. 14 Nisan 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. 
  4. ^ a b "Osaka-based Playism is helping bring Japanese indie games to the global stage". Edge. 25 Ocak 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. 
  5. ^ "Doujin Games, Localization and Crowdfunding: An Introduction to Playism". Siliconera. 16 Mayıs 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. 
  6. ^ "PLAYISM Digital Game Distribution and Game Development-focused Crowd-funding Site Offering Pay-What-You-Want Game Bundle and Project Fundraising to Support Disaster Relief Efforts in Northern Japan". Develop. 10 Ağustos 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. 
  7. ^ "Playism will bring indie games to Japan, doujin games overseas". Siliconera. 17 Mayıs 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. 
  8. ^ "The establishment of YumeHaven, the visual novel brand. The masterpiece "Shuffle!"coming to Steam". www.activegamingmedia.com. 22 Ekim 2016 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Ekim 2016. 
  9. ^ "Works". activegamingmedia. 5 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 15 Temmuz 2020. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Nintendo</span> çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir

Nintendo Co., Ltd., Japonya merkezli bir çok uluslu video oyunu ve elektronik şirketidir. Şirket, 23 Eylül 1889'da hanafuda oyun kartları üreticisi olarak kurulmuş olup daha sonra oyuncak ve video oyunu sektörüne girdi. Nintendo günümüzde dünyanın en büyük video oyunu şirketlerinden biridir ve Mario, The Legend of Zelda, Animal Crossing ve Pokémon gibi tüm zamanların en iyi bilinen ve en çok satan video oyun serilerinden bazılarına sahiptir. Şirketin merkezi Kyoto'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Bilgisayar oyunu</span> bilgisayarda oynanan oyun türü

Bilgisayar oyunu veya kişisel bilgisayar oyunu olarak da bilinen PC oyunu, bir video oyun konsolu veya atari makinesi yerine kişisel bilgisayarda oynanan bir tür video oyunudur. Tanımlayıcı özellikleri şunları içerir: daha çeşitli türleri ve kullanıcı tarafından belirlenen oyun donanımı ve yazılımı; genellikle giriş, işleme, video ve ses çıkışında daha büyük kapasite. Bilgisayar oyunu oynamak için özel olarak oyun bilgisayarı modelleri, farklı aksesuarlar tasarlanmıştır. Mobil oyunların son yıllarda büyümesine rağmen, 2018 yılında, küresel PC oyunları pazarı yaklaşık 27,7 milyar dolar değerindeydi.

<span class="mw-page-title-main">Epic Games</span> video oyun şirketi (oyun motoru şirketi)

Epic Games, Cary, Kuzey Carolina, ABD merkezli bir video oyunu yapım ve geliştirme şirketidir. Daha çok Gears of War, Fortnite ve Unreal serileriyle tanınır. Oyun motoru Unreal Engine'nın da yaratıcısıdır.

<span class="mw-page-title-main">TaleWorlds</span> Video oyunu geliştirme şirketi

TaleWorlds Entertainment, kısaca TaleWorlds, video oyunları geliştiren bağımsız bir Türk oyun firmasıdır. 2005 yılında Armağan Yavuz ve İpek Yavuz tarafından Ankara'da kurulmuştur. Stüdyoları Hacettepe Teknokent'te bulunmaktadır.

Naughty Dog, Inc., merkezi Kaliforniya'nın Santa Monica şehrinde bulunan Amerikan video oyunu şirketi. 1986 yılında, Andy Gavin ve Jason Rubin tarafından bağımsız bir oyun geliştirme şirketi olarak kuruldu. 2001'de Sony Computer Entertainment'a bağlandı. Bu anlaşmadan önce geliştirdiği oyunların platformları çeşitlilik gösteren çeşitli Naughty Dog, birleşmenin ardından yalnızca PlayStation, PlayStation 2, PlayStation 3 ve PlayStation 4 platformları için oyunlar geliştirdi. Uncharted, Jak and Daxter ve Crash Bandicoot serileri, şirket tarafından geliştirilen başlıca oyun serileri konumundadır. Ayrıca, şirketin geliştirdiği ve 2013 yılında piyasaya sürülen The Last of Us'ın en çok satan PlayStation 3 oyunları arasında yer almasının ve tüm zamanların en iyi oyunları arasında gösterilmesinin ardından, oyuna özel DLC piyasaya sürüldü ve 2016'nın Aralık ayında devam oyunu duyuruldu.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Game Studios</span>

