İçeriğe atla

42 Entertainment

42 Entertainment
Kuruluş2003
Genel merkeziBurbank, Kaliforniya, ABD
Önemli kişilerSusan Bonds (Başkan & CEO)
Alex Lieu (Baş Yaratıcı Sorumlu)
Michael Borys (İnteraktif Tasarım MY)
Johnny Rodriguez (Görsel Tasarım MY)
George Cook
Bob Fagan

42 Entertainment, merkezi Burbank, Kaliforniya'da olan alternatif gerçeklik oyunları üstüne uzmanlaşmış bir Amerikan şirketidir. Şirket 2003'te 4orty 2wo Entertainment adıyla bağımsız, yaratıcı ve etkileşimli içerik üreten bir ajans olarak kuruldu.[1] Şirket kurulduğu zaman 9 çalışanı olan bir yönetim ekibinden oluşuyordu ve merkezi Emeryville, Kaliforniya'daydı. Alternatif gerçeklik oyunları geliştiren şirket Xbox ve PS3 oyunları geliştirmesinin yanı sıra Kara Şövalye filmi ve Nine Inch Nails grubunun Year Zero albümüne katkı vermiştir.

Tarihçe

Kuruluş öncesi

Şirket resmen 2003'e kadar kurulmamış olsa da yönetim ekibini oluşturan üyelerin çoğu Warner Brothers için Steven Spielberg'ün A.I. filminin tanıtımı için "The Beast" oyunun geliştirilmesi için birlikte çalışmıştır.[2] Bu proje Microsoft tarafından geliştirildi.[2]

Kuruluş

Şirket 4orty 2wo Entertainment adıyla 2003'te kuruldu ve yönetim ekibinde "The Beast"i yaratan ekipten Bob Fagan, Elan Lee,[3][4] Sean Stewart[5] ve Jordan Weisman[5][6] vardı. 2003 ve 2006 arasında önemli çalışanlar ve şirkete katkısı olanlar arasında Susan Bonds, Joe DiNunzio,[7] Jane McGonigal,[8] Jim Stewartson[9] ve John Ziffren[10][11] vardır.

3 Pin Media ile birleşme

2006'nın başında 42 Entertainment, 3 Pin Media ile birleşti. Michael Borys, Alex Lieu ve Johnny Rodriquez'den oluşan yönetici ekip şirkete bu sırada katıldı.

2007'deki değişklikler

2007'de Jordan Weisman, Smith & Tinker şirketini kurmak için istifa etti. Aynı yıl Elan Lee, Sean Stewart ve Jim Stewartson Fourth Wall Studios'u kurmak için şirketten ayrıldı.[12]

2008'deki değişiklikler

Yaratıcı yönetmenler Steve Peters, Maureen McHugh ve Behnam Karbassi 2008'in sonlarını doğru şirketten ayrılıp Mart 2009'da No Mimes Media şirketini kurdu.[13]

Projeler

2004'te 42 Entertainment Xbox oyunu Halo 2'nin önceli I Love Bees oyununu geliştirdi. Bunu 2005'teki Hex 168 (Microsoft Gaming Studios/Xbox 360), MSN Found (Windows Live Search) ve Last Call Poker (Activision’ın GUN oyunu) gibi projeler izledi. 2006'da şirket Windows Messenger ve Disney'in Karayip Korsanları için interaktif Dead Man's Tale oyununu geliştirdi.

2007'de 42 Entertainment Windows Vista için The Vanishing Point'i geliştirdi. Oyunun büyük ödülü olarak yörünge altı uzaya yolculuk verildi. Şirket aynı zamanda Trent Reznor ile Nine Inch Nails'in Year Zero albümü için bir dünya ve Year Zero oyununu geliştirdi. Year Zero oyunu Rolling Stone tarafından "seks videosu sızdırılmasından beri geliştirilmiş en başarılı yenilikçi tanıtım yöntemi" olarak değerlendirildi.[14] Reznor oyunun pazarlama çalışması yerine albümün bir uzantısı olmasını istediyse de[15] oyun 2008 Cannes Lions'da Cyber Grand Prix dijital pazarlama ödülünü aldı.[16]

2008'den itibaren 42 Entertainment'ın yaptığı projeler arasında Stop the International (Columbia Tri-Star), If Looks Could Kill (Burrell/Toyota Camry), Bizarro is Here (Six Flags), Project Abraham (SCEA's Resistance 2) ve Warner Bros. Kara Şövalye filmi için alternatif gerçeklik oyunu Why So Serious? vardır. 2009'da 42 Entertainment Disney filmi Tron: Legacy için Flynn Lives Kampanyası'nı başlatmıştır.

