İçeriğe atla

Access Software

Indie Built, Inc.
TipAlt şirket
AkıbetiKapandı
KuruluşKasım 1982 (41 yıl önce) (1982-11)
KurucuBruce Carver
Chris Jones
Feshedilme1 Mayıs 2006 (2006-05-01)
Genel merkezi,
Önemli kişiler
  • Bruce Carver
  • (başkan; 1982–2003)
  • Chris Jones
  • (CFO; 1982–1999)
  • Steven D. ZoBell
  • (başkan; 2003–2006)
ÜrünBeach Head serisi
Raid over Moscow
Tex Murphy serisi
Links serisi
Amped serisi
Top Spin serisi

Access Software, Inc. Salt Lake City, Utah merkezli Amerikan video oyunu geliştiricisiydi. Bruce Carver ve Chris Jones tarafından Kasım 1982'de kurulan şirket Beach Head, Links ve Tex Murphy serilerinin yanı sıra Raid over Moscow oyununu geliştirmiştir. Access Software Nisan 1999'da Microsoft tarafından satın alındıktan sonra iki defa isim değiştirdi. Ekim 2004'te Take-Two Interacitve tarafından satın alındıktan sonra şirketin adı Indie Built olarak değiştirildi. Ocak 2005'te Access Software, Take-Two'nun 2K markasının bir parçası oldu. Şirket Take-Two'da tatmin edici bir mali başarı gösteremediği için Mayıs 2006'da kapatıldı.

Kapalı alanlar için golf simülatörü üreten TruGolf şirketi Access Software'in eski alt şirketidir. Links oyunu için geliştirilen görüntüleme teknolojisini kullanan TruGolf, Microsoft'un satın alması sırasında Access Software'den kopmuştu. Take-Two satın alma anlaşması tamamlanınca stüdyodaki pek çok geliştirici TruGolf'e geçti. Ayrıca, Jones Tex Murphy serisine devam edebilmek için Big Finish Games'i kurdu.

Tarihçe

Access Software (1982-1999)

1982'de Salt Lake City merkezli Redd Engineering şirketinde çalışan mühendis Bruce Carver, Spritemaster adlı sprite düzenleme programını yarattı.[1][2] Ürünü Salt Lake City'in yakınlarındaki Midvale'de bilgisayarcı Computers Plus'ın sahibi Steve Witzel'e sundu. Witzel, Carver'a programı geliştirmesi için bir dizi önemli tavsiyede bulundu. Carver bu değişiklikleri uyguladıktan sonra programı "Access Software" adıyla Computers Plus'tan satmaya başladı. Ürünün adını Carver ve arkadaşları bir sözlüğü inceleyip seçmişti. "Action Software" ve "Center Soft" adlarını değerlendirdikten sonra "Access Software" adını seçmeye karar verdiler.[2] Aynı yılın Kasım ayında Carver, Chris Jones ile birlikte Access Software'i 25.000 dolar bütçe ile kurudu.[3] Kuruluştan sonra bir süre Carver'in evinin bodrumunda çalıştılar.[2]

Access'in en önemli ürünlerinden biri sprite-tabanlı golf oyunları serisi Links'ti. 1984'te piyasada pek çok golf oyunu vardı ve bu oyunlar tepeden görüş sunuyordu ancak Bruce Carver golfçünün arkasından bakılarak oynanacak bir oyun istiyordu. Ekipte sanatsal yetenek azdı. Geliştiriciler Carver'in bodrumunda küçük bir stüdyo kurarak Roger Carver'in golf sopasını savurduğu bir VHS kaydını kare kare boş bir kağıda aktardılar. Görüntünün dış hatlarını çıkartarak bunu Commodor 64 sisteminde spritelarla yeniden oluşturdular. Bu Links serisinin ilk oyunu olarak kabul edilen Leader Board oyunun temelini oluşturdu ve takip eden golf oyunları için golfçünün-arkasından-görüntüyü sağladı. Access Links oyunlarını bilgisayarlar için geliştirmeyi sürdürdükçe TruGolf alt şirketini kurdular. Golf simülatörü üreten şirketin başında Roger Carver vardı.

