İçeriğe atla

Aces Studio

Aces Game Studio
EndüstriVideo oyunu
AkıbetiKapandı
ArdılCascade Game Foundry
KurucuBruce Artwick Bunu Vikiveri'de düzenleyin
Feshedilme22 Ocak 2009 (2009-01-22)
Genel merkezi,
U.S.
ÜrünMicrosoft Flight Simulator
SahibiMicrosoft Game Studios

Aces Game Studio, Redmond, Washington merkezli Amerikan video oyunu geliştiricisi. Ekip, Microsoft Flight Simulator ve Microsoft Combat Flight Simulator serisinin geliştiricisi idi.[1]

2002 yılında ilk Xbox'ın piyasaya sürülmesiyle beraber Aces Game Studio adını almıştır. Aces Game Studio, Microsoft Flight Simulator'ün devamı olan Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight'ı 2004'te ve Microsoft Flight Simulator X'yı 2006'da piyasaya sundu. 22 Ocak 2009'da grup dağılmıştır.[2][3][4] Ekim 2009'de Rick Selby ve Kathie Flood, Cascade Game Foundry'yi kurmuştur.[5][6]

Oyun listesi

Adı Platform(lar) Çıkış tarihi Geliştirici Kaynak
Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific TheaterMicrosoft Windows2000Aces Studio [4]
Microsoft Combat Flight Simulator 3: Battle for EuropeMicrosoft Windows 2002Aces Studio [4]
Microsoft Flight Simulator X & (Deluxe Edition)Microsoft Windows 2006Aces Studio [4]
Microsoft Flight Simulator X: AccelerationMicrosoft Windows 2007Aces Studio [4]

Kaynakça

  1. ^ Klepek, Patrick (11 Eylül 2019). "'Gears 5' Director on His Career of Salvaging Game Development Trainwrecks". Vice. 13 Eylül 2019 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 8 Şubat 2020. 
  2. ^ Takahashi, Dean (23 Ocak 2009). "Microsoft's game studios take a beating in layoffs; flight sim studio closure confirmed". venturebeat.com. 3 Şubat 2009 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2019. 
  3. ^ Ocampo, Jason (23 Ocak 2009). "Microsoft Confirms Aces Closure". IGN. Ziff Davis. 9 Kasım 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2019. 
  4. ^ a b c d e "ACES Game Studio". GameSpy. 12 Ocak 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2019. 
  5. ^ Alexander, Leigh (13 Ekim 2009). "Aces Studio Vets Launch Cascade Game Foundry, Will Focus On Simulation". Gamasutra. 11 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Temmuz 2009. 
  6. ^ "Aces Studio Vets Launch Cascade Game Foundry, Will Focus On Simulation" (İngilizce). gamasutra. 11 Mayıs 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 13 Temmuz 2020. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Sanal havacılık, İnternet veya bir yerel ağ ortamı içerisinde, uçuş simulatörü, hava trafik kontrolü veya gerçek havacılık ortamında bulunan farklı görevleri bilgisayar ortamında simüle etme vasıtasıyla gerçekleştirilen sanal uçuş faaliyetleridir. Sanal havacılığın, online simülatör kullanarak uçuş yapılmasından farkı bu hobileri gerçekleştirirken uymaları gereken kuralları belirledikleri ve tüm kullanıcılardan bu kurallar çerçevesinde bağlantı yapmalarını istemeleridir.

<span class="mw-page-title-main">VATSIM</span>

VATSIM veya Virtual Air Traffic Simulation Network, dünya çapında internet üzerinden çalışan kâr gütmeyen uçuş organizasyonu. Havacılığı tüm bileşenleriyle gerçeğe en yakın şekilde bilgisayar ortamında simule etmeye çalışılır. Bu ortamda ayrıca ATC servisi de simule edilmektedir.VATSIM şimdiye kadarki en büyük online uçuş simulatörü ağıdır.VATSIM'in amacı, simülasyonu olabildiğince, gerçek hayatla benzer tutmak ve gerçek havacılık prosedürlerini belli kurallar çerçevesinde uygulatmak. 209,000'den fazla kullanıcısı vardır ve herhangi bir zamanda yüzlerce kullanıcı online durumdadır.VATSIM'de 6 ayrı bölüm vardır.Bazıları FIR, bazıları vACCS ve bazıları da ARTCCs'dir.

<i>Microsoft Flight Simulator</i> uçuş Simülatörü

Microsoft Flight Simulator Microsoft firması tarafından Microsoft Windows için hazırlanmış bir uçuş simülatörüdür. Bilgisayar-eğlence sektörünün en eski ve en başarılı ürünlerindendir.