Kaynakça

  1. ^ "Original website 4orty2wo.com as archived at archive.org". Web.archive.org. 31 Ocak 2005. 31 Ocak 2005 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  2. ^ a b "Credits as archived on cloudmakers-moderated Yahoo group". Movies.groups.yahoo.com. 4 Haziran 2011 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  3. ^ Jon, Scott (14 Kasım 2006). "Joystiq Interviews Elan Lee of 42 Entertainment". Joystiq.com. 29 Kasım 2006 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  4. ^ "Elan Lee's Alternate Reality". Gamasutra.com. 6 Aralık 2006. 14 Temmuz 2020 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  5. ^ a b Borland, John (22 Aralık 2005). "A novelist turned gaming innovator (news.com)". News.cnet.com. 23 Şubat 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  6. ^ Rose, Frank (20 Aralık 2007). "Secret Websites, Coded Messages: The New World of Immersive Games". wired.com. 22 Ağustos 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  7. ^ Dean Takahashi (30 Ocak 2009). "42 Entertainment creates alternate reality game for new film, The International". Venturebeat.com. 30 Eylül 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  8. ^ Terdiman, Daniel (28 Aralık 2006). "Drawing on the Wii, reality TV (c|net)". News.cnet.com. 24 Ekim 2012 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  9. ^ Stewartson, Jim (22 Mayıs 2018). "Jim Stewartson Official Website". 23 Mayıs 2018 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 22 Mayıs 2018. 
  10. ^ "Management team". 3 Nisan 2005. 3 Nisan 2005 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  11. ^ Weiss, Joanna (23 Ekim 2005). "Who's Running the Show". boston.com. 20 Ağustos 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  12. ^ "42 Entertainment Names New Management Team". Reuters. 28 Kasım 2007. 1 Şubat 2013 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  13. ^ "No Mimes Media: New company, familiar faces". Argn.com. 13 Mart 2009. 8 Ağustos 2010 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 14 Eylül 2010. 
  14. ^ "Year Zero" Project = Way Cooler Than "Lost," 21 Mart 2012 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi. Rolling Stone Staff Blog, 22 Şubat 2007.
  15. ^ Rose, Frank, "Secret Websites, Coded Messages: The New World of Immersive Games" 22 Ağustos 2010 tarihinde Wayback Machine sitesinde arşivlendi.
  16. ^ Diaz, Ann-christine, "'Uniqlock' Wins Cyber Grand Prix, and 'Voyeur' Snags More Gold," Advertising Age, 18 Haziran 2008. Erişim tarihi 27 Aralık 2010

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Konami</span> Japonya merkezli video oyunu ve eğlence şirketi

Konami Holdings Corporation, Japonya merkezli bir video oyunu ve eğlence şirketidir. Şirket, 21 Mart 1969 tarihinde kurulmuş olup ağırlıklı olarak bir ürün distribütörü, video oyunu geliştiricisi ve yayıncısı olarak faaliyet göstermektedir. Şirketin merkezi Tokyo'nun Chūō semtinde yer almaktadır.

<i>FIFA</i> (video oyunu serisi) futbol video oyunu

FIFA ya da diğer ülkelerde bilinen isimiyle FIFA futbol, Electronic Arts'ın bir kolu olan EA Sports tarafından 1993'ten bu yana yıllık çıkarılan futbol oyunudur. 1980'lere damgasını vuran Sensible Soccer, Kick Off, Matchday Soccer'ın geliştirilmiş oyunu olarak EA tarafından çıkarılan seri, daha sonra dalında bir numara olmuş ve Madden NFL'den sonra en çok satan spor oyunu olmuştur

Treyarch, Peter Akemann ve Doğan Köslü tarafından 1996'da kurulan video oyunu geliştiricisidir ve 2001'de Activision'a tahsil edilmiştir. Genel Merkezi Kaliforniya'daki Santa Monica'dadır. Şirket genellikle büyük ilgi gören filmlerin oyununu yapmaktadır. Ayrıca popüler bir oyun serisi olan Call of Duty'nin bazı oyunlarının yapımcılığını yapmıştır.

<span class="mw-page-title-main">Aspyr</span> video oyun yayıncısı

Aspyr Media Inc., Teksas merkezli, Windows oyunlarını Mac OS platformuna taşıma işlevinde uzmanlaşmış bir şirkettir. 1996'dan beri sektörün içinde bulunan Aspyr, 2003 itibarıyla Mac eğlence piyasasında yüzde 60'lık pazar payına sahiptir.

<span class="mw-page-title-main">Epic Games</span> video oyun şirketi (oyun motoru şirketi)

Epic Games, Cary, Kuzey Carolina, ABD merkezli bir video oyunu yapım ve geliştirme şirketidir. Daha çok Gears of War, Fortnite ve Unreal serileriyle tanınır. Oyun motoru Unreal Engine'nın da yaratıcısıdır.