Xbox Game Studios, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Windows, Steam, Windows Store ve Windows Phone platformları için oyun üretimi yapan Microsoft'un video oyunu prodüksiyon kanadıdır. 2002 yılında Microsoft Game Studios adıyla kurulmuş, 2011 yılında yeniden markalaşma yoluna gitmiş ve şimdiki adını almıştır. Bu departman 2002 yılından öncesinde Microsoft Game Division veya kısa haliyle Microsoft Games olarak adlandırılırdı. Microsoft Studios kendi etiketi altında birinci veya üçüncü parti geliştirme stüdyolarıyla beraber oyunlar geliştirmekte ve yayınlamaktadır. MSN Oyunlar da Studios'un bir parçası olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Twitch</span> elektronik, spor veya video oyunu odaklı canlı yayın platformu

Twitch, müzik yayınları, yaratıcı içerik ve "gerçek hayatta" yayınlar sunmanın yanı sıra, e-spor yarışmalarının yayınları da dahil olmak üzere video oyunu canlı yayınlarına odaklanan bir Amerikan video canlı yayın hizmetidir. Twitch, Amazon şirketinin bir iştiraki olan Twitch Interactive tarafından işletilmektedir. Haziran 2011'de genel ilgi alanına yönelik yayın platformu Justin.tv'nin bir yan kuruluşu olarak tanıtıldı. Sitedeki içerik canlı olarak ya da talep üzerine video aracılığıyla izlenebilmektedir. Twitch'in mevcut ana sayfasında gösterilen oyunlar izleyici tercihine göre listelenir ve gerçek zamanlı strateji oyunları (RTS), dövüş oyunları, yarış oyunları ve birinci şahıs nişancılar gibi türleri içerir.

<span class="mw-page-title-main">Elektronik spor</span> özellikle video oyunları için yapılan profesyonel oyun maçlarına verilen isim

Elektronik spor, organize video oyunu yarışmalarına verilen isim. Oyunlar, genellikle profesyonel oyuncular arasında profesyonel organizasyonlar ile düzenlendiğinde bu ismi alır. Elektronik sporlarda en çok rastlanan oyun türleri strateji oyunları, dövüş oyunları, birinci şahıs nişancı oyunları ve spor oyunlarıdır. League of Legends Dünya Şampiyonası, The International, Evolution Championship Series ve Intel Extreme Masters gibi turnuvalar canlı yayınlanır ve oyunculara sekiz haneli miktarlara kadar önemli para ödülleri sağlar. espor karşılaşmalarında yer alan oyunculara siberatlet denir.

Bulut oyun veya oyun akışı bulut bilişimin en yeni türlerinden biridir. Bulut oyundaki mantık uzak sunucularda çalıştırılan bir bilgisayar veya konsol oyunu anlık görüntü olarak oyuncuya internet vasıtasıyla ulaştırılmasıdır. Oyuncunun klavye ve fare hareketleri de anlık olarak uzaktaki sunuculara aktarılır. Bu sayede yüksek donanım gerektiren en yeni oyunları düşük donanım özelliklerine sahip cihazlarda veya desteklenmeyen platformlar arasında oynamak mümkündür. Ancak buradaki dezavantaj yüksek ve kesintisiz internet bağlantısı gerekmesidir.

<span class="mw-page-title-main">Taşınabilir oyun konsolu</span>

Taşınabilir oyun konsolu, dahili bir ekran, oyun kontrolleri ve hoparlörler içeren küçük, elde taşınabilir bağımsız bir video oyunu konsoludur. Taşınabilir oyun konsolları, ev video oyun konsollarından daha küçük olup konsol, ekran, hoparlörler ve kontrolleri tek bir ünitede barındırır ve bu sayede herhangi bir zamanda veya yerde kullanılabilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Tencent</span> Çin merkezli teknoloji ve yatırım şirketi

Tencent Holdings Limited, Çin merkezli bir bilişim şirketidir. Şirket, 1998'de kurulmuş olup iştirakleri hem Çin'de hem de dünya genelinde internet ile ilgili çeşitli hizmetler ve ürünler, eğlence, yapay zekâ ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır. Şirketin merkezi Shenzhen'de yer almaktadır.

Bağımsız video oyunu veya indie oyunu, "üçlü A" oyunlarının aksine, genellikle büyük bir yayımcının maddi desteği olmadan bireyler veya daha küçük geliştirme ekipleri tarafından oluşturulan video oyunlarıdır. Bu terim ayrıca geliştiriciler üzerinde önemli bir yaratıcı kontrol oluşturmayan yayıncılar tarafından finanse edilen oyunları da ifade edebilir. Bağımsızlık ve geliştirme özgürlüğü nedeniyle, bağımsız oyunlar genellikle yeniliklere ve genellikle üçlü-A oyunlarında bulunmayan riskleri almaya odaklanır ve sanat oyunlarında benzersiz deneyimler üretme ortamını keşfedebilir. Bağımsız oyunlar, yayıncı desteğinin yetersizliği nedeniyle perakende satış yerine dijital dağıtım kanalları aracılığıyla satılma eğilimindedir.