Yedinci nesil video oyunu konsolları 22 Kasım 2005'te Microsoft'un Xbox 360 oyun konsolunun piyasaya sürülmesiyle başladı. Ardından 17 Kasım 2006'da Sony Interactive Entertainment'ın PlayStation 3, ertesi yıl da 19 Kasım 2006'da Nintendo'nun Wii oyun konsollarının piyasaya sürülmesiyle devam etti. Her yeni oyun konsolu yeni teknolojileri de beraberinde getirdi. Örneğin Xbox 360, yüksek çözünürlüklü video (HD) kalitesinde oyunlar sundu, PlayStation 3 yerleşik bir 3D Blu-ray Disc oynatıcı aracılığıyla HD film oynatma olanağı sundu, Wii ise, kontrol cihazlarını hareket sensörlerini oyun çubuklarına entegre ederek farklı bir deneyim sundu. Böylece Wii kontrolcüleri, oyun içi eylemleri kontrol etmek üzere hareket ettirilebilir, bu da oyuncuların oyun sırasında hareket yoluyla gerçek dünyadaki eylemleri simüle etmelerini sağlar. Bu nesil ile birlikte, video oyun konsolları küresel BT altyapısının önemli bir parçası haline geldi; 2007 yılında video oyun konsollarının dünyanın genel amaçlı bilgisayarlar gücünün %25'ini temsil ettiği tahmin edilmektedir.

<i>Microsoft Flight Simulator X</i> Uçuş simülasyonu

Microsoft Flight Simulator X, FSX olarak da bilinir, Microsoft Flight Simulator 2004'ten sonra çıkan Microsoft Flight Simulator'ün onuncu sürümüdür. Grafik motoru güncellemesi ve Windows Vista desteği içermektedir. Serinin teknolojik açıdan en donanımlı sürümü olarak pazarlanmıştır. Serinin DVD-ROM olarak piyasaya sürülen ilk sürümüdür. Ayrıca serideki ilk elektronik dağıtım önleme yöntemi kullanan oyundur, bu yöntemle kullanıcının oyunu oynayabilmesi için bilgisayara oyun diskini koyma zorunluluğunu ortadan kaldırmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Game Studios</span>

Xbox Game Studios, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Windows, Steam, Windows Store ve Windows Phone platformları için oyun üretimi yapan Microsoft'un video oyunu prodüksiyon kanadıdır. 2002 yılında Microsoft Game Studios adıyla kurulmuş, 2011 yılında yeniden markalaşma yoluna gitmiş ve şimdiki adını almıştır. Bu departman 2002 yılından öncesinde Microsoft Game Division veya kısa haliyle Microsoft Games olarak adlandırılırdı. Microsoft Studios kendi etiketi altında birinci veya üçüncü parti geliştirme stüdyolarıyla beraber oyunlar geliştirmekte ve yayınlamaktadır. MSN Oyunlar da Studios'un bir parçası olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Xbox</span> Microsoftun geliştirdiği video oyun konsolu

Xbox Microsoft tarafından oluşturulan ve sahip olunan bir Xbox kumandası ve video oyunu markasıdır. Sırasıyla altıncı nesil video oyunu konsolları, yedinci nesil video oyunu konsolları ve sekizinci nesil video oyunu konsollarında çıkan üç video oyunu konsolu ile Microsoft tarafından geliştirilen bir dizi video oyun konsolunu temsil ediyor. Bu marka aynı zamanda uygulamaları (oyunlar), akış hizmetlerini, Xbox Live Marketplace, Xbox Live adına çevrimiçi bir hizmeti ve Xbox Game Studios adına geliştirme kolunu temsil ediyor. Marka ilk olarak ABD’de Kasım 2001’de orijinal Xbox konsolunun lansmanıyla tanıtıldı.

Microsoft Flight Simulator, Asobo Studio tarafından geliştirilen ve Xbox Game Studios tarafından Windows, Xbox Series X ve Series S için yayımlanan bir uçuş simülatörüdür. Microsoft Flight Simulator serisinin on birinci oyunu, seride Flight Simulator X'i takiben çıkmıştır. Oyun, Bing Haritalar'dan alınan dokuları ve topoğrafik verileri kullanarak tüm dünyayı simüle edebilmektedir. Arazi, ağaçlar, çimen, binalar ve su gibi dünya özelliklerinin üç boyutlu gösterimlerini Microsoft Azure teknolojisinden yardım alınarak oluşturulması sağlanmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">343 Industries</span>

343 Industries, Amerikalı bir video oyunu geliştiricisi ve Redmond, Washington merkezli bir Xbox Game Studios stüdyosudur. Bonnie Ross başkanlığındaki stüdyo, başlangıçta Bungie tarafından yaratılan ve üretilen Halo serisi askeri bilimkurgu oyunlarından sorumludur ve Slipspace Engine'in geliştiricisidir. Halo karakteri 343 Guilty Spark'ın adını alan stüdyo, Bungie'nin Xbox Game Studios'tan ayrılmasının ardından Microsoft Game Studios adıyla 2007'de kuruldu. Bungie'nin son Halo oyunu Halo: Reach için onlarla beraber indirilebilir içerik geliştirdikten sonra, eleştirmenler tarafından beğenilen ve ticari açıdan başarılı olan Halo: Combat Evolved Anniversary ve Halo 4 oyunlarını yayınladı. Bu oyunları daha sonra Halo: Master Chief Collection ve Halo 5: Guardians devam oyunlarını ve Spartan Assault serisi ve Halo Wars 2 gibi çeşitli spin-off'lar izledi. 343 Industries şu anda Xbox Series X için lansman oyunu olarak Halo Infinite'ı geliştiriyor.