Yedinci nesil video oyunu konsolları 22 Kasım 2005'te Microsoft'un Xbox 360 oyun konsolunun piyasaya sürülmesiyle başladı. Ardından 17 Kasım 2006'da Sony Interactive Entertainment'ın PlayStation 3, ertesi yıl da 19 Kasım 2006'da Nintendo'nun Wii oyun konsollarının piyasaya sürülmesiyle devam etti. Her yeni oyun konsolu yeni teknolojileri de beraberinde getirdi. Örneğin Xbox 360, yüksek çözünürlüklü video (HD) kalitesinde oyunlar sundu, PlayStation 3 yerleşik bir 3D Blu-ray Disc oynatıcı aracılığıyla HD film oynatma olanağı sundu, Wii ise, kontrol cihazlarını hareket sensörlerini oyun çubuklarına entegre ederek farklı bir deneyim sundu. Böylece Wii kontrolcüleri, oyun içi eylemleri kontrol etmek üzere hareket ettirilebilir, bu da oyuncuların oyun sırasında hareket yoluyla gerçek dünyadaki eylemleri simüle etmelerini sağlar. Bu nesil ile birlikte, video oyun konsolları küresel BT altyapısının önemli bir parçası haline geldi; 2007 yılında video oyun konsollarının dünyanın genel amaçlı bilgisayarlar gücünün %25'ini temsil ettiği tahmin edilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Sony Interactive Entertainment</span> Tokyo merkezli video oyunu endüstrisinde çalışan, Sonyye bağlı şirket

Sony Interactive Entertainment (SIE) (Japonca: ソニー・インタラクティブエンタテインメント Sonī Intarakutibu Entateinmento), Sony'nin video oyunu ve dijital eğlence alanında faaliyet gösteren yan kuruluşudur. Şirket, 16 Kasım 1993'te Sony Computer Entertainment adıyla PlayStation oyun konsollarını üretmek amacıyla kuruldu. Şirketin Kuzey Amerika ve global merkezi San Mateo'da yer almakta olup Asya şirketi olan Sony Interactive Entertainment Japan Asia Tokyo'da ve Avrupa şirketi olan Sony Interactive Entertainment Europe Londra'da yer almaktadır.

<span class="mw-page-title-main">GameSpy</span>

GameSpy ya da GameSpy Industries, Inc. oyun websitelerine ağ hizmeti sağlayan, online video oyunlarına servis ve yazılım desteği sunan IGN Entertainment'in bir parçası. GameSpy hayata 1996'da QSpy ismindeki internet Quake server arama programı ile başladı. Şirket merkezi Kaliforniya Costa Mesada bulunuyor ve News Corporation şirketi tarafından işletiliyor. 92.3% hisse oranıyla ana şirket, 8 Eylül 2005'te $650 milyon dolara satın alan IGN'dir. GameSpy'ın PlayStation 2, PlayStation 3, PSP, Xbox, Xbox 360, Nintendo GameCube, Wii, Game Boy Advance, Nintendo DS, N-Gage, Wireless, PC ve Retrogaming için bölümleri vardır. GameSpy ayrıca yarı-haftalık olarak yayınlanan GameSpy Debriefings adındaki Podcast da yayınlamaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Remedy Entertainment</span> fin video oyunu geliştiricisi

Remedy Entertainment, 1995 yılında Finlandiya'nın Espoo şehrinde kurulmuş olan Finlandiyalı bir bilgisayar oyunu geliştiricisidir. Şirket en çok Max Payne video oyunları serisi ile tanınmaktadır.

<span class="mw-page-title-main">Raven Software</span>

Raven Software Amerika merkezli bir video oyun geliştiricisidir. Şirket, kardeşler Brian ve Steve Raffel tarafından 1990 yılında kurulmuştur. 1997 yılında, Activision ile özel bir yayın anlaşma yaptı ve daha sonra aynı şirket tarafından satın alındı. Satın alınmasından sonra, Heretic ve Hexen gibi meşhur oyunları geliştiren çalışanları ayrılarak Human Head Stüdyolarını kurdu.

<span class="mw-page-title-main">THQ</span> feshedilmiş Amerikalı video oyunu dağıtım şirketi

THQ Inc., Agoura Hills, Kaliforniya merkezli bir video oyunu dağıtım ve yapım şirketiydi. Nisan 1990'da Jack Friedman tarafından ilk olarak Calabasas'ta kuruldu ve sonraki yıl ters devralma ile halka açık şirket haline geldi. Şirket, başlangıçta oyuncak sektöründe çalışırken, tamamen bu sektörden çıkmadan önce video game sektörüne çeşitli yatırımlarla girdi. 2000'lere kadar THQ, başka şirketleri bünyesine katmaya devam etti.