Salt Lake Games Studio ve Indie Games (1999-2003)

19 Nisan 1999'da Access Software, Microsoft tarafından açıklanmamış bir tutar karşılığında satın alındı. Microsoft, Access'i Links golf serisini alabilmek için satın almıştı; Access Microsoft Windows işletim sisteminde çalışan ilk oyunlardan biri olan Microsoft GolfLinks 386 Pro'yu temel alarak geliştirmişti. Steve Witzel'e göre Microsoft Access'i almaya USA Today Microsoft Golf ve Links'i inceleyip Links'e daha yüksek puan verince karar verdi; Microsoft Acces'i almanın rekabet etmekten daha kolay olacağını düşünmüştü.[2] Microsoft Acces ile Links tabanlı daha iyi ve pahalı golf oyunları yapıp Microsoft Golf'ü daha ucuz oyunlar için kullanacaktı.[2][4][4] Access, TruGolf'teki yatırımını geri çekti ve böylece Microsoft'un satın almasından sonra TruGolf bağımsız bir şirket oldu.[2]

Microsoft Game Studios'un (o zaman adı Microsoft Games'di) 2000'de kurulmasının ardından Microsoft Access Software'in adını Salt Lake Games Studio olarak değiştirdi.[2] Başlangıçta kişisel bilgisayarlar için ürün geliştiren Salt Lake City Studio, 2002'de Xbox'un çıkmasının ardından Links serisinin yanı sıra Amped snowboard ve Top Spin tenis spor oyunlarını konsola uyarlamaya başladı.[5]

2003'te Microsoft Salt Lake Games Studio'nun adını Indi Games olarak değiştirdi. Aynı yıl Carver yeni bir alana geçmek için şirketten ayrıldı ve 2004'te Carver Homes inşaat şirketini kurdu.[2][3] 28 Aralık 2005'te kanserden dolayı hayatını kaybetti.[3]

Indie Built (2004-2006)

2004 yılında Microsoft spor oyunu geliştirmeyi Electronic Arts Sports (EA Sports) markasının pazardaki etkisinden dolayı bırakmayı tercih etti. EA Sports'un gücünü kullanarak Xbox için oyunlar üretmeye karar verdi. Microsoft, Microsoft Games Studios'un yaklaşık 74 çalışanını 2004'te işten çıkardı ve Ağustos-Eylül 2004 arasında Indie Games'i Take-Two Interactive'e sattı. Şirket satıldıktan sonra adı Indie Built olarak değiştirildi.[6][6][7] Take-Two, EA Sports'un gücünü kırmak istiyordu ve 2005'te aralarında Indie Built'ın da bulunduğu geliştiricileri almak için 80 milyon dolar harcamıştı. 2005'in başında Take-Two Interactive yayımcı markası 2K Games'i kurdu. Bu şirket Indie Built de dahil olmak üzere spor oyunları geliştiricilerinin ürünlerini yönetecekti.[8]

Indie Built, Take-Two'nun parçasıyken Amped ve Top Spin oyunlarına devam oyunuları yaptı ama bu oyunlar çok başarılı olamadı. Take-Two için 2006 mali yılı sorunlu geçiyordu çünkü şirket hem geçmişteki raporlarıyla ilgili Amerika Birleşik Devletleri Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu incelemesi altındaydı hem de Grand Theft Auto: San Andreas için geliştirdiği Hot Coffee modundan dolayı eleştirilerin odağındaydı.[9][10] Indie Built Mayıs 2006'da Take-Two tarafından zayıf 2006 mali yılıyla başa çıkabilme planı kapsamında kapatıldı.[11][12]

Indie Built'ın kapatılmasının ardından çoğu çalışan TruGolf'e geçip golf simülatörünü iyileştirmeye katkıda bulundu. Ek olarak Jones ve Conners 2007'de hikâye tabanlı oyunları devam ettirmek Tex Murphy'i genişletmek için Big Finish Games'i kurdu.[2]

