İçeriğe atla

itch.io

itch.io
SahipLeaf Corcoran
URLitch.io
Ticari?Evet
Site türüVideo oyunu, E-kitap
KayıtGerekli değil (içerik yüklemek, yorum yapmak ve game jam'lere katılmak için gerekli)
Kullanılabilir dil(ler)İngilizce
Başlama tarihi3 Mart 2013 (11 yıl önce) (2013-Mart-03)[1]

itch.io, kullanıcıların bağımsız oyunları barındırması, satması ve indirmesi için bir internet sitesidir. Site Mart 2013'te Leaf Corcoran tarafından oluşturuldu ve Şubat 2018 itibarıyla yaklaşık 100.000 oyun ve öğeyi barındırıyor.

itch.io ayrıca kullanıcılarının, katılımcıların oyun oluşturmak için sınırlı sürelerinin (genellikle 1-3 gün) olduğu etkinlikler olan game jam'ler düzenlemelerine izin verir.

Gelir

Geliştiriciler platforma yükledikleri oyunlar için para talep edebilir. Sadece Mayıs 2015'te itch.io geliştiricilere 51.489 dolar ödedi.[2] Varsayılan olarak, site her satıştan %10'luk bir komisyon alır;[3] ancak geliştirici sitenin satın alma başına ne kadar para alacağını seçebilir.[4] Geliştirici oyun için bedava dahil en düşük fiyatı belirleyebilir ve müşteri satın aldığı oyunu beğenirse bu minimum tutarın üzerinde ödeme yapabilir.[5]

Kaynakça

  1. ^ "Q&A: itch.io Interview with Leaf Corcoran". www.gamasutra.com (İngilizce). 20 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ocak 2021. 
  2. ^ "Itch.io Is the Littlest Next Big Thing in Gaming". www.vice.com (İngilizce). 31 Ocak 2022 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ocak 2021. 
  3. ^ Cameron, Phill. "Itch.io launches open revenue sharing". www.gamasutra.com (İngilizce). 23 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ocak 2021. 
  4. ^ Nutt, Christian. "Game jams aside, itch.io's doing brisk business distributing games". www.gamasutra.com (İngilizce). 23 Eylül 2014 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ocak 2021. 
  5. ^ "Itch.io lets developers dictate revenue share". GamesIndustry.biz (İngilizce). 26 Mart 2015 tarihinde kaynağından arşivlendi. Erişim tarihi: 19 Ocak 2021. 

Dış bağlantılar

İlgili Araştırma Makaleleri

<span class="mw-page-title-main">GameRankings</span>

GameRankings, video oyunları için yayımlanan eleştirileri derleyen ve puanlama sistemi oluşturan internet sitesi. Scott Bedard'in 1999'da kurduğu GameRankings daha sonrasında CBS Interactive tarafından satın alınmıştır. 9 Aralık 2019 itibarıyla erişime kapanan sitenin içeriği ve çalışanları CBS Interactive'in sahibi olduğu bir diğer video oyunu veritabanı olan Metacritic'e aktarılmıştır. Bu tarihten beri GameRankings'in internet sitesi de Metacritic'e yönlendirilmektedir.

<i>Game Dev Tycoon</i>

Game Dev Tycoon, Patrick ve Daniel Klug kardeşler tarafından 2012 yılı Aralık ayında GreenHeart Games adıyla İş simülasyon oyunu olarak ortaya atıldı. Game Dev Tycoon, Game Dev Story(Kairsoft tarafından)'den ilham alınarak yapılmış ve App Store'da iOS platformu için yayınlanmıştır.

Super Mario Land, oyun konsolu Game Boy için Nintendo tarafından geliştirilmiş, platform türünde bir video oyunudur.

Roblox, Roblox Corporation tarafından geliştirilen ve kullanıcıların kendileri veya diğer kullanıcılar tarafından oluşturulan oyunları programlamasına ve oynamasına olanak tanıyan çevrimiçi bir oyun platformu ve oyun oluşturma sistemidir. David Baszucki ve Erik Cassel tarafından 2004 yılında oluşturulan ve 2006 yılında piyasaya sürülen platform, Lua programlama dilinde kodlanmış çeşitli türlerde kullanıcı tarafından oluşturulan oyunlara ev sahipliği yapmaktadır. Roblox, 2010'ların ikinci yarısında büyümeye başladı, bu büyüme COVID-19 salgını ile hızlandı.

<i>Agar.io</i> 2015 yapımı internet oyunu

Agar.io, çevrimiçi çok oyunculu bir strateji ve aksiyon oyunudur. Brezilyalı oyun geliştiricisi Matheus Valadares tarafından geliştirilen oyun, 28 Nisan 2015'te ağ tarayıcıları, 8 Temmuz 2015'te ise Miniclip tarafından iOS ve Android platformları için yayımlandı. Oyunda oyuncular, bir petri kabını temsil eden bir haritada bir veya daha fazla dairesel hücreyi kontrol ederler. Oyundaki amaç, oyuncunun kontrol ettiği hücreden daha küçük olan agar ile hücreleri yiyerek ve kendi hücrelerini yiyebilecek daha büyük hücrelerden kaçınarak, mümkün olduğunca fazla kütle kazanmaktır. Her oyuncu bir hücre ile başlar, ancak oyuncular yeterli bir kütleye ulaştığında oyuncuların bir hücreyi bölerek birden fazla hücreyi kontrol etmelerine izin verilebilir. Oyunun ismi, bakterileri kültürleme için kullanılan agar maddesinden gelmektedir.

<span class="mw-page-title-main">Rol yapma video oyunu</span>

Rol yapma video oyunu, oyuncuların kurgusal bir sahnede farklı karakterlerin rollerini üstlendikleri bir video oyunu türüdür. Birçok rol yapma video oyunları, masa üstü rol yapma oyunları kökenlidir ve aynı terminolojinin, ayarların ve oyun mekaniğinin çoğunu kullanmaktadır. Kalem kâğıt oyunları ile diğer önemli benzerlikler arasında, geliştirilmiş öykü anlatma ve öyküleyici unsurlar, oyuncu karakter geliştirme, karmaşıklık, ayrıca oynatılabilirlik ve dalma sayılabilir. Elektronik bir ortam, oyun görevlisi gerekliliğini ortadan kaldırır ve muharebe çözünürlüğü hızını arttırır. RPG'ler, basit metin tabanlı konsol-pencere oyunlarından görsel olarak zengin 3D deneyimler haline gelmiştir.

<span class="mw-page-title-main">Tencent</span> Çin merkezli teknoloji ve yatırım şirketi

Tencent Holdings Limited, Çin merkezli bir bilişim şirketidir. Şirket, 1998'de kurulmuş olup iştirakleri hem Çin'de hem de dünya genelinde internet ile ilgili çeşitli hizmetler ve ürünler, eğlence, yapay zekâ ve teknoloji konusunda uzmanlaşmıştır. Şirketin merkezi Shenzhen'de yer almaktadır.

Games for Windows – Live veya GFWL, 29 Mayıs 2007 yılında sunulan,Windows PC'lerin Microsoft'un Live Anywhere hizmetine bağlanmasını sağlayan Games for Windows markalı PC başlıkları için kullanılan bir dijital dağıtım, sosyal ağ, çevrimiçi oyun hizmetidir. Windows XP, Windows Vista ve Windows 7 için tasarlanmıştır; Hâlâ Windows 8, Windows 8.1 ve Windows 10'da çalışıyor. Her biri benzersiz bir Gamertag'a sahip kullanıcılar, çevrimiçi olarak oynayabilir, arkadaşlarının durumunu takip edebilir, mesaj gönderebilir ve alabilir, başarıları ve ilişkili Gamerscore oyunlarını izleyebilir, platformlar arasında sesli sohbet ve çok daha fazlasını yapabilir. Bazı oyunlar, Windows oynatıcılarını Xbox 360 oynatıcılarına karşı koyarak Shadowrun gibi platformlar arası oyuna izin veriyor.

Bağımsız video oyunu veya indie oyunu, "üçlü A" oyunlarının aksine, genellikle büyük bir yayımcının maddi desteği olmadan bireyler veya daha küçük geliştirme ekipleri tarafından oluşturulan video oyunlarıdır. Bu terim ayrıca geliştiriciler üzerinde önemli bir yaratıcı kontrol oluşturmayan yayıncılar tarafından finanse edilen oyunları da ifade edebilir. Bağımsızlık ve geliştirme özgürlüğü nedeniyle, bağımsız oyunlar genellikle yeniliklere ve genellikle üçlü-A oyunlarında bulunmayan riskleri almaya odaklanır ve sanat oyunlarında benzersiz deneyimler üretme ortamını keşfedebilir. Bağımsız oyunlar, yayıncı desteğinin yetersizliği nedeniyle perakende satış yerine dijital dağıtım kanalları aracılığıyla satılma eğilimindedir.

THQ Nordic GmbH Viyana merkezli bir Avusturyalı video oyunu yayıncısıdır. 2011 yılında kurulan, Embracer Group'un birincil dağıtım yan kuruluşudur. Başlangıçta ana şirket olarak Nordic Games olarak adlandırılan şirket, ana şirket 2014'te "THQ" ticari markasını aldıktan sonra Ağustos 2016'da iki şirket de THQ Nordic olarak yeniden adlandırıldı. THQ Nordic çekirdek portföyü JoWooD Entertainment'dan ve onun alt şirketleri olan DreamCatcher Interactive ve The Adventure Company'den 2011 yılında, THQ'dan 2013 yılında ve NovaLogic'ten 2016 yılında alınan varlıklar gibi diğer geliştirici ve yayıncılardan elde edilen varlıkları kapsar. THQ Nordic, zaman içerisinde Black Forest Games, Bugbear Entertainment, Gunfire Games, HandyGames, Piranha Bytes ve Rainbow Studios gibi çeşitli yan stüdyolar satın aldı ve kurdu.

Embracer Group AB Karlstad merkezli İsveçli bir video oyunu holdingidir. Şirket Aralık 2008'de Nordic Games adı altında video oyun perakendecisi Game Outlet Europe'un video oyun dağıtım alt şirketi olarak kuruldu. Kurucu ortaklar arasında CEO ve Game Outlet Europe kurucusu Lars Wingefors, Pelle Lundborg ve Nik Blower vardır. 2011'de Nordic Games Viyana, Avusturya'da ikinci bir ofis açtı ve yakın zamanda dağıtımcılık faaliyetlerini bu yeni ofise aktardı.

Voodoo SAS Paris merkezli bir Fransız video oyunu şirketi ve yayıncısıdır. Şirket 2013 yılında Alexandre Yazdi ve Laurent Ritter tarafından kuruldu ve Android ve iOS için ücretsiz "hiper- casual oyunlar " üzerine yoğunlaştı. Aralık 2019 itibarıyla, Voodoo tarafından yayınlanan oyunlar toplu olarak 2.6 milyar kez indirildi.

Infogrames North America, Inc. merkezi San Jose, Kaliforniya'da bulunan Amerikan video oyun geliştiricisi ve yayımcısıydı. Şirket Accolade adıyla Kasım 1984'te Alan Miller ve Bobwhitehead tarafından kuruldu. İkili daha önce birlikte Ekim 1979'da Activision'ı kurmuştu.

<span class="mw-page-title-main">Access Software</span>

Access Software, Inc. Salt Lake City, Utah merkezli Amerikan video oyunu geliştiricisiydi. Bruce Carver ve Chris Jones tarafından Kasım 1982'de kurulan şirket Beach Head, Links ve Tex Murphy serilerinin yanı sıra Raid over Moscow oyununu geliştirmiştir. Access Software Nisan 1999'da Microsoft tarafından satın alındıktan sonra iki defa isim değiştirdi. Ekim 2004'te Take-Two Interacitve tarafından satın alındıktan sonra şirketin adı Indie Built olarak değiştirildi. Ocak 2005'te Access Software, Take-Two'nun 2K markasının bir parçası oldu. Şirket Take-Two'da tatmin edici bir mali başarı gösteremediği için Mayıs 2006'da kapatıldı.

<i>Among Us</i> 2018 yapımı çevrimiçi parti oyunu

Among Us, Amerikan oyun stüdyosu InnerSloth tarafından geliştirilen ve yayımlanan çevrimiçi çok oyunculu bir sosyal çıkarım oyunudur. 15 Haziran 2018'de piyasaya sürülmüştür. Oyun, parti oyunu Mafia ve bilimkurgu, korku filmi The Thing'den esinlenmiştir. Oyun, çapraz platform oynamaya izin verir; Haziran 2018'de iOS ve Android cihazlarda ve o yıl Kasım ayında Windows'ta piyasaya sürülmüştür. Aralık 2020'de Nintendo Switch'e ve Aralık 2021'de PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One ve Xbox Series X/S'ye taşındı. Bir sanal gerçeklik uyarlaması olan Among Us VR, 10 Kasım 2022'de yayınlandı.

Video oyunlarında reklamcılık, ürünleri, organizasyonları veya bakış açılarını tanıtmak için reklamın video oyunlarına entegre edilmesidir.

Soulsvari veya souls benzeri, yüksek zorluk seviyelerine, çevre aracılığıyla hikâye anlatımına ve genellikle karanlık fantezi atmosferine sahip olmasıyla bilinen aksiyon rol yapma oyunu alt türüdür. Soulsvari oyunların kökeni, FromSoftware firması tarafından geliştirilen ve Hidetaka Miyazaki tarafından tasarlanan, temaları ve oynanış mekaniği ile birçok benzer oyuna doğrudan ilham veren Souls video oyunları serisine dayanmaktadır. Souls serisini oluşturan oyunlar FromSoftware tarafından geliştirilen Demon's Souls (2009), Dark Souls (2011), Dark Souls II (2014) ve Dark Souls III (2016) oyunlarıdır. Bu oyunların yanı sıra yine aynı firmanın 2015 yılında yayınladığı Bloodborne oyununun da benzer türde olması nedeniyle FromSoftware tarafından piyasaya sürülen soulsvari türündeki oyunlar genellikle Souls ve Bloodborne kelimelerinin birleşimiyle oluşturulan Soulsborne adıyla bilinmektedir.

Square Enix Collective, Square Enix Europe'un bağımsız oyun farkındalık girişimi ve bölümüdür. 2014 yılında Phil Elliot tarafından yaratılan oluşum, kendini geliştiricinin oyununun yaratıcı kontrollerini korurken yayınlamasına yardımcı olan "bağımsız geliştiriciler için hizmet sağlayıcı" olarak adlandırmaktadır.

Hayali video oyun konsolu, kurgu bir video oyunu konsolu öykünücüsüdür. Retrogaming deneyiminin gerçek bir sistem veya sistemin öykünücüsü olmadan sağlanmasına ve geliştiricinin kurgusal donanım kısıtlamaları belirlemesine olanak tanır.

Supergiant Games, LLC, San Francisco merkezli Amerikalı bağımsız bir video oyunu geliştiricisi ve yayıncısıdır. 2009 yılında Amir Rao ve Gavin Simon tarafından kurulmuştur. Bastion, Transistor, Pyre ve Hades oyunlarıyla tanınmaktadır.