<span class="mw-page-title-main">MachineGames</span> İsveç merkezli bir video oyunu geliştiricisi

MachineGames, Uppsala merkezli İsveçli bir video oyunu geliştiricisidir. Stüdyo, 2009 yılında, aralarında Magnus Högdahl'ın da bulunduğu Starbreeze Studios'un yedi eski çalışanı tarafından kuruldu. Birkaç yayımcıya oyun fikirlerini başarısız bir şekilde sunduktan sonra MachineGames, Temmuz 2010'da Wolfenstein serisinden yeni bir oyun geliştirmek için Bethesda Softworks ile anlaştı ve Kasım ayında Bethesda'nın ana şirketi ZeniMax Media tarafından satın alındı. Wolfenstein serisinde MachineGames, The New Order (2014), The Old Blood (2015), The New Colossus (2017), Youngblood (2019) ve Cyberpilot (2019) oyunlarını geliştirdi.

Obsidian Entertainment, Inc., şirket merkezi Irvine, Kaliforniya'da bulunan bağımsız bir Amerikan video oyun geliştiricisidir. 2003 yılında Black Isle Studios'un kapanışından sonra eski Black Isle çalışanları Feargus Urquhart, Chris Avellone, Chris Parker, Darren Monahan ve Chris Jones tarafından kuruldu.

<span class="mw-page-title-main">Klei Entertainment</span>

Klei Entertainment Inc. Vancouver merkezli bağımsız video oyunu geliştiricisi. Klei, 2005 Temmuz ayında Jamie Cheng tarafından kuruldu. Eets ile Shank oyun serileri, Mark of the Ninja, Don't Starve, Oxygen Not Included ve Invisible Inc. oyunlarıyla tanınır.

<span class="mw-page-title-main">Xbox</span> Microsoftun geliştirdiği video oyun konsolu

Xbox Microsoft tarafından oluşturulan ve sahip olunan bir Xbox kumandası ve video oyunu markasıdır. Sırasıyla altıncı nesil video oyunu konsolları, yedinci nesil video oyunu konsolları ve sekizinci nesil video oyunu konsollarında çıkan üç video oyunu konsolu ile Microsoft tarafından geliştirilen bir dizi video oyun konsolunu temsil ediyor. Bu marka aynı zamanda uygulamaları (oyunlar), akış hizmetlerini, Xbox Live Marketplace, Xbox Live adına çevrimiçi bir hizmeti ve Xbox Game Studios adına geliştirme kolunu temsil ediyor. Marka ilk olarak ABD’de Kasım 2001’de orijinal Xbox konsolunun lansmanıyla tanıtıldı.

Acclaim Entertainment, Inc., merkezi Glen Cove, New York'ta olan video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıydı. Greg Fischbach, Robert Holmes ve Jim Scoroposki tarafından 1987'de Oyster Bay'deki bir dükkânın büyümesiyle kurulmuş şirket 1990'ların sonu ve 2000'lerin başında satın aldığı şirketlerle dünya çapında oyun geliştiren bir ekip kurmuştu. 2003 mali yılında kötü performans gösteren şirket Eylül 2004'te iflasını açıkladı. Acclaim'in mülkleri açık arttırma yöntemi ile çeşitli alıcılara satıldı.

Zombie Studios, konsol, PC, mobil ve web tabanlı oyunları üreten Amerikalı bağımsız bir video oyunu geliştiricisiydi. 1994 yılında Zombie, LLC adıyla eski Sarnoff Araştırma Merkezi çalışanları Joanna Alexander ve Mark Long tarafından kuruldu. Alexander ve Long, 1993 yılında Sarbroff'da Hasbro için bir sanal gerçeklik oyun konsolu tasarımını tamamladıktan sonra Zombie'yi kurdular. Zombie, ana akım platformlar için 30'dan fazla oyun tasarladı ve üretti. 1999 ile 2004 arasında şirket Zombi Inc. olarak biliniyordu. PC ve konsollar için önemli oyunları tasarlamak ve üretmek üzere 2005 yılında Direct Action Games adıyla bir etiket marka da oluşturdular.

<span class="mw-page-title-main">Avalanche Studios Group</span>

Avalanche Studios Group, Stockholm merkezli İsveç video oyunu geliştiricisi ve yayımcısıdır. Avalanche Studios, Expansive Worlds ve Systemic Reaction şirketlerinin üst şirketidir. Mart 2003'te Linus Blomberg ve Christofer Sundber tarafından kurulan Avalnche Studios açık dünya geliştirme projelerine odaklanmıştır ve projeleri kendi Apex oyun motorunda geliştirir. Şirket Just Cause oyun serisini geliştirmesi ile tanınır.

Cavia Inc. Japon video oyun geliştiricisi.

Video oyunlarında reklamcılık, ürünleri, organizasyonları veya bakış açılarını tanıtmak için reklamın video oyunlarına entegre edilmesidir.