Sonic Mania, 2017 yılında PagodaWest Games ile Headcannon tarafından geliştirilen ve Sega tarafından yayınlanan bir side-scrolling platform video oyunudur. Oyun, Sonic the Hedgehog serisinin 16. oyunu olup Sonic serisinin 25. yıldönümü anısına hazırlandı ve Ağustos 2017 tarihinde Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için piyasaya sürüldü.

<span class="mw-page-title-main">Canlı yayın</span>

Canlı yayın, aynı anda kaydedilen ve gerçek zamanlı olarak yayınlanan çevrimiçi akış ortamını ifade eder. İsteğe bağlı video, vlog'lar ve YouTube videoları gibi canlı olmayan medya tekniki olarak yayınlanır, ancak canlı akış gerçekleştirilmez. Sohbet odası aracılığıyla kullanıcı etkileşimi, canlı akışın önemli bir bileşenini oluşturur. Platformlar genellikle yayıncıyla konuşma veya sohbetlere katılma özelliğini içerir. Canlı akış hizmetleri, sosyal medyadan video oyunlarına ve profesyonel spor dallarına kadar çok çeşitli konuları kapsar. Facebook Watch, Facebook Live, Periscope, Kuaishou, Douyu, bilibili ve başka platformlar, videotelefonda olduğu gibi planlanmış promosyonları, ünlü etkinliklerin akışını ve kullanıcılar arasında akışı içerir.

Leti Arts, merkezi Akra'da bulunan Ganalı bir video oyun şirketidir. Harambe Entrepreneur Alliance üyesi Eyram Tawia tarafından kuruldu ve Afrika'daki en büyük ve en başarılı video oyunları şirketlerinden biri oldu.

<span class="mw-page-title-main">Epic Games oyunları listesi</span> Vikimedya liste maddesi

Cary, Kuzey Karolina merkezli bir Amerikan video oyunu yapım ve bilgisayar programcılığı şirketi olan Epic Games; Tim Sweeney tarafından 1991 yılında, ailesinin Potomac, Maryland'deki evinde Potomac Computer Systems adıyla kuruldu. Bu şirketle ZZT (1991) oyununu yayımladıktan sonra Sweeney, 1992'nin başlarında şirketin adını, başka çalışanı veya ofisi olmamasına rağmen "büyük bir şirketmiş gibi görünmesini sağlamak için" Epic MegaGames olarak değiştirdi. Sonraki birkaç yıl içinde şirket, Jill of the Jungle (1992) ve Jazz Jackrabbit (1994) de dahil olmak üzere video oyunları geliştirmeye ve yayımlamaya devam etti. Bunların yanı sıra, Digital Extremes'in Epic Pinball (1993) ve Eclipse Software'in Tyrian (1995) oyunları gibi diğer geliştiricilerin oyunlarını da yayımladılar. Zamanla genişleyen şirket, 1994 yılı itibarıyla 8 çalışana ulaştı.

Video oyunlarında reklamcılık, ürünleri, organizasyonları veya bakış açılarını tanıtmak için reklamın video oyunlarına entegre edilmesidir.

Video oyunlarında güçlendirme, video oyunlarında karakterlerin (PC ve NPC) kendilerine bir takım ekstra yetenekler, özel güçler veya geçici etkiler eklemesi veya kazanması durumunu belirten bir video oyun terimidir. Rol yapma oyunlarında seviye atlama olarak; platform, labirent, shoot 'em up ve arcade türü oyunlarda gizli yerlerden veya düşmanlardan düşerek; diğer aksiyon oyunlarında da çeşitli şekillerde karakter gelişimleri veya geçici karakter gelişimleri mevcuttur. Bir platform oyunu olan Super Mario'da karakter süper mantarı yediği zaman geçici olarak karakteri güçlenir ve daha güçlü forma ulaşır.Pac-Man, bir güçlendirme mekaniğine sahip ilk video oyunu olarak kabul edilir.

<span class="mw-page-title-main">Vortex Cloud Gaming</span>

Vortex Cloud Gaming, RemoteMyApp tarafından 2017'nin sonlarına doğru yayınlanan bir bulut oyun sistemidir. Vortex, çoğu diğer bulut oyun sistemi henüz beta aşamasındayken tam sürümünü Microsoft Windows, Android ve İOS platformlarında hizmet vermeye başlamasından dolayı birçok oyuncunun ilgisini çekmeyi başarmıştır. Ocak 2018'in başlarına doğru Grand Theft Auto V sisteme eklenince popülerliği iyice artmıştır.

Lazy Bear Games, Rus video oyunu geliştiricileri Nikita Kulaga ve Svyatoslav Cherkasov tarafından St.Petersburg kentinde kurulan Vilnius, Litvanya merkezli bir video oyunu geliştirme şirketidir. Şirket sık sık tinyBuild ve Uroboros Games ile iş birliği yapmaktadır.