Oyunlar

Yıl Oyun
1983 Neutral Zone
Beach Head
1984 The Scrolls of Abadon
Ollie's Follies
Raid over Moscow
1985 Beach Head II: The Dictator Strikes Back
1986 Leader Board
Leader Board: Executive Edition
10th Frame
1987 Leaderboard Tournament
World Class Leader Board
Echelon
1988 Heavy Metal
1989 Mean Streets
1990 Crime Wave
Countdown
Links: The Challenge of Golf
1991 Martian Memorandum
1992 Amazon: Guardians of Eden
Links 386 Pro
Microsoft Golf
1993 Microsoft Golf: Multimedia Edition
1994 Under a Killing Moon
1995 Links 386 CD
Microsoft Golf 2.0
1996 Links LS 1997
The Pandora Directive
Microsoft Golf 3.0
1997 Tex Murphy: Overseer
Links LS 1998
1998 Links LS 1999
1999 Links Extreme
Links LS 2000
2001 Links 2001
Amped: Freestyle Snowboarding
2003 Links 2004
Inside Pitch 2003
Amped 2
Top Spin
2005 Amped 3
2006 Top Spin 2

Kaynakça

  1. ^ Yakal, Kathy (Haziran 1986). "The Evolution of Commodore Graphics". Compute!'s Gazette. ss. 34-42. Erişim tarihi: 18 Haziran 2019. 
  2. ^ a b c d e f g h i Bevan, Mike (Ekim 2013). ""See You on the Beach"". Retro Gamer, 120. Imagine Publishing. ss. 58-63. 
  3. ^ a b c Carless, Simon (5 Ocak 2006). "Obituary: Access Software Founder Bruce Carver". Gamasutra. 26 Kasım 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Şubat 2018. 
  4. ^ a b JB (19 Nisan 1999). "Microsoft Buys Access". IGN. 19 Mayıs 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Şubat 2018. 
  5. ^ Carless, Simon (16 Aralık 2004). "Take-Two Announces Profit, Xbox San Andreas, Indie Studios Acquisition". Gamasutra. 21 Aralık 2004 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 29 Mart 2019. 
  6. ^ a b Feldman, Curt (16 Aralık 2004). "Take-Two helps Microsoft get out of sports game". GameSpot. 5 Aralık 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Şubat 2018. 
  7. ^ Adams, David (17 Aralık 2004). "Take-Two Picks Up Amped Team". IGN. 13 Ekim 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Şubat 2018. 
  8. ^ Jenkins, David (25 Ocak 2005). "Take-Two Acquires Visual Concepts, Announces 2K Games Brand". Gamasutra. 4 Şubat 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Şubat 2018. 
  9. ^ Loughrey, Paul (2 Mayıs 2006). "Take 2 forced to shut internal development studio". GamesIndustry.biz. 24 Mayıs 2008 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Şubat 2018. 
  10. ^ Grant, Christopher (3 Mayıs 2006). "Take-Two shutters Indie Built dev studio". Engadget. 4 Şubat 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Şubat 2018. 
  11. ^ Hatfield, Daemon (1 Mayıs 2006). "Take-Two Closes Indie Built". IGN. 19 Mayıs 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 4 Şubat 2018. 
  12. ^ Sinclair, Brendan (1 Mayıs 2006). "Indie Built corporately dismantled". GameSpot. 26 Ocak 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 21 Eylül 2017. 

İlgili Araştırma Makaleleri

Aşağıdaki listede video oyun geliştiricilerin tam listesi bulunmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Codemasters</span> İngiliz video oyun geliştiricisi

The Codemasters Ltd. Southam, İngiltere temelli bir video oyunu geliştiricisi ve yayımlayıcısıdır. 1986 yılının Ekim ayında 2 kardeş Richard ve David Darling tarafından kuruldu. Codemasters, en eski İngiltere temelli video oyunu geliştirme şirketlerinden biri olarak bilinir ve 2005'te Develop dergisi tarafından "Yılın En İyi Bağımsız Oyun Geliştiricisi" olarak seçilmiştir.

Spike TV Video Oyun Ödülleri 2003 yılından 2013 yılları arasında her yıl düzenli olarak Spike TV tarafından düzenlenen video ve bilgisayar oyunları arasından çeşitli dallarda en iyilerin seçildiği bir ödül törenidir. 2013 yılı itibarıyla Spike TV on yıllık süren desteğini çekti ve ödülün adı The Game Awards olarak güncellendi.

<span class="mw-page-title-main">Zynga</span> video oyunu şirketi

Zynga, San Francisco merkezli video oyunları yapan bir şirkettir. Temmuz 2007'de Mark Pincus, Michael Luxton, Eric Schiermeyer, Justin Waldron, Andrew Trader ve Steve Schoettler kurmuştur. Oyunları Facebook ve MySpace'de oynanmaktadır. Oyunlarından biri olan FarmVille'yi yaklaşık 65.000.000 kişi oynamaktadır. Şirketin 2010 yılında 600 milyon $ geliri vardır. Zynga şirketi ayrıca birçok kez Haiti'ye yardım yapmıştır. Parayı oyun kullanıcıları, tatlı tohumlar almak için aldıkları Cashlar ile ödemişlerdir. Zynga da Haiti'deki mağdurlara ulaştırmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Rockstar San Diego</span> Amerikan video oyunu geliştiricisi

Rockstar San Diego Rockstar Games'e bağlı olarak çalışan oyun stüdyosu. Midnight Club ve Red Dead serileriyle tanınan stüdyo, 2006'da, Rockstar'ın, Grand Theft Auto IV dahil çoğu oyununda kullandığı RAGE oyun motorunu da üretti. Şirket, Kasım 2002'de Take Two Interactive tarafından satın alındı.

<span class="mw-page-title-main">Remedy Entertainment</span> fin video oyunu geliştiricisi

Remedy Entertainment, 1995 yılında Finlandiya'nın Espoo şehrinde kurulmuş olan Finlandiyalı bir bilgisayar oyunu geliştiricisidir. Şirket en çok Max Payne video oyunları serisi ile tanınmaktadır.

Naughty Dog, Inc., merkezi Kaliforniya'nın Santa Monica şehrinde bulunan Amerikan video oyunu şirketi. 1986 yılında, Andy Gavin ve Jason Rubin tarafından bağımsız bir oyun geliştirme şirketi olarak kuruldu. 2001'de Sony Computer Entertainment'a bağlandı. Bu anlaşmadan önce geliştirdiği oyunların platformları çeşitlilik gösteren çeşitli Naughty Dog, birleşmenin ardından yalnızca PlayStation, PlayStation 2, PlayStation 3 ve PlayStation 4 platformları için oyunlar geliştirdi. Uncharted, Jak and Daxter ve Crash Bandicoot serileri, şirket tarafından geliştirilen başlıca oyun serileri konumundadır. Ayrıca, şirketin geliştirdiği ve 2013 yılında piyasaya sürülen The Last of Us'ın en çok satan PlayStation 3 oyunları arasında yer almasının ve tüm zamanların en iyi oyunları arasında gösterilmesinin ardından, oyuna özel DLC piyasaya sürüldü ve 2016'nın Aralık ayında devam oyunu duyuruldu.

<span class="mw-page-title-main">Raven Software</span>

Raven Software Amerika merkezli bir video oyun geliştiricisidir. Şirket, kardeşler Brian ve Steve Raffel tarafından 1990 yılında kurulmuştur. 1997 yılında, Activision ile özel bir yayın anlaşma yaptı ve daha sonra aynı şirket tarafından satın alındı. Satın alınmasından sonra, Heretic ve Hexen gibi meşhur oyunları geliştiren çalışanları ayrılarak Human Head Stüdyolarını kurdu.

<span class="mw-page-title-main">THQ</span> feshedilmiş Amerikalı video oyunu dağıtım şirketi

THQ Inc., Agoura Hills, Kaliforniya merkezli bir video oyunu dağıtım ve yapım şirketiydi. Nisan 1990'da Jack Friedman tarafından ilk olarak Calabasas'ta kuruldu ve sonraki yıl ters devralma ile halka açık şirket haline geldi. Şirket, başlangıçta oyuncak sektöründe çalışırken, tamamen bu sektörden çıkmadan önce video game sektörüne çeşitli yatırımlarla girdi. 2000'lere kadar THQ, başka şirketleri bünyesine katmaya devam etti.

<i>Grand Theft Auto: London, 1969</i> Grand Theft Auto için yapılan görev paketi ve serinin ikinci oyunu

Grand Theft Auto: London 1969, Grand Theft Auto için yapılan görev paketidir ve serinin ilk oyununun geliştirilmiş halidir. London 1969, 31 Mart 1999'da DOS ve Microsoft Windows için çıkmıştır. 1999 Nisan ayında, PlayStation sürümü çıkarılmıştır. Oyun, Grand Theft Auto ile aynı oyun motorunu kullanmaktadır. Böylece Grand Theft Auto ile aynı grafik ve oynanışa sahiptir. Grand Theft Auto gibi, bu görev paketi de kısa kısa kesilmiş sahneler taşımaktadır. London 1969, PlayStation için çıkarılan ilk genişleme paketidir.

<span class="mw-page-title-main">Xbox Game Studios</span>

Xbox Game Studios, Xbox, Xbox 360, Xbox One, Windows, Steam, Windows Store ve Windows Phone platformları için oyun üretimi yapan Microsoft'un video oyunu prodüksiyon kanadıdır. 2002 yılında Microsoft Game Studios adıyla kurulmuş, 2011 yılında yeniden markalaşma yoluna gitmiş ve şimdiki adını almıştır. Bu departman 2002 yılından öncesinde Microsoft Game Division veya kısa haliyle Microsoft Games olarak adlandırılırdı. Microsoft Studios kendi etiketi altında birinci veya üçüncü parti geliştirme stüdyolarıyla beraber oyunlar geliştirmekte ve yayınlamaktadır. MSN Oyunlar da Studios'un bir parçası olmuştur.

<span class="mw-page-title-main">Take-Two Interactive</span> Amerikan merkezli global eğlence şirketi

Take-Two Interactive Software, Inc. Amerikan uluslararası video oyunu yapımcısı ve dağıtıcısıdır. Take-Two, Rockstar Games ve 2K Games şirketlerini bünyesinde barındırır. Şirketin merkezi New York şehrindedir. Take-Two şirketi Grand Theft Auto, Mafia, Manhunt ve Bioshock gibi ünlü video oyunlarını yayımlamıştır. Sahibi olduğu 2K Games'in 2K Sports yapımlarını yayımlamaktadır. Firma Bethesda Softworks firmasının The Elder Scrolls IV: Oblivion adlı oyununun da yayımcılığını üstlenmiştir.

<span class="mw-page-title-main">MachineGames</span> İsveç merkezli bir video oyunu geliştiricisi

MachineGames, Uppsala merkezli İsveçli bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2009 yılında, aralarında Magnus Högdahl'ın da bulunduğu Starbreeze Studios'un yedi eski çalışanı tarafından kuruldu. Birkaç yayımcıya oyun fikirlerini başarısız bir şekilde sunduktan sonra MachineGames, Temmuz 2010'da Wolfenstein serisinden yeni bir oyun geliştirmek için Bethesda Softworks ile anlaştı ve Kasım ayında Bethesda'nın ana şirketi ZeniMax Media tarafından satın alındı. Wolfenstein serisinde MachineGames, The New Order (2014), The Old Blood (2015), The New Colossus (2017), Youngblood (2019) ve Cyberpilot (2019) oyunlarını geliştirdi.

<span class="mw-page-title-main">Ghost Story Games</span>

Ghost Story Games, Looking Glass Studios'un 3 çalışanı: Ken Levine Jonathan Chey ve Robert Fermier tarafından 1997'de kuruldu. 9 Ocak 2006'da, Take-Two Interactive Irrational Games'i satın aldığını ve bundan sonra oyunlarını 2K Games adı altında çıkaracaklarını açıkladı. Stüdyo geliştirmiş olduğu System Shock 2, Freedom Force, SWAT 4 ve en önemlisi Bioshock oyunlarıyla bilinir.

Gathering of Developers, Inc., Ocak 1998'de Mike Wilson ve diğerleri tarafından kurulmuş Teksas merkezli bir bilgisayar ve video oyunları yayıncılığı şirketiydi. Amaçları arasında yayıncılar ve bağımsız oyun geliştiricileri arasındaki uçurumu kapatmak, bağımsız geliştiricilerin projeleri üzerinde yaratıcı denetime izin vermek, fikri mülkiyetlerini (IP) sahiplenme ve yayıncılık ve pazarlama kararlarına katılım vardı. Şirket daha sonra Take-Two Interactive'in bir yan kuruluşu oldu.

<span class="mw-page-title-main">Starbreeze Studios</span> İsveçli video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı

Starbreeze Studios AB, Stockholm merkezli bir İsveçli video oyunu geliştiricisi ve yayıncısıdır. Stüdyonun geliştirdiği önemli oyunlar arasında The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, Payday 2, Payday 3 ve Brothers: A Tale of Two Sonsbulunmaktadır. Demo grubu Triton'un üyeleri tarafından kurulan şirket 2002'de O3 Games ile Starbreeze adı korunarak birleşti. Şirket Enclave ve Knights of the Temple: Infernal Crusade gibi oyunlar üretti. 2000'lerin başlarında, yayıncı ile anlaşmazlıklar nedeniyle projelerinin iptali ve başarısız bir satın alım şirketin dördüncü oyunu The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay'in geliştirilmesi sırasında çalışanların işten çıkarılmasıyla sonuçlanan ciddi bir finansal krize yol açtı. Bu oyun eleştirel övgü topladı ve Starbreeze'e kaliteli lisanslı ürünler üretmek için iyi bir itibar sağladı. Şirket satışları tatmin edici olarak görülen The Darkness üzerinde çalışmaya baladı.

Acclaim Entertainment, Inc., merkezi Glen Cove, New York'ta olan video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıydı. Greg Fischbach, Robert Holmes ve Jim Scoroposki tarafından 1987'de Oyster Bay'deki bir dükkânın büyümesiyle kurulmuş şirket 1990'ların sonu ve 2000'lerin başında satın aldığı şirketlerle dünya çapında oyun geliştiren bir ekip kurmuştu. 2003 mali yılında kötü performans gösteren şirket Eylül 2004'te iflasını açıkladı. Acclaim'in mülkleri açık arttırma yöntemi ile çeşitli alıcılara satıldı.

Zombie Studios, konsol, PC, mobil ve web tabanlı oyunları üreten Amerikalı bağımsız bir video oyunu geliştiricisiydi. 1994 yılında Zombie, LLC adıyla eski Sarnoff Araştırma Merkezi çalışanları Joanna Alexander ve Mark Long tarafından kuruldu. Alexander ve Long, 1993 yılında Sarbroff'da Hasbro için bir sanal gerçeklik oyun konsolu tasarımını tamamladıktan sonra Zombie'yi kurdular. Zombie, ana akım platformlar için 30'dan fazla oyun tasarladı ve üretti. 1999 ile 2004 arasında şirket Zombi Inc. olarak biliniyordu. PC ve konsollar için önemli oyunları tasarlamak ve üretmek üzere 2005 yılında Direct Action Games adıyla bir etiket marka da oluşturdular.

<span class="mw-page-title-main">Hangar 13 (şirket)</span> Amerikalı video oyun geliştiricisi

Hangar 13, eski Hamilton Hava Kuvvetleri Üssü bölgesinde, Novato, Kaliforniya'da bulunan bir Amerikan video oyunu geliştiricisidir. Haden Blackman tarafından kurulan şirketin bir bölümü Aralık 2014 yılında 2K Games tarafından satın alındı ve şirket tarafından Mafya III Ekim 2016 yılında piyasaya sürüldü. 2017'de Hangar 13, 2K Czech ile birleştirildi. Bu nedenle stüdyo Brno ve Prag'da iki ek stüdyo aldı; dördüncü stüdyo 2018'de Brighton'da açıldı.

<span class="mw-page-title-main">2002 Kış Olimpiyatları'nda Kenya</span>

Kenya, 8-24 Şubat 2002 tarihleri arasında ABD'nin Salt Lake City kentinde 2002 Kış Olimpiyatlarına yarışmak üzere bir delegasyon gönderdi. Heyet, ikinci kez Olimpiyatlara katılan ve o dönemde Kenya'nın tarihindeki tek Kış Olimpiyatçısı olan, kayak koşucusu Philip Boit'ten oluşuyordu. Kendisi erkekler kayaklı koşusunda 65. olarak madalya alamadan olimpiyatları tamamladı.