<span class="mw-page-title-main">Pandemic Studios</span>

Pandemic Studios, Los Angeles, Kaliforniya'da kurulan ve Brisbane, Avustralya'da ikinci bir ofisi bulunan bir Amerikan video oyunu geliştiricisiydi. 1998 yılında kurulan stüdyo, Full Spectrum Warrior, Star Wars: Battlefront, Dark Reign 2, Destroy All Humans!, Mercenaries: Playground of Destruction, Mercenaries 2: World in Flames, Star Wars: Battlefront II ve The Saboteur gibi birçok oyun yayınladı.

Dovetail Games (DTG), RailSimulator.com Ltd şirketinin ticari adı, İngiliz simülasyon oyunu geliştirici ve yayımcısıdır. Şirket 2008 yılında Paul Jackson, Tim Gatland ve Charlie McMicking tarafından kuruldu. Günümüzde adı Train Simulator olan RailWorks serisi ile tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Hangar 13 (şirket)</span> Amerikalı video oyun geliştiricisi

Hangar 13, eski Hamilton Hava Kuvvetleri Üssü bölgesinde, Novato, Kaliforniya'da bulunan bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. Haden Blackman tarafından kurulan şirketin bir bölümü Aralık 2014 yılında 2K Games tarafından satın alındı ve şirket tarafından Mafya III Ekim 2016 yılında piyasaya sürüldü. 2017'de Hangar 13, 2K Czech ile birleştirildi. Bu nedenle stüdyo Brno ve Prag'da iki ek stüdyo aldı; dördüncü stüdyo 2018'de Brighton'da açıldı.

Bu liste, tüm video oyun platformları için simülasyon oyunlarının bir listesidir.

<span class="mw-page-title-main">Tren simülasyonu</span>

Bir tren simülasyonu, demiryolu taşımacılığı operasyonlarının bilgisayar tabanlı bir simülasyonudur. Bunlar genellikle, hem ticari eğitmenler olarak uygulanan 3B sanal gerçeklik dünyasını hem de kullanıcının sanal dünyanın içine adım atarak etkileşime girmesini sağlayan oyun modlarına sahip tüketici bilgisayar oyun yazılımını modelleyen büyük ve karmaşık yazılım paketleridir. Yakın görüş modellemesi nedeniyle genellikle hızlı tren simülatörü yazılımı genellikle uçuş simülatörü programlarından çok daha karmaşık ve yazılması ve uygulanması zor bir yazılımdır.

Playdead ApS, Kopenhag merkezli Danimarkalı bağımsız bir video oyun geliştiricisidir. Oyun tasarımcıları Arnt Jensen ve Dino Patti Limbo adlı oyunu geliştirmek için 2006 yılında şirketi oluşturdular. Limbo 2010 yılında piyasaya sürüldü. Bir yıllık Xbox 360 ayrıcalığının ardından Playdead, oyunu PlayStation 3, Microsoft Windows, macOS, iOS ve Android'de yayınladı.

<span class="mw-page-title-main">Turn 10 Studios</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Turn 10 Studios, Washington, Redmond merkezli bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. Şirket, 2001 yılında Xbox platformları için Forza serisini geliştirmek üzere Microsoft Game Studios'un altında kuruldu. Yalnızca Turn 10 tarafından geliştirilen en yeni oyun, 2017'de piyasaya sürülen Forza Motorsport 7'dir.

<span class="mw-page-title-main">PlayStation Studios</span>

PlayStation Studios, Sony Interactive Entertainment'in video oyunu geliştirme bölümüdür. Şirket, 14 Eylül 2005 tarihinde kurulmuştur. Şirketin merkezi Kaliforniya'nın San Mateo kentinde yer almaktadır.

Radiant Entertainment, Inc. Los Altos, Kaliforniya merkezli bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. 2011 yılında ikiz kardeşler Tom ve Tony Cannon tarafından kurulan şirket, üç yıl erken erişimden sonra Temmuz 2018'de piyasaya sürülen bir şehir kurma oyunu olan Stonehearth'ı geliştirdi.

Focus Entertainment, 1996 yılında kurulmuş olan Paris, Fransa merkezli bir Fransız video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı. Sherlock Holmes, TrackMania, Runaway gibi orijinal oyunların yanı sıra Cycling Manager ve Virtual Skipper gibi spor oyunlarını yayınlamış ve dağıtmıştır.

Warhorse Studios s.r.o., Prag merkezli bir Çek video oyunu geliştiricisidir. Temmuz 2011'de Dan Vávra ve Martin Klíma tarafından kurulan stüdyo, Şubat 2018'de piyasaya sürülen Kingdom Come: Deliverance oyununu geliştirmiştir. Şubat 2019'da şirket, Plaion tarafından satın alınmıştır.