İçeriğe atla

Şehir kurma oyunu

Lincity bir şehir kurma oyunudur

Şehir kurma oyunu oyuncuların, bir şehrin planlayıcısı ve lideri olduğu simülasyon oyunu türüdür. Genellikle, oyuncu şehri tepeden gören bir bakış açısına sahiptir ve farklı stratejiler izleyerek şehri geliştirir. Oyuncu, bina yerleştirme, işçi görevlendirme, kaynak kullanımı seçeneklerini kullanarak şehrin gelişimini yönlendirir.

Tarihçe

Bugünkü anlamıyla şehir kurma oyun türü 1989'da yayınlanan SimCity oyunuyla başlamıştır.[1] Bu oyunun özelliği belirli bir kazanma koşulu olmaksızın, devamlı bina kurma üzerine olmasıdır. Oyuncular şehir tasarımı ve büyümesinde kişisel amaçlarını takip eder. Oyundaki başarı göstergeleri pozitif bütçeyi korumak ve vatandaş memnuniyetini yüksek tutmaktır. Takip eden 'SimCity 4 gibi oyunlar yüksek satış miktarlarına ulaşarak başarı elde etmiştir.

İlk sim oyunu Utopia (1982) birçok benzer temaya sahipti ancak döneminin teknolojik yetersizlikleri ile kısıtlanmıştı. Birkaç yıl sonra çıkacak SimCity'nin tersine bina kurulabilecek alanlar çok az sayıdaydı. Oyuncunun skoru halkının yaşam kalitesine bağlıydı.

Kaynakça

  1. ^ Richard Moss (10 Kasım 2015). "From SimCity to, well, SimCity: The history of city-building games". arstechnica.com. 4 Şubat 2017 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 3 Şubat 2017. 

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">Vancouver</span> Kanadada belediye

Vancouver, Kanada'nın batısında bulunan Britanya Kolumbiyası eyaletinde bir liman şehirdir. Batı Kanada'nın en büyük, ülkenin de üçüncü büyük metropolüdür.

<span class="mw-page-title-main">Dortmund</span> Kuzey Ren-Vestfalyada büyükşehir (Almanya)

Dortmund, Almanya'nın Ruhr bölgesinde bulunan bir şehir. Kuzey Ren-Vestfalya eyaletine bağlıdır.

<i>SimCity 4</i> video oyunu

SimCity 4 (SC4), 2002 yılında çıkmış olan simülasyon türü bilgisayar oyunudur. Oyundaki amaç bir şehir kurup en iyi şekilde yönetmektir. Serisinin 4. oyunu olup Maxis tarafından yapılıp yayıncılığını ise EaGames üstlenmiştir. Maxis'i daha sonradan EaGames satın almıştır.

<i>The Sims</i> 2000 video oyunu

The Sims, Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 2000 yılında yayınlanan stratejik yaşam simülasyonu video oyunudur. "Sim" adı verilen sanal insanların kurgusal bir mahalle içerisinde yaşadığı evlerde bilgisayar simülasyonu üzerinden günlük aktiviteleri kontrol edilir. Oyuncular Sim'leri kontrol edebilir, kariyerlerini geliştirebilir, yaşadıkları alanı değiştirebilir ve diğer Sim'lerle ilişki kurabilirler. Aynı zamanda Sim'ler için ev yaratabilir, evi dekor edebilir, kıyafet alabilirler. Diğer Sim'lerle olan sosyal ilişkilerini de ilerletebilirler.

<i>The Sims 2</i> 2004 video oyunu

The Sims 2, Maxis tarafından Redwood City, Kaliforniya'da geliştirilen ve Electronic Arts tarafından 2004 yılında yayınlanan yaşam simülasyonu oyunudur. The Sims oyununun devamı niteliğindedir.

SimCity; oyuncunun bilgisayar ortamında kendi kentini kurmasını ve yönetmesini sağlayan bir strateji-simulasyon oyunudur. İlk üç versiyonu Maxis, SimCity 4 ise Electronic Arts tarafından hazırlanıp piyasa sürülmüştür. SimCity 1989'den bu yana strateji türü oyun severlerin büyük oranda ilgi kapsamındadır.

City Life gerçek zamanlı bir şehir yapma oyunudur. Oyun,oyunculara kendi türünde 3 boyutlu çalışma imkânı veren ilk oyun olma özelliğini taşır. Oyun bir Fransız oyun geliştirme şirketi olan Monte Cristo tarafından geliştirilmiştir.Mayıs 2006'da piyasaya sürülmüştür.

<i>Civilization</i> 1991 video oyunu

Sid Meier's Civilization, Sid Meier tarafından 1991 yılında MicroProse için yapılmış bir sıra tabanlı strateji oyunudur. Oyunun amacı yüzyıllarca ayakta kalabilecek bir medeniyet kurmaktır. Oyun M.Ö. 4000 yılında başlar ve yakın geleceğe kadar devam eder. Civilization, sıra tabanlı strateji oyunlarının atası olarak kabul edilir.

<i>SimCity 3000</i>

SimCity 3000, 2001 yılında Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından satışa sunulan bir şehir simülasyon oyunudur. Oyunda, oyuncu bir arsayı seçerek o bölgede belediye başkanı olur, oyuncu kendi politikalarına göre bu arsayı bir şehir haline getirerek hem şehrin refahı için, hem de kar gütmek için çalışır. Oyunda yapılacak değişik binalar için, değişik türde arsalama seçenekleri bulunur. Oyunda herhangi bir şekilde devlet hizmetlerini arttılarak halkın refahı arttırılabilmektedir.

