Video barındırma, sağlayıcı tarafından video barındırma hizmetinin sunulduğu türdür. Video barındırma hizmeti veren internet siteleri hem video ekleme veya izleme hem de resim ekleme veya var olan resimlere bakma imkânı sağlamaktadırlar. Hizmet bireysel son kullanıcıların kişisel, ticari veya telif ücretsiz videoları yükleyip paylaşmasına ve bunları izlemesine olanak tanır. Kullanıcılar genelde barındırma hizmetinin web sitesi, mobil veya masaüstü uygulaması veya diğer arayüz (API) aracılığıyla video içeriği yükleyecektir. Yüklenen video içeriği kısa video kliplerinden tam uzunlukta televizyon programı ve filmlere kadar değişebilir. Video sunucusu, videoyu kendi sunucusunda saklar ve kullanıcıların farklı türdeki katıştırma kodlarını veya başkalarının video içeriğini görüntülemesine izin veren bağlantıları etkinleştirmesine olanak tanır. Özellikle video barındırma web sitesi olarak kullanılan web sitesi, genellikle video paylaşımı web sitesi olarak adlandırılır. Tanınmış video barındırma sistemleri:
- YouTube
- Vimeo
- Dailymotion
- Metacafe
Yeni medya, bilgisayarların işlem gücü olmadan oluşturulamayacak veya kullanılamayacak olan ortamlara denir. Genellikle dijital olup kullanıcısına veya hedef kitlesine etkileşim olanağı sağlar.
Steam, Valve Corporation tarafından geliştirilen, bir dijital dağıtım, dijital hak yönetimi, çok oyunculu oynanış ve iletişim sunan platformdur. Oyunların geniş çapta dağıtımı ve onlarla ilgili çoklu ortamların tamamen internet üzerinden yayılımı için kullanılmaktadır. Pek çok oyun, eklenti paketi, yazılım, video ve oyunlar ile ilgili programların satışı Steam üzerinden yapılmakta ve bu sayede bilgisayara doğrudan çevrimiçi olarak indirilebilmektedir. Ayrıca Steam, kullanım açısından performans sağlayan sistem tepsisi/sistem çekmecesi ve görev çubuğundaki pozisyonu ile benzerlerinden ayrılır.
Xbox Live, Microsoft tarafından oluşturulmuş ve işletilen çevrimiçi çok oyunculu oyun ve dijital ortam dağıtım hizmeti. İlk olarak Kasım 2002'de Xbox sistemine sunuldu. Xbox 360 konsolunun Kasım 2005'te piyasaya sunulmasıyla hizmetin güncellenmiş bir sürümü kullanıma sunuldu ve Xbox One ile 2013 yılında daha da geliştirilmiş bir sürüm çıktı. Ayrıca Microsoft, Xbox LIVE™ olarak ticari marka hakkını almıştır. İlk olarak 2002 yılında Xbox için yapılmış, daha sonra bu servis geliştirilerek 2005 yılından itibaren Xbox 360 ile kullanılmaya devam edilmiştir.
Dijital dağıtım, somut bir ortam kullanmadan içerik taşıma, iletme yöntemidir, genellikle internet üzerinden tüketicinin evine bilgisayar veya başka bir araç kullanılarak gelmektedir. Radyo-televizyon yayını ya da internet gibi bir iletişim yolu aracılığıyla, ses, görüntü, bilgisayar yazılımı veya oyun gibi çoklu ortam içeriklerini sağlayan dağıtıcı ise içerik sağlayıcı olarak adlandırılmaktadır.
Dragon Age, BioWare tarafından oluşturulan yüksek bir fantezi rol yapma oyunu serisidir. İlk oyun olan Dragon Age: Origins 2009'da piyasaya çıktı. Origins'in bir devamı olan Dragon Age II, Mart 2011'de piyasaya çıktı. Dragon Age: Inquisition, Kasım 2014'te yayımlandı. Serinin fantezi ortamı, çeşitli kitap ve masa üstü oyunları da dâhil olmak üzere diğer medyada kullanıldı ve üç ana oyununa çeşitli indirilebilir içerik (DLC) eklentileri katılmıştır.