<i>The Sims 3</i> 2009 video oyunu

The Sims 3, Maxis tarafından Redwood Shore stüdyolarında geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan yaşam simülasyonu video oyunudur. The Sims serisinin devamı olan The Sims 2 oyununun devamı niteliğindedir. 2 Haziran 2009'da OS X, Microsoft Windows ve akıllı telefonlar için yayınlandı. Konsol versiyonları ise PlayStation 3, Xbox 360 ve Nintendo DS için Ekim 2010'da, Wii platformu için de bir ay sonra yayınlandı. Windows Phone versiyonu 15 Ekim 2010'da, Nintendo 3DS versiyonu ise 27 Mart 2011'de yayınlandı.

Simcity Societies, simülasyon türü bilgisayar oyunudur. Oyundaki amaç, şehir kurup o şehri en iyi şekilde yönetmektir. Oyunun dağıtımcılığını Electronic Arts (EA) üstlenmiştir. Sims oyunları serisinin bir devamıdır. Simcity serisin 5. oyunudur ama diğer simcity serilerinde görüntü ve farklılık olarak bir ilktir.

<i>The Sims</i> (seri) video oyunu serisi

The Sims, Maxis tarafından geliştirilen ve Electronic Arts tarafından yayınlanan yaşam simülasyonu video oyunudur. Franchise dünya çapında 200 milyon kopyaya yakın varan satışı ile tüm zamanların en çok satan video oyunlarından biri oldu.

<i>Cities XL</i>

Cities XL bir şehir kurma simülasyonu oyunu yapımcısı City Life'ında yaratıcı Monte Cristo'dur. 2009 yılının ilk çeyreğinde tamamlanması beklenirken değişiklikler nedeni ile 8 Ekim 2009 yılında yayınlanmıştır. Oyuncuların yaptığı devasa gezegenleri online olarak diğer kişilerle paylaşabilecek ve karşılıklı olarak kaynak ticareti yapabilecek ve şehir planlamasında katkıda bulunabilecektir. Oyunu tek oyuncu modundada oynanabilmektedir.

<span class="mw-page-title-main">İnşaat ve yönetim simülasyonu</span>

İnşaat ve yönetim simülasyonu (İYS) oyuncuların sınırlı kaynakları kullanarak kurgusal organizasyonları veya projeleri inşa ettikleri, geliştirdikleri ya da yönettikleri bir simülasyon oyunu çeşididir. Bazı strateji oyunları oyuncunun kaynak yönetimi ile proje geliştirmesini içerir. Ancak strateji oyunlarının aksine, esas İYS oyunlarında amaç bir düşmanı yenmek değil, devam eden bir süreçle ilgili hedeflere ulaşmaktır. Bu kategorideki oyunlar bazen yalnızca yönetim oyunu olarak adlandırılır.

<i>Caesar</i> (video oyunu)

Caesar, oyuncunun Romalı bir vali rolünü üstlenerek antik roma şehirleri yönettiği bir şehir kurma video oyunudur.

Forge of empires InnoGames tarafından geliştirilen tarayıcı tabanlı bir strateji oyunudur. Oyun 17 Nisan 2012'de piyasaya sürüldü. 2013'te televizyon reklamları oyunun 10 milyon kullanıcı kaydına ulaşmasına yardımcı oldu. 2014'te iPhone ve iPad, 2015'te ise Android için piyasaya sürüldü. Oyun hem SimCity hem de Clash of Clans'a benzer, ancak sıra tabanlı strateji öğeleri içerir.

<i>SimCity: BuildIt</i> 2014 video oyunu

SimCity: BuildIt, Electronic Arts ve Maxis işbirliği ile oluşturulmuş bir şehir kurma simülasyonu temalı mobil oyundur. Çıkış tarihi 16 Aralık 2014'tür.

Bir hükûmet simülasyonu veya politik simülasyon, bir ulusun tamamının veya bir kısmının hükûmeti ve politikasını simüle etmeye çalışan bir oyundur. Bu oyunlar jeopolitik durumları, iç politik politikaların oluşturulmasını veya politik kampanyaların simülasyonunu içerebilir. Askeri veya eylem unsurlarının cesaretini kırması veya soyutlaması nedeniyle klasik savaş oyunları türünden farklıdırlar.

The Sims 3: Late Night, stratejik yaşam simülasyonu bilgisayar oyunu The Sims 3 için yayınlanan üçüncü genişleme paketidir ve önceki genişletmeler The Sims 2 için The Sims 2: Nightlife ve The Sims için yayınlananThe Sims: Hot Date The Sims: House Party, The Sims: Superstar ve The Urbz: Sims in the City'den bazı öğeler içerir.

Sürükleyici sim, oyuncu seçimlerine dayanan simülasyon türünde bir video oyunu türüdür. Temel tanımlayıcı özelliği, nispeten geniş bir oyuncu yetenekleriyle birleştiğinde, oyundaki sorunlara çeşitli ve yaratıcı çözümlerin yanı sıra, ortaya çıkan oyun oynamanın ötesindeki yaratıcı çözümleri desteklemesine izin veren oyuncu eylemlerine yanıt veren simüle edilmiş sistemlerin kullanılması, geliştirici tarafından açıkça tasarlanmasıdır. Bu tanım, sınırlı bir anlamda oyuncu seçimine izin veren oyun sistemleri veya oyuncuların seçimlerinin sonuçlarından kolayca kaçmalarına izin veren sistemlerle karıştırılmamalıdır.