Dijital indirme şu anlamlara gelebilir:
- İndirme, bir dış kaynaktan bir bilgisayara veri kopyalama süreci
- Dijital dağıtım, yazılım veya görsel-işitsel medya araçlarını satış noktalarından almak yerine indirme yolu
- Müzik indirme, dijital dağıtımın özel bir türü
- İndirilebilir içerik (DLC), genellikle video oyunları için indirilebilen medya ögesi
Microsoft Store, Microsoft'un Microsoft Windows için yarattığı bir uygulama mağazasıdır. Windows 8 ve Windows Server 2012'den başlayarak çalışır. Windows XP, Windows Vista, Windows 7 sistemleri ve Windows Server 2008 sunucusunda desteklenmez. Bu, Evrensel Windows Platformu uygulamalarını dağıtmanın birincil yoludur. Hem ücretsiz, hem de 0,99 $ - 999,99 $ maliyet arasında değişen ücretli uygulamalar Microsoft Mağazası üzerinden dağıtılabilir. Ayrıca, Microsoft Mağazası Windows RT Metro arayüzeyli uygulamaları ve masaüstü uygulamaları satın almak ve indirmek için tek yoldur. Microsoft Mağazası ilk kez 29 Şubat 2012 yılında Windows 8 Tüketici Önizleme kullanımına Windows Mağazası adıyla sunuldu. Daha sonra 2015 yılında, Windows Phone Store, Microsoft Movies & TV ve Groove Music mağazaları Windows Mağazası içine birleştirilmiştir. Eylül 2017'de Microsoft, Windows Mağazası'nı dijital Microsoft Store olarak yeniden markalandırdı başladı ve Microsoft logosunu taşıyan yeni bir simge oluşturuldu. Xbox Game Store, platformun bu yeni sürümüne birleştirildi. Ekim 2021'de Windows 11 duyurulurken Microsoft Store için Win32 (.exe) ve web tabanlı uygulamalar ve Farklı Windows Mağazaları entegre etme özelliği için destek duyuruldu. Android uygulamaları, Windows 11'e Windows için Android Alt Sistemi indirildiği takdirde Amazon Appstore ile entegre çalışıp Microsoft Store'dan Android uygulaması indirebilecek.
Xbox 360 sistem yazılımı veya Xbox 360 Dashboard, Xbox 360 için güncellenebilir bir yazılım ve işletim sistemidir. Daha önce 16 MB'lık bir dosya sisteminde bulunuyordu. Xbox One sistem yazılımının öncülü idi. Bununla birlikte, NXE Güncellemesi ile başlayarak, bir Sabit Sürücü takılıyken veya konsolun içine yerleştirilmiş yeterli flash depolama alanıyla konsolun daha sonraki revizyonlarından biriyle düzeltilen daha fazla depolama alanı bir gereklilik haline geldi. Sistem yazılımı, en fazla 32 MB sistem belleğine erişebilir, aksi takdirde Rastgele Erişim Belleği (RAM) olarak bilinir. Güncellemeler, Xbox Live hizmetinden doğrudan Xbox 360'a indirilebilir ve daha sonra yüklenebilir. Microsoft ayrıca, sistem yazılımı güncellemelerini kendi resmi Xbox web sitelerinden PC'lerine ve ardından güncellemenin sisteme yüklenebileceği depolama ortamlarına indirme olanağı da sağlamıştır.
Bağımsız video oyunu veya indie oyunu, "üçlü A" oyunlarının aksine, genellikle büyük bir yayımcının maddi desteği olmadan bireyler veya daha küçük geliştirme ekipleri tarafından oluşturulan video oyunlarıdır. Bu terim ayrıca geliştiriciler üzerinde önemli bir yaratıcı kontrol oluşturmayan yayıncılar tarafından finanse edilen oyunları da ifade edebilir. Bağımsızlık ve geliştirme özgürlüğü nedeniyle, bağımsız oyunlar genellikle yeniliklere ve genellikle üçlü-A oyunlarında bulunmayan riskleri almaya odaklanır ve sanat oyunlarında benzersiz deneyimler üretme ortamını keşfedebilir. Bağımsız oyunlar, yayıncı desteğinin yetersizliği nedeniyle perakende satış yerine dijital dağıtım kanalları aracılığıyla satılma eğilimindedir.
Super Smash Bros. Ultimate, 2018 yılında Bandai Namco ve Nintendo tarafından geliştirilen bir almaşık dövüş video oyunudur. Oyun, Super Smash Bros. serisinin beşinci oyunu olup 7 Aralık 2018 tarihinde Nintendo Switch için piyasaya sürüldü.
Eğlence Yazılımı Öz Düzenleme Kuruluşu, Özdenetimli Eğlence Yazılımı, Eğlence Yazılımı Otokontrolü ya da kısa adıyla USK, Almanya'nın ulusal video oyunu içerik derecelendirme sistemi ve bu sistemi uygulayan kuruluş.
HTPC yakınsak bir cihazdır. Bir kişisel bilgisayarın bazı veya tüm yeteneklerini bir yazılım uygulamasıyla birleştirir. Video, fotoğraf, ses oynatımı ve bazen video kayıt işlevlerini destekler. Son yıllarda, oyun konsolları ve özel medya cihazları dahil olmak üzere diğer tüketici elektroniği türleri, video ve müzik içeriğini yönetmek için geçiş yaptı. HTPC ve diğer yakınsak cihazlar, bir ev sineması sisteminin bileşenlerini bir ev eğlence sistemi ile aynı yerde bulunan bir üniteye entegre eder.
İçerik aşağıdaki anlamlara gelebilir:
- Medya içeriği, yayıncılar veya medya üreticileri tarafından izleyicilere veya son kullanıcılara sağlanan bilgi veya deneyim.
- Özgür içerik, önemli yasal kısıtlamalar olmaksızın kullanılabilen, kopyalanabilen ve değiştirilebilen yayınlanmış materyal.
- Açık içerik, herhangi biri tarafından kopyalama ve değiştirme yetkisi vermek için lisanslı yayınlanmış materyal.
- Dijital içerik, sanal ortamdaki bilgi veya deneyim.
- Web içeriği, World Wide Web'de yayınlanan bilgiler.
- Sosyal medya içeriği, sosyal medya'da yayınlanan bilgiler.
- Mobil içerik, cep telefonlarında gösterilen veya kullanılan ringtone, grafik, indirim önerisi, oyunlar, filmler ve GPS navigasyon gibi her türlü ortam.
- Prosedürel içerik, algoritmalar kullanılarak oluşturulan bilgi veya deneyim.
- İndirilebilir içerik, oyunun çıkış tarihinden bağımsız olarak piyasaya sürülen ve özellikle bir oyun için oluşturulmuş bir içerik.
Yazılım kategorileri, yazılım gruplarıdır. Yazılımın bu kategoriler açısından anlaşılmasını sağlamaktadırlar. Farklı sınıflandırma şemaları, yazılımların farklı yönlerini dikkate alır.
Rain, Mortal Kombat video oyunu serisinden kurgusal bir karakterdir. İlk olarak Ultimate Mortal Kombat 3 oyununda görülmüştür. Hayranların oyuna olan ilgisini artırmak için Mortal Kombat Trilogy oyununda oynanabilir bir karakter hale gelmişltir. Kitana ve Jade gibi Edenia alemindendir. Ancak kendi alemi için değil, kötü Outworld imparatoru Shao Kahn'a hizmet etmeyi seçmiştir. Mortal Kombat: Armageddon'da en önemli rolunu oynamıştır ve burada yarı tanrı olduğu ortaya çıkmıştır.
Injustice 2, NetherRealm Studios tarafından geliştirilen ve Warner Bros. Interactive Entertainment tarafından yayınlanan DC Universe tabanlı 2017 dövüş video oyunudur. 2013 yapımı Injustice: Gods Among Us'ın devamı niteliğindedir. Oyun ilk olarak Mayıs 2017'de PlayStation 4 ve Xbox One için, daha sonra Kasım 2017'de Microsoft Windows için piyasaya sürüldü. Oyunun Injustice 2: Legendary Edition adında genişletilmiş sürümü Mart 2018'de PlayStation 4, Xbox One ve Microsoft Windows için piyasaya sürüldü. Önceki oyuna benzer şekilde, Android ve iOS cihazlar için bir mobil oyun yayınlandı. Tom Taylor tarafından yazılan aynı adlı bir prequel çizgi roman serisi de Nisan 2017'den itibaren piyasaya sürüldü.
The Idolmaster veya resmen stilize edilmiş olarak THE iDOLM@STER, Namco ve daha sonra Bandai Namco Entertainment tarafından geliştirilen bir yaşam simülasyonu ve ritim video oyunu serisidir. Seri öncelikle yetenek ajansı 765 Production'da bir grup potansiyel pop idolü ile çalışan bir yapımcının kariyerine odaklanmaktadır. İlk olarak 2005 yılında bir arcade oyunu olarak piyasaya sürülen seri, birkaç sosyal ağ oyunu da dahil olmak üzere birden fazla video oyun konsolunda sayısız bağlantı noktasına, devam oyununa ve yan ürüne uyarlandı. Seri, anime, basılı medya, drama CD, bir Kore televizyon dizisi ve radyo şovları gibi çeşitli diğer medyaları içermektedir.
Video oyunlarında reklamcılık, ürünleri, organizasyonları veya bakış açılarını tanıtmak için reklamın video oyunlarına entegre edilmesidir.
Diablo III: Reaper of Souls, aksiyon rol yapma video oyunu Diablo III'ün ek paketidir. Gamescom 2013 oyun fuarında ortaya çıktı. Diablo III'ün PC ve Mac sürümleri için 25 Mart 2014'te piyasaya sürüldü. Genişletme paketi içeriği, 19 Ağustos'ta PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 ve Xbox 360 konsolları için Diablo III: Ultimate Evil Edition sürümünün bir parçası olarak yayınlandı. Bu sürüm, PlayStation 3 ve Xbox 360'taki temel Diablo III oyununu genişletti ve oyunu ilk kez PlayStation 4 ve Xbox One'a